Arrma Senton 6s BLX

Hierbij een foto. Wil er niet te veel moeite in steken want gebruik of misbruik de kap flink[emoji16] Bekijk bijlage 280805

Prima kap! De Wit RC direct even gebookmarked, die kende ik nog niet. En wat heeft die Outcast een enorme spoorbreedte zeg! Die krijg je vast niet zo makkelijk om als de Senton :P

De esc die je stuurde van 90 euro is de oude versie tegenwoordig zit er een 185 blx in. De oude 180 schijnen weleens in rook op te gaan[emoji85]

Vandaar, dan heeft de mijn 180 het toch nog een tijdje uitgehouden. Binnenkort maar eens de EzRun Max8 van Hobbyking bestellen dan... rip uit mijn lijf!
 
Mmmmzzz toch nog weer wat verder gekeken naar verschillende ESC's aangezien de Max8 van HobbyWing en de BLX185 best aan de prijs zijn.

En nu zie ik de Hobbyking X-car beast voor een prima prijs. Beetje budget maar volgens de reviews wel een prima ESC. Als ik de specs doorlees moet deze op de Senton passen. Iemand enig idee of dat klopt?
 
Mmmmzzz toch nog weer wat verder gekeken naar verschillende ESC's aangezien de Max8 van HobbyWing en de BLX185 best aan de prijs zijn.

En nu zie ik de Hobbyking X-car beast voor een prima prijs. Beetje budget maar volgens de reviews wel een prima ESC. Als ik de specs doorlees moet deze op de Senton passen. Iemand enig idee of dat klopt?
Dan kan je denk ik beter gaan voor de Hpbbywing Quickrun. Die is herzelfde als de BLX 185 alleen heeft meer programming opties en is goedkoper.
 
Je bent al lekker bezig geweest met de Senton zie ik, nice!! ;) Led verlichting is altijd mooi om te zien en kan ook heel functioneel zijn met deze donkere dagen. Ik heb momenteel nog geen LED verlichting op de Senton gebouwd, maar denk wel dat dit er gaat komen in de toekomst. Ik heb dit al vaker op auto's gemaakt, gewoon een goedkoop Aliexpress led setje. Werkt prima, echter gaat er soms wel eens een lampje kapot tijdens een heftige bash sessie. Och ja, is allemaal goed te verhelpen gelukkig.

Die monstertruck banden vind ik echt wat te groot voor de Senton. Het zal vast spectaculair rijden offroad, maar het verpest de Short Course truck look een beetje van de auto en de stuurinrichting, aandrijving, diffs enz krijgen het ook zwaarder te verduren met deze grote banden. Die andere knobby banden die je van Aliexpress hebt gekocht zien er wel goed uit, en had ik zelf ook al als favoriet opgeslagen op Aliexpress :koud: Die wil ik voor het geld ook wel eens proberen. Maar voorlopig ben ik dus voorzien met die HRC bandjes. Ik ga de stock banden ook gewoon lekker op rijden op het asfalt, grind enz. Welke upgrades heb ik geïnstalleerd op de Senton:

- Hot Racing aluminium chassis braces voor en achter. http://hot-racing.com/?partnumber=AON28C01;c=945 + http://hot-racing.com/?partnumber=AON30X01;c=945

- Hot Racing aluminium servo mount http://hot-racing.com/?partnumber=AON24M02;c=926

- Hot Racing aluminium diff cup http://hot-racing.com/?partnumber=AON1101;c=926

- Hot Racing aluminium motor mount http://hot-racing.com/?partnumber=AON38A01;c=926

- Setje shims om de diffs te shimmen, zie deze tutorial:




- Busjes in de stuurinrichting vervangen voor lagers



- Arrma Outcast mudflaps https://www.arrma-rc.com/part/AR320376

- Arrma Outcast tall side guards https://www.arrma-rc.com/part/AR320352 (je moet dan wel die beugels van de standaard side guards af dremelen en overzetten op die tall side guards)

- HRC offroad banden

- Aluminium wielmoeren van Aliexpress https://nl.aliexpress.com/item/17MM...ruck-WHEEL-RC-HPI-LOSI-HB-AE/32634449777.html

- Zelfgemaakte skidplates gemaakt van 3mm dik aluminium

- Body volledig verstevigd met mijn eigen custom methode (o.a. shoe goo, stucband, liquid rubber enz), zie dit filmpje van mijn Youtube kanaal:





- 17T pinion wordt binnenkort geïnstalleerd voor een ideale verhouding tussen acceleratie en snelheid bij met name bashen op 4S. Mijn outcast rijdt ik ook voornamelijk op 4S, alleen mijn Kraton rijdt ik ook op 6S.

