ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door flash1, 19 feb 2013.

1. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Ok, bedankt voor de reactie. Heb ik eigenlijk wel genoeg aan een 6 channel zender om al de functies te gebruiken van de APM 2.5?

2. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Als je alle functies wil gebruiken heb je 8 kanalen nodig.
    Met 6 kanalen zal je toch prima waypoints kunnen vliegen en alles modes gebruiken, maar bvb geen pan/tilt cameramount kunnen bedienen (enkel stabiliseren).
    Kortom, als je al een 8 kanaalszender hebt, dan zou 'k hem gebruiken. Maar ik zou er niet speciaal een nieuwe zender voor gaan kopen.

3. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Oke, bedankt. Dus de altitude hold, position hold, return to home en waypoint vliegen kan gewoon met een 6 kanaal zender? En moet ik dan switches op mijn zender combineren of kan ik voor elke optie een aparte switch meegeven?

4. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    De meesten combineren een 3positie switch met een 2pos switch om zo 6 posities te krijgen op hetzelfde kanaal. Hiermee kan je dan 6 modes instellen (zelf te kiezen welke, althold, loiter, auto, stabilise, acro, stabilise, poshold, toy,...)

5. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Ok, bedankt. Ik heb mijn boardje vandaag binnengekregen en heb hem al kunnen connecten, maar nu wil de mission planner landkaart niet inladen. Hoe kan ik dit oplossen?

6. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Problem solved! Heb mission planner opnieuw geïnstalleerd en doet het weer.

7. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Het calibreren can mijn turnigy plush 25a esc's wil maar niet lukken. Wanneer ik mijn throttle down heb en de batterij aansluit dan maakt hij een beep en daarna continu achterelkaar beepjes. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt.

8. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Wat zegt de handleiding van de ESC dat er aan de hand is bij de piepjes die je hoort?

10. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Kan het niet vinden. Ik weet dat het aan het calibreren van de esc's licht. Kan iemand mij verder helpen met het calibreren?

11. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Wanneer throttle down is dan gaan de esc's heel snel beepen, maar wanneer ik hem aansluit op de lipo wanneer hij throttle up is dan komt hij in calibreer mode en maakt hij geen snelle beepjes.

12. marten77

marten77

Lid geworden:
    22 jul 2007
  13. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Bedankt voor de tip. Heb het probleem kunnen vinden! Bij het calibreren van de zender input moest ik mijn throttle trim op mijn zender naar beneden zetten. Maar ik merk wel dat als je de throttle stick een heel klein beetje al omhoog doet dat de motoren al heel hard gaan draaien, is dit normaal? Bij mijn kk2 board was dit niet zo erg.

(De esc's worden ook erg heet na even testen)

Alvast bedankt.

14. Drommels

Drommels Guest

Je moet ook je throttle op 100% zetten voordat je de batterij aansluit :)
    Na 2 korte piepjes terug naar 0%. Als je te lang wacht kom je in programming mode.

Ah, al opgelost :)

ESC's worden bij mij ook heel warm tijdens het testen zonder props. Ook plush's.

15. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Heb zojuist even kunnen vliegen na veel prutsen. Maar hij heeft een grote afwijking, vliegt niet stabiel en motoren draaien redelijk snel wanneer ik throttle geef.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

16. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Ik heb zojuist kunnen vliegen met mijn KK2 (firmware 1.2) na veel prutsen, maar ik heb regelmatig onverwachte throttle dips. Mijn miniquadje zakt dan snel, en ik moet een flinke dot gas bijgeven om hem in de lucht te houden. Vervolgens stijgt hij dan weer. Het gas lijkt helemaal niet stabiel.
    Kan jij me helpen ? Ik zie dat je ook een kk2 hebt.
    Trouwens mijn motoren gaan helemaal niet draaien als ik de quad arm. Enkel als ik gas geef gaan ze draaien. Nogtans staat min throttle op 10 (alle pid's default)

Bij arducopter staat de default min throttle op 13%

17. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009

Ik zou firmware update doen naar versie 1.5. Verder zou ik de auto level aan zetten. Ik heb verder eigenlijk niet aan de settings van het kk2 board gezeten. Hij deed het meteen al heel erg goed. Ik hoop dat dit je helpt met het verbeteren van de vliegeigenschappen van de kk2.

18. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Het calibreren van de ardupilot lukt nog steeds niet goed. Wanneer ik de accelerometer calibreer dan geeft hij in de flight data aan dat hij niet helemaal vlak staat en dat hij naar beneden wijst, maar dit klopt niet want hij staat gewoon vlak op mijn bureau.

Nu heb ik ook gelezen dat je hem met de trim kan bijstellen via deze manier: https://code.google.com/p/arducopter/wiki/AC2_AutoTrim

Maar helaas heb ik geen zevende kanaal op mijn zender. Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

19. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Onder de video wordt toch verteld waardoor dat probleem komt?

Probleem met de regelaars wel opgelost nu?

Deel Deze Pagina