Arrma Senton 6s BLX

Bij de Senton zou ik inderdaad voor en achter niet veel afwijken van de fabriekswaarden. Echter het center diff kun je wel mee experimenteren. Zelf rijd ik nu met 100.000cst rond in het center diff in mijn Senton. Ik ga binnenkort naar 200.000 want op 6S balloonen de voorwielen nog steeds behoorlijk wat een teken is dat het center diff de power onder last teveel door laat stromen naar de voorwielen. Deze zou dus nog iets meer gelockt mogen worden. Op 4S echter weinig problemen, dus op zich heeft het geen noodzaak voor nu om te wijzigen.

Het diff heeft echt helemaal niks met het balloonen te maken.
Dit ligt gewoon aan de niet geweldige banden.
 
ben ik niet helemaal mee eens. Als de voorwielen meer balloonen is het toch ook omdat de voorwielen minder grip hebben bij optrekken dan de achterwielen. Waardoor ze vanwege het middendiff sneller gaan draaien.
Banden spelen natuurlijk een rol in wel of niet balloonen tout court.
 
Als je belted tires hebt, die doen dit niet omdat er een versteviging in zit.
Echter hoe harder je gaat rijden hoe groter ze worden als ze dit niet hebben
 
Heb vandaag van de senton en de outcast de motor eraf gehad.
Hier zat dus behoorlijk wat zand in. Na het schoonmaken de niet gebruikte schroefgaten afgeplakt.
 
Nooit bij stil gestaan dat deze gaten over en open waren en zoveel vuil aantrokken.
Aangezien ze zeggen dat alles waterproof is.
20190304_123059.jpeg
 
hallo

Even een vraag over het losmaken van de wielen.
Heeft iemand ervaring dat de wielen van de arrma senton 6s muurvast zitten.
Heeft iemand een tip om deze los te krijgen.
 
Is dat een alu hex? Oik nog gehad dat ik de hexen een langs een vijl haal omdat het te nauw zit.
Nu dat ik erover na denk waren dat wel de moeren.
Kun je er niet eerst eens mee rijden? Misschien helpt dat
 
Zal het proberen.Bedankt voor de tip.

En dan nog ff iets anders. kan je met deze auto's door de duinen rijden.
Mijn zoontje heeft een arrma granite 4x4 brushed gehad, we zijn een keer gaan rijden en na 15 min was het klaar deed niks meer.
Is los zand zo slecht voor dit soort auto's?Hij deed het wel weer na een poosje maar ook niet lang.

Ik dacht offroad kan door het zand of zie ik het verkeerd.
 
Naar mijn ervaring: erg leuk maar zand kruipt overal in en schuurt alles kapot. Is het dan nog eens vochtig strandzand dan oxideert alles in notime.
Ik ga soms eens rijden op een terrein waar zand ligt voor de bouw. Heel tof om te rijden maar lastig om goed schoon te krijgen nadien. Ik mijd het.
 
Het kan wel, maar het vraagt inderdaad meer onderhoud, zeker als het zoute water er bij komt kijken.
 
is het mogelijk de arrma senton om te bouwen naar een typhoon.Ik ben hier nog niks over tegengekomen op internnet namelijk.
 
Denk dat het chassis vooral al anders is.
Maar motor, esc, servo kan je al zeker gebruiken.
Diffs en dergelijke ga je eens moeten vergelijken wat overeenkomt.

Als je naar de website van arrma gaat kan je daar de technische fiche van alle onderdelen per voertuig bekijken/downloaden.
Zo is het makkelijk om de nummers te vergelijken welke onderdelen hetzelfde zijn.

Soms is het dan wel interessant om een 2de hands typhon te zoeken.
 
Ik heb mijn senton nu te koop staan en wil minimaal 450 euro voor alles. Dat wil zeggen met 2bodys extra set louis banden en 2 gens 4s lipos.
Iemand intresse?
 

Bijlagen

  • IMG_20190915_173003[3328].jpg
    IMG_20190915_173003[3328].jpg
    518,8 KB · Weergaven: 307
  • IMG_20190915_173106[3327].jpg
    IMG_20190915_173106[3327].jpg
    223,5 KB · Weergaven: 286
  • IMG_20190915_173003[3328].jpg
    IMG_20190915_173003[3328].jpg
    518,8 KB · Weergaven: 225
Back
Top