Associated SC10 RS 2wd Topic

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
andere achterbanden, v2 slipper, ander motor setje en sealed ontvager box

meenemers kunnen ook op de oude (l)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik ben een asso sc10 2wd en heb een probleem

Als ik rij met mijn auto, kraakt er soms iets, ik denk dat het de tandwielen zijn ! Maar ik heb zowel de pinion als de gear er enkele keren afhaald en dichter bij elkaar gezet en nog steeds gaat het niet ! Vroeger kon ik met een 2s lipo een whielie trekken ook dat kan ik nu niet meer !

MVG

Hallo,

Ik ben een asso sc10 2wd en heb een probleem

Als ik rij met mijn auto, kraakt er soms iets, ik denk dat het de tandwielen zijn ! Maar ik heb zowel de pinion als de gear er enkele keren afhaald en dichter bij elkaar gezet en nog steeds gaat het niet ! Vroeger kon ik met een 2s lipo een whielie trekken ook dat kan ik nu niet meer !

MVG

geen ball dif? even kijken naar de tanwielen dan in de behuizing, wheelies trekken dan zit de slipper aardig dicht en krijgen de tandwielen in de behuizing het zwaar

geen ball dif? even kijken naar de tanwielen dan in de behuizing, wheelies trekken dan zit de slipper aardig dicht en krijgen de tandwielen in de behuizing het zwaar

En nu in het vlaams ?!

Ik snap er echt niets van :D

MVG

Wheelies trekken is dus niet de bedoeling, daardoor hebben de tandwielen in je diff meer geleden, vandaar die geluiden, die moet je dus nakijken/nieuwe diffolie/vervangen.
En dus in het vervolg je slipperclutch losser zetten, kan je dus geen wheelies meer trekken.
Dat wilde BZB zeggen!!

Diff hoeft ook niet het probleem te wezen. Een klein rot steentje in de gearbox kan al veel ellende geven. Maarja... Een TE strak gestelde slipperclutch doet natuurlijk wel vermoeden dat de gears een opdonder hebben gehad.

@Jelco: Heb je de gearbox al open gehad?? Btw...Je pinion/spur strakker stellen heeft hier denk niets mee te maken. Wellicht het eerdergenoemde (slash topic) filmpje eens plaatsen.

Laatst bewerkt:
Wat is een goede brushless set voor deze auto? Tijdens de eerste rit mijn esc aan gort gereden in het enige innie minnie plasje wat er op de baan lag en waar ik toch zo mijn best op deed om er omheen te rijden. Had geen achteruit meer, toen wel weer, toen verliep de trim op het gas.

Denk aan een 10,5T qua sterkte, het is puur voor op de baan, maar welk merk heeft leuke setjes die iets boven ezrun liggen?

Zou dit bijv. iets zijn voor deze auto?
LRP BL Combo SET A.I. Brushless Erase

13,5T maar misschien snel genoeg voor op de baan. Ben nog beginnend bestuurder wat dat betreft.

Diff hoeft ook niet het probleem te wezen. Een klein rot steentje in de gearbox kan al veel ellende geven. Maarja... Een TE strak gestelde slipperclutch doet natuurlijk wel vermoeden dat de gears een opdonder hebben gehad.

@Jelco: Heb je de gearbox al open gehad?? Btw...Je pinion/spur strakker stellen heeft hier denk niets mee te maken. Wellicht het eerdergenoemde (slash topic) filmpje eens plaatsen.

Ik heb het al eens open gevezen, en als de spur dichter en verder van de pinion gezet maar niets help...

MVG

Back