Amigo II 4 meter

Zo heb ik een keer een DLG gecrasht. Veel thermiek na een worp. omhoog tot de zicht grens rollend en dollend high speed naar beneden. Steeds harder. Op een keer gaf ik op (althans het veertje) maar dat deed ei niet meer ... Het veertje was niet sterk genoeg meer ....:(

Niet doen dus. Zeker niet bij 4 meter!

mijn dlgs hebben nog nooit gefaald ofzo , denk dat het systeem op zich prima in orde is...en ook uit te vergroten...
(uiteraard moet je elk toestel elk jaar een grondige checkup geven om zulke zaken te voorkomen)

je moet jezelf er alleen veilig mee voelen... als dat niet is, zeker niet doen!

een lichte servo in het gat van de amigo is zeker een oplossing... de bedrading brengt gering gewicht met zich mee... die je waarschijnlijk toch vanvoor kan aanvullen met accu pakketten... en op dat vlieggewicht zal die 50gram niet veel maken hoor ;)

Nog even een vraag;
Ik wil de romp afwerken met blanke lak zodat het balsa zichtbaar blijft.
Hebben jullie hier goede ervaring mee? Of adviseren jullie toch een bespanning met papier of Koverall (wat ook op de vleugels komt)? Dit om eventuele scheurvorming van het balsa te voorkomen. Tot op heden heb ik houten rompen ofwel gefolied of met glasmat bespannen.
Ik heb mijn besluit al genomen..Toch maar glasmat (25gr/m2) met PU lak.
Het balsa is toch wel kwetsbaar. Met een laagje glas kan ik nog jaren genieten van mijn Amigootje...;)

Vandaag en gisteren hard gewerkt..
Eerst een richtingsroer gemaakt...

Het richtingsroer wordt demontabel. De koolstof pen valt in een buis in de romp.

Nu nog even schuren.... :(

Vervolgens begonnen met het "neusje" van de Amigo.
In de neus komt een sleepkoppeling. Ik gebruik het zelfde concept als in de Pilatus. Hoop dat het goed werkt..
In de neus komt een bronzen bus. Vervolgens wordt de er een uitsparing gemaakt waar de sleeplijn in valt.

mooi...

Aaaah wat mooi....

Dat stabilo ken ik nog.... De Amigo II was (ook) mijn eerste zwever met afstandsbediening. ... Lang geleden. .. Heel lang geleden.....:lol:

Maak er iets moois van!

Succes
:proost:

Je gaat als een speer en het zier er erg mooi uit. :yes:

Servo in de staart: in ieder geval beter dan het DLG-veertje idee.

Glasmat: ook een erg goed idee.

Zet 'm op!

jan.

Boetseren in balsa..de Amigo heeft een mooi neusje..! Dus die moet met zorg vorm gegeven worden.
De romp is nu bijna klaar. Volgende "taak" zijn de vleugeloren.
Maar helaas; de vakantie is weer voorbij..dus nu gaat het project weer in slow motion. Maar wordt vervolgd..en er moet ook weer eens opgeruimd worden..

Balsa vuller

Nog een vraag; ik ben op zoek naar een balsa vuller met een balsa kleur. Dus niet de bekende witte substantie. Dit omdat ik de romp met glasmat ga bewerken en daarna met blanke lak ga afwerken. Dus je blijft elke imperfectie zien.

amigo 4 meter

Dopieman, wat ik heb gezien vandaag bij je thuis, was echt schitterend, ik ben benieuwd hoe jou amigo vliegt op bij ons in het luchtruim,

bedankt nog voor je tekening

Groet Louis

Het is vakantie!
Dat wordt weer hard werken op zolder...
Het plan is om de Amigo ruwbouw te completeren..
Vandaag begonnen met het "monteren" van de vleugeloren.
Ik gebruik geen helling. Ik leg de vleugeltip op de bouwplank en richt het middendeel uit.
Ik breng in deze positie ook gelijk de bovenindekking van de vleugeltips aan. Daarvoor heb ik eerst een 10 mm blok onder achterlijst gelegd om de juiste tipverdraaing te krijgen.

Ziet er prachtig uit Ger!
Meters maken de komende week dus ;)

Succes met je mooie bouw, ik volg je.

Groeten, Ralf

First light

Zo...na een paar dagen van noeste arbeid is de ruwbouw klaar.
Tijd om de Amigo voor de eerste keer in het zonnetje te zetten!
De kat heeft zich als vrijwilliger aangemeld om "schaal" te geven aan het gevaarte..!

Indrukwekkend.

Zo...na een paar dagen van noeste arbeid is de ruwbouw klaar.
Tijd om de Amigo voor de eerste keer in het zonnetje te zetten!
De kat heeft zich als vrijwilliger aangemeld om "schaal" te geven aan het gevaarte..!

Indrukwekkend.
Benieuwd hoe het zal vliegen.

Mvg,
Aurectar

Erg mooi stukje nostalgie, uitvergroot en wel :-). Dat gaat erg lekker en vooral ook rustig vliegen. Thermiek moet tot de mogelijkheden behoren. Waarmee ga je bespannen?

Erg mooi stukje nostalgie, uitvergroot en wel :-). Dat gaat erg lekker en vooral ook rustig vliegen. Thermiek moet tot de mogelijkheden behoren. Waarmee ga je bespannen?
Het is de bedoeling om de Amigo met Koverall te bespannen.
Ik heb nog geen ervaring met dit materiaal maar het past goed bij het Vintage karakter

Back