- Gisteren nog een bestelling gedaan: Dusty Motors cover om de rotzooi uit de Senton te houden. Want kan dat ding vies worden zeg (veel erger dan de Outcast en Kraton omdat de wielen onder de body zitten dus alles wordt naar binnen geduwd en blijft daar ook liggen. Overal gras, steentjes enz. http://www.dustymotors.com/shop/shroud-covers-by-model/

Volgens mij was het dat :rofl: pffffff...veel werk dus haha. Maar wel een tank nu.
Heb jij toevallig foto's van de side guards van de outcast en hoe je de soort van zij bumpers er op vast heb gemaakt?
 
Hallo allemaal.

Ben mij aan het oriënteren op een RC auto en de Senton is toch wel veruit mijn favoriet.

Maar ik heb een aantal vragen en misschien heeft 1 van jullie al ervaring
met een 3th party gyro stability control module op een Armma?
Vol gas rechtdoor auto correctie:)
Of heeft deze auto andere hulpmiddelen die ik niet zie?
Kan er niets van vinden op google.
Nu zal dit op een 4wd auto wat minder indrukwekkend zijn dan een 2wd.

Alle andere merken hebben deze optie al RTR of losse module.
- traxxas (https://traxxas.com/products/parts/traxxas-stability-management)
- HPI (http://www.hpiracing.com/en/part/105409)

Hier staat voor elke RC maar wel aan de prijs;)
Er zal vast wel ergens een goedkopere optie zijn...
https://www.toemen.nl/adjustable-stability-control-system-drift-assist-hpi80588-p-6797.html

voorbeeld (helaas wel een traxxas maar het gaat om het idee)
 
Nou de nieuwe BLX185 ESC is al een tijdje binnen. Ik had de boel gemonteerd en even een testrun gedaan op 3S. Alles werkte perfect. Vervolgens over op S6 waarbij ik de boel niet aan de praat kreeg. Geen idee waarom. Uiteindelijk dacht ik dat het aan de slechte bekabling naar de receiver (ARX100) lag. Die vervangen waarbij ik 'iets' verkeerds heb gedaan. Gevolg: ARX100 doorgebrand :mad:

Dus een nieuwe ARX100 receiver besteld en deze is ook al binnen. Helaas kan ik niets vinden over de betekenis van de LED lampjes op de ARX100 en de BLX185 ESC. Ik heb de radio met de receiver gebind, ik kan sturen en gas geven. Echter hou ik een rood led lampje op de receiver. Deze staat altijd aan. Geen idee of dat goed is if slecht.

Ook op de ESC zie ik een rood lampje branden wanneer ik de auto aanzet. Deze gaat uit wanneer hij de radio 'vindt' . Vervolgens gaat het rode lampje weer aan wanneer ik gas geef. En weer uit als ik gas los laat. Protection mode?

Ik snap er niets meer van en kan er maar weinig over vinden....help? :confused:
 
Is wss gewoon aanduiding dat er gas gegeven wordt. Denk dat dat bij mijn auto's ook zo is.
Als alles goed werkt, geen reden om zorgen over te maken zeker?
 
Is wss gewoon aanduiding dat er gas gegeven wordt. Denk dat dat bij mijn auto's ook zo is.
Als alles goed werkt, geen reden om zorgen over te maken zeker?

Ik hoop dat je gelijk hebt! Het werkt inderdaad maar ik maak me gewoon zorgen dat de boel weer doorfikt :rolleyes:

Ik probeer trouwens die 'Failsafe' aan te zetten maar dat lukt me niet. Dus wanneer de zender contact verliest dan gaat de auto er nu vol gas vandoor, failsafe zorgt ervoor dat dit niet gebeurd. Er zit hiervoor op de receiver ARX100 een klein knopje. Deze moet je inhouden en vervolgens moet je de auto aanzetten. Toch blijft mijn auto vol gas geven wanneer ik de zender eerder uitzet dan de auto. Iemand een idee?
 

