Aso baitboat -> FILMPJE!!

Discussie in 'Speedboten' gestart door scoobysport, 8 jun 2010.

1. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Zo, even wat extra foto's erbij :)

Nu nog 'n rommeltje, komt natuurlijk verandering in ;)
    Accupakketje wat er ligt is 3s2200, om even eea te kunnen testen, geeft iig wel goed idee van de inhoud van deze badkuip :)

De regelaars wil ik tegen de binnen zijkant van de boot plakken, of op 'n voetje in de ruimte tussen motor en fishfinder zeg maar. Even kijken bij tests hoe heet ze worden. Wel heb ik voor de motors (omdat ik geen waterkoeling gebruik) koelblokjes met fans genomen. Beter als niets lijkt me in ieder geval. Motor is wel rondom vrij, raakt dus niet zelf de romp van de boot.

Bovenaanzicht; in t midden de 2 boiliebakken, gaten links/rechts zijn voor onderhoud, accu vervangen etc. Er zitten al 3 felle leds voorop, achterop 2 blauwe. (ga ik denk nog wel vervangen voor rood/groen, makkelijker qua navigatie als t donker is.) Ook komen er 2 ZEER felle led schijnwerpers voorop. Deze worden schakelbaar gemaakt via de afstandsbediening.

Intake van de jet, rand is zo glad/scherp mogelijk geschuurd zodat het water zonder tegenwerkingen/wervelingen de jetpomp in gezogen kan worden.

De onderkant
    Achteraanzicht met de jetpumps.

Spoedig weer updates hoop ik :D Even afwachten tot m'n onderdelen binnen komen.... :(

2. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    ik ben heel benieuw hoe hij gaat.

maak ook eens een kosten beraming voor de zelfbouwer?

mvg Hans

3. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Klopt enkel voor brushed motoren. Brushless is totaal iets anders en dit werkt met frequenties. Dus geen verlies als je minder dan je maximale spanning gebruikt.

4. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Heb geen zin om te gaan huilen nu ;)

Houd t maar op HEEL hoog. Pak in principe ook wel veel luxe en dure onderdelen namelijk.

Aan de andere kant, zijn goede baitboats vaak ook wel prijzig, over de 1000 lijkt wel normaal te zijn :S

Toch maar even aan t rekenen geweest, tel maar mee:
    Romp: € 149,-
    Vislijn releases € 20,- x 2 = € 40,-
    Smartcast RF 15 ~ € 225,-
    Motoren € 52,50 x 2= € 105,-
    Regelaars € 90,- x 2= € 180,-
    Servo's € 15,- x 3= € 45,-
    Jets € 87,- x2= € 174,-
    Diverse delen € 75,- (koppelingen, motorhouders, flenzen etc)

Totaal: € 993,-

Daar komen nog de leds bij en de verlichting. Heb zoals ik al zei behoorlijke verlichting gehaald, wat normaal op geweren/pistolen gebruikt word :D 220lumen per lampje, heeel erg fel dus! Maarjah, totaal verlichting (met beugels, rails, afstandschakelaars om om te bouwen voor RC bediening) zit ook op zo'n €250,- nu met de leds mee.

Dan heb je nog 'n zender en ontvanger nodig, en accu's :)

Ohja.. En ik had gekozen voor duurdere jets, met reverse en stuureenheid. Maar door ruimtegebrek in de uitsparing van de jet uitgang, en om het mezelf wat makkelijk te maken, besloten om die stuureenheid en reverse eraf te halen. Sturen gaat dus door links/rechts harder/zachter te laten draaien.

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  5. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Voor de verlichting kun je mischien voor 45euro 2 HID Xenon lampjes gebruiken. Anders zou ik 2 ledjes van 800 tot 1200 Lumen aanraden. Ik heb erg goede ervaring met deze lampjes icm het aantrekken van vis. De linkjes kan ik PB-en mocht het nodig zijn :)
    Jakko

6. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Stuur maar door :)

7. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Even kleine update..

Ben al WEKEN aan t wachten op nieuwe lichting motoren van Robbe.. Die staat nu gepland voor 1e week september :S is nu al 3x uitgesteld dus heb ze gemeld dat ik m'n 2e motor ook terugstuur en 2 gelijkwaardige motoren ervoor terug verwacht, en 'n beetje vlot nu..

Wil nou wel eens verder en m gebruiken, voor de sloot weer dichtgevroren is zo!!

Als iemand 'n leuke/goede motortip heeft hoor ik dat graag. (die 3656-09 is ook al zo lekker leverbaar namelijk)

Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  8. MaxCorvette

MaxCorvette

Lid geworden:
    17 nov 2007
  9. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Zoooooo, lang geleden... Maar eindelijk de tijd, zin en het juiste seizoen om verder te gaan ;)

Ben al heeeeel lang bezig geweest (ook vorig jaar nog) met de regelaars in te stellen via het pc programma van Graupner... 1 tip... Begin hier nooit aan ;) Wat een draak van een programma :s

In elk geval nu de regelaars correct ingesteld, motoren zitten gemonteerd, heb er koelfans op zitten, hele besturing van de boot (verlichting, lossen van het voer, lossen van linker/rechterlijn) werkt. Nu nog de besturing van de motor en daarmee de boot.. Heb hiervoor een topic geopend, maar mocht iemand hier het weten hoor ik het net zo graag :)
    [133953] spektrum-dx7-instellen-voor-besturing-via-aandrijving

Dan snel een proefvaart!! Heb wel al 2x 4s "8000"mah besteld bij HK dus aan stroom geen gebrek haha :D

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Vandaag wat uitgebreidere vaart kunnen maken

Resultaat? 26,5 op gps :) Voor een baitboat met deze vorm vind ik dat een heeel knap resultaat. Was op 3s trouwens. Wel moet ik echt een goede oplossing vinden voor de afdichting, er komt vrij veel spray van de boat af en en tochtstrip bijvoorbeeld werkt totaal niet. Deksel moet wel verwijderbaar blijven voor onderhoud/service.

Nu was er helaas wat water op een van de regelaars gekomen, die ook praktisch direct de geest heeft gegeven. Van de week dus even opzoek naar andere (wat ik al van plan was door de nare vooruit/achteruit schakeling in deze regelaars)

FILMPJE!
    [media=youtube]3Ed8uKXpd1s[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. scoobysport

scoobysport

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Heb van de week eindelijk accu's & ontvangers binnen gekregen, heb 2 4s8000mah batterijen.

Heb er nu ook nieuwe regelaars opzitten met een progbox, werkt beter als via de pc moet ik zeggen!

Alles is getest, alles werkt naar behoren, dus nu gaan we de laatste lampen monteren en de voederkleppen aanpassen nog, alles netjes waterdicht afsluiten en dan is ie eindelijk klaar :p

Zal dan direct even nieuwe filmpjes maken en nieuwe metingen doen maar voor 'n baitboat ben ik heel tevreden! Verwacht rond de 30-35km/h te krijgen :p

Deel Deze Pagina