ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door flash1, 19 feb 2013.

1. marten77

marten77

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Graag gedaan :) en succes verder met het inregelen van de APM... ;)

2. rubensp

rubensp

Lid geworden:
    28 jan 2013
    thanks, maar dat gaat zeker lukken met de handleiding die jij heb gescheven :D:thumbsup:

[post10]

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  3. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    lipoly.de verkoopt ze ook, mocht je er snel 1 willen. Uit de US halen duurt een eeuwigheid.

4. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Zo na een tijd met KK2 aan het spelen geweest te zijn heb ik mijn zinnen gezet op een APM 2.5 bord. Gezien de mogelijkheden maar ook de community die erachter zit lijkt mij dit een goede keuze.

Ik wil de combo set van RCTimer aan gaan schaffen aangezien deze zeer kompleet is en gelijk telemetrie klaar. Totaal prijs ligt dan ook lager als dat ik het los zou kopen. Bedoeling is om er gelijk de OSD bij te doen en deze naar MinimOSD te flashen daar dit mogelijk schijnt te zijn met de RCTimer OSD's.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Natuurlijk de post #6 van Rcgroups aandachtig gelezen voor onder andere de barometer.

Thanks,
    Jerome

5. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Misschien wel leuk om te melden dat ik die combinatie ook net gekocht op RCtimer, is paar dagen geleden verzonden! Ik had u4eake ook een bericht gestuurd, die is volgens mij wel aardig ervaren met die bordjes, ik kreeg deze reactie op mijn vraag hoe ze bevielen:

Hij heeft trouwens ook wel een leuk bouwverslag: http://www.modelbouwforum.nl/forums/multicopters/133613-arducopter-hexa-bouwverslag-hij-vliegt-autonoom.html

6. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Die storing van de usb connector is makkelijk te verhelpen. Was volgens mij alleen de ground een draad solderen.

Ps je had hem besteld bij rctimer maar daar staan ze al een tijdje in backorder?

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Ik ben net een hele rctimer set aan het instellen, werkt allemaal prima. OSD kan je inderdaad minimosd+extra op zetten. Ik heb echter nog maar 1x gevlogen (met glider) en osd werkt, verder moet ik eerst alles nog tunen/trimmen maar stabilisatie lijkt te werken. Verder ben ik een hobbyking set op een quad aan het bouwen, bijna gelijk aan de rctimer alleen zitten niet alle kabels erbij en lijken de kleuren/draadjes van de gps verkeerd. Ook lijkt de gps iets anders, de rctimer staat v2.0 op en enkele andere componenten, wel beide ublox 6M. Verder heb ik de officiele cases met schuim erin voor de barometer en de officiele power unit om de APM te poweren. Die van rctimer meet alleen. Het beste bij lipoly te bestellen want 3dr sucked...duurt een maand en willen geen laag bedrag ivm douane erop zetten.

8. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Tja Lipoly heeft alleen de orginele APM controller ..... grrrrrr

9. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
  11. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Volgens mij is hij weer beschikbaar! :) Toevallig is die van mij gisteren in Nederland gearriveerd, dus ben benieuwd wat de douane kosten gaan worden.

12. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Gok dat je geen douane kosten zal hebben

13. areon

areon

Lid geworden:
    23 jul 2009
    Bouw Quadcopter IV

Beste mensen,

Ik ben begonnen met de bouw van quadcopter IV. Ik dacht een nieuw bowdraadje te starten, tijd niet gedaan, maar gezien de nieuwe copter gebaseerd word op het HK APM 2.5 board ( hetgeen voor mij nieuw is, laatste quadcopter was gebaseerd op het HK 2.0 board) haak ik hier maar even aan.

Om te beginnen TS en posters bedankt voor het uitstekende draadje, het zou mij zo maar een paar vragen en misschien wel crashes kunnen schelen :razz:

Ik ben momenteel door het draadje op RCGroups heen aan het akkeren. Niet normaal, zoveel info.

Zo'n beetje alle spullen zijn inmiddels binnen:

Quad Copter H-Frame van HK
    APM 2.5 board van HK
    Minim OSD van HK (nog onderweg)
    5v. UBEC van HK
    RCTimer SimonK 20A esc's
    RCTimer Ublox GPS
    2217Q, 880Kv motors van Unmannedtechshop.co.uk
    10x4.7 props van RCTechnics.nl

Het frame zit inmiddels in elkaar. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik de powerdistributie ga doen, het board wat ik van de oude quad af heb gehaad (5x5cm) past even niet. De schroefgaten zitten wel in het carbon, maar daar zit het alu frame precies onder en het ziet er niet naar uit dat je daar wil boren. Komt goed, waarschijnlijk gebruik ik gewoon twee koperen stripjes of zo.
    Dan moet ik nog een kabeltje voor de GPS hebben (heb denk ik al een site gevonden in .nl) en dan kan ik los.
    Het doel is (weer) FPV vliegen, de Boscam 200Mw is onderweg en ik kan nog een 600TVL camera van een maat overnemen.
    Ik zal binnekort wel wat foto's posten als het interessant word.

Groetjes,
    Arthur

14. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Arthur, klinkt allemaal best leuk. Ik ga dit topic sowieso in de gaten houden aangezien ik ook een APM 2.5 ga gebruiken, deze komt met een beetje mazzel deze week al binnen!

15. rubensp

rubensp

Lid geworden:
    28 jan 2013
    Leuk om te horen dat meerdere overstappen naar de apm2.5 !.

Mijne is ook onderweg, heb het volgende besteld bij HK:
    Apm2.5
    Minimosd
    Ublox neo-6n gps (had ik nog van rctimer van mn multiwii )

Fpv vliegen met 400mw 5.8ghz, ben erg benieuwd naar de minimosd omdat deze op de telemetri poort gaat van de apm. super handig voor fpv, direct zicht van aantal gps fixen, snelheid, signaal sterkte en vliegmodus van de fc zelf :).
    Komt op de QX-9 quad waar momenteel alle onderdelen ook voor onderweg zijn :).

@Rednas_N, keer samen vliegen als onze apm2.5 eenmaal werkend zijn ? Alle 2 uit dordrecht :)

16. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Ruben, strak plan, als ik mijn privéberichten zo eens door lees zie ik dat dat al eerder op de planning stond! Moeten we doen in ieder geval!

17. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    En ook de mijne is besteld bij rctimer. Incl de osd ....

18. Rick F

Rick F

Lid geworden:
    17 feb 2013
    Ik denk dat jullie allen er veel plezier aan zullen beleven. Zelfs vlieg ik met TBS met APM 2.5 en vliegt als een zonnetje.. Laatst waypoints eens goed getest en dat werkt ook super. Alt hold / loiter allemaal super..Binnenkort eens alle extra opties eens testen.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

19. areon

areon

Lid geworden:
    23 jul 2009
    Dat het leuk gaat worden ben ik wel van overtuigd ja :)
    Wat heeft ook in deze hoek de techniek zich snel ontwikkeld. Stonden we twee jaar geleden nog te *&^% met die KK5 boards die zich niet konden stabiliseren, kijk nu eens... heerlijk!

Ik hoop niet dat alles in 1 keer werkt... ben ik zo snel door mijn prject heen :D

Hoi,
    Arthur

20. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Gewoon je eisen wat hoger stellen, komt het vanzelf goed,

Deel Deze Pagina