Dit filmpje legt volgens mij de failsafe functie uit. Ik ben even op mijn werk nu dus kan het niet checken maar wellicht dat dit helpt!
 
Ik zei als alles goed werkt, geen reden om zorgen over te maken. Maar alles werkt idd niet goed bij u... Hopelijk geraak je er uit, want zo'n problemen zijn niet leuk.
 

Dit filmpje legt volgens mij de failsafe functie uit. Ik ben even op mijn werk nu dus kan het niet checken maar wellicht dat dit helpt!

Check! Ga ik proberen. Ik geloof dat ik het wel volgens dat filmpje gedaan heb maar nu weet ik het niet meer zeker.....

Voorlopig het probleem met de radio even uitgesteld. Ik merkte dat mijn center diff nogal losjes bewoog en zo te zien zijn de lagers inderdaad aan vervanging toe. Ook zijn de diff outdrives ' ingedeukt' of versleten waar de T-bone kracht overbrengt op de outdrives. Dus die gaan ook mee. Gelijktijdig kan ik mooi mijn diff shimmen zodat mijn diff soepeler en zonder speling werkt. Mocht iemand anders dat willen doen zie het filmpje hieronder.

Shim onderdeel nummers:
Uitwendige shim center diff: Tekno TKR1222 13x16x.1mm Diff Shims (10pcs) Voor je lagers.
Inwendige shim: Mugen Seiki (diff washer set MBX) E0206 (10pcs) Hier zitten 2 soorten in:
· AR709024 3.5x12x0.15mm (voor je satelite gears)
· TD310475: Planetary shim set 5x18x0.2mm (voor je crowngear)

De TD310475 is apart bijna nergens meer verkrijgbaar.


Ik vraag me alleen af welke olie jullie gebruiken voor je front, rear en center diff?
 
Laatst bewerkt:
https://www.arrmaforum.com/threads/diff-oil-in-senton-6s.6085/
Blijkt wel omstandigheden gevoelig te zijn. (zand, straat, modder ect...)
Dus een beetje spelen en testen kan natuurlijk geen kwaad.
Wat ik heb gelezen is je wel enigszins een beetje in de buurt te houden van de waarden
in de handleiding want je motor kan anders aardig heet worden.
Allemaal te vinden in het https://www.arrmaforum.com en als je een
accountje aanmaakt gaat ook het openen van pics wat beter.
 

Dit filmpje legt volgens mij de failsafe functie uit. Ik ben even op mijn werk nu dus kan het niet checken maar wellicht dat dit helpt!
https://www.arrmaforum.com/threads/diff-oil-in-senton-6s.6085/
Blijkt wel omstandigheden gevoelig te zijn. (zand, straat, modder ect...)
Dus een beetje spelen en testen kan natuurlijk geen kwaad.
Wat ik heb gelezen is je wel enigszins een beetje in de buurt te houden van de waarden
in de handleiding want je motor kan anders aardig heet worden.
Allemaal te vinden in het https://www.arrmaforum.com en als je een
accountje aanmaakt gaat ook het openen van pics wat beter.

Thanks! Voor de Center idiff s het standaard 10k en voor en achter diffs dus 7k. Gekke is dat de adviezen uiteenlopen van 50k tot 200k voor center en 7k tot 60k voor voor en achter. Dat lijkt me nogal een verschil. Ik denk dat ik of alles standaard hou of dat ik alleen voor de Center diff voor 100k ga. Dat zou de verdeling ten goede moeten komen.
 
Bij de Senton zou ik inderdaad voor en achter niet veel afwijken van de fabriekswaarden. Echter het center diff kun je wel mee experimenteren. Zelf rijd ik nu met 100.000cst rond in het center diff in mijn Senton. Ik ga binnenkort naar 200.000 want op 6S balloonen de voorwielen nog steeds behoorlijk wat een teken is dat het center diff de power onder last teveel door laat stromen naar de voorwielen. Deze zou dus nog iets meer gelockt mogen worden. Op 4S echter weinig problemen, dus op zich heeft het geen noodzaak voor nu om te wijzigen.
 
Back
Top