asw28 hobbycity

voor goldmembers is deze zwever maar 95 dollar dus niet al te duur en rcgroups lijkt redelijk positief, helaas heb ik op het moment te veel andere projecten op de plank liggen.

Appelen en peren als je het mij vraagt :-)
Die van Hype is helemaal vliegklaar, inclusief zender/ontvanger/(3s)lipo.
Dat is die andere niet. Die is "radio ready" zogezegd.
Even los daarvan weet ik eigenlijk niet of je de kwaliteit net zo makkelijk kunt vergelijken als de prijs. Die van Hype vind ik een stukje mooier én hij heeft een zeer sjiek klapmechaniek in zijn rug. Wellicht zit er in de gebruikte servo's, regelaar en motor ook nog wel wat verschil.

Toch, die 95 dollar is natuurlijk wél een hele mooie prijs.

Toch, die 95 dollar is natuurlijk wél een hele mooie prijs.

Helemaal eens!
Wie weel welke motor / ESC daar in zit?
Heb ook nog niet kunnen vinden wat EPO-foam is i.v.m. lijmsoort. Wikipedia geeft bijv. iets met medicijnen en verder op forums weet men het fijne er ook niet van. Wie wel hier?

esc lijkt me erg op de supersimple van HC, kosten los iets van een tientje. servo's lijkt mee gewoon het standaard goedkope mini spul

Spul is vast prima te lijmen met UHU POR, dat lijmt alle soorten schuim zonder problemen :D
Leuk toestel, wie weet als de ellende van de laatste weken met de douane overwaait bestel ik er nog wel eentje.. Eerst geld in de DLG's steken.

Wat betreft de goedkope electronica van UH heb ik in het anderhalf jaar dat ik met spul van hen vlieg nog nooit problemen gehad..

Nu ook een EPO ARF 1,4m ASW28 leverbaar bij Der Schweighofer:

ASW 28 EP ARTF 1400MM / bis 2500 mm Spannweite / Elektrosegler / Segelflugmodelle / Flugmodelle und Zubehör / Modellsport Schweighofer

78710_400.jpg

Dan ga ik toch liever voor de grote broer.... 40g/dm2 vind ik veel voor 1.4 meter(of de gegevens kloppen niet)

Specification;
Wing Span: 2000mm
Length: 880mm
Wing Area: 21dm2
Wing Loading: 24.7g/dm2
Flying Weight : 520g (KLOPT DIT WEL ??????)
Power system : Brushless motor,1000mAh 7.4V Li-Po
Radio: 4 channel, 4 servos.

Voor komende zomer zit ik ook sterk aan dit model te denken.
De ombouw van mijn LastDown XL naar puur-zweef model lukt niet echt vanwege het zwaartepunt.

Ik heb in het verleden al diverse piepschuim (electro/zweef) modellen gehad, en dit beviel goed (met name de eenvoudigheid en repareerbaarheid). Als ik meer wil vlieg ik toch 1:1 :-P. Dus was ik nu op zoek naar een foam (/EPP) zweefvliegtuig die 'semi schaal' lijkt. Als goedkoop alternatief had ik de Windrider Easy Pro EPP in gedachten, maar dit is helaas geen semi-schaal en ook geen T-staart.

De prijs voor deze ASW-28 incl. brushless motor + brushless regelaar is waanzinnig laag, dus misschien is dit toch ook wel weer iets.
Weet iemand ook nog meer semi-schaal foam modellen (liefst met T-staart, dus geen Fox), maar dan als pure zweef uitvoering? Heb vaak gezocht, maar kan niet echt veel vinden. Deze 28 lijkt een van de weinige foam semi schaal zwevers op de markt!

Laatst bewerkt:
zo semi chaal vind ik hem persoonlijk nou ook niet maar het uiterlijk van de graupner junior s is ook niet super verkeerd:
Graupner%20Electro%20Junior.JPG

helaas is dit model met alleen motor ongeveer even duur als de ASW compleet set servo's, motor, regelaar en twee lipo's.

Wel als 71 jarige (zou Robert het omgedraaid hebben)

Die Junior S heb ik ook gehad en vloog erg goed en makkelijk niets mis mee!!
Motor loopt ook op 3S maar dan als een raket.
Helaas heb ik op 300 meter hoogte afscheid moeten nemen

Die ASW is iets meer schaal en heeft smallere vleugels is sneller en wendbaarder schat ik zo in.
De Junior S heeft net als de EZ-glider brede thermiek vleugels.

Laatst bewerkt:
of de asw 15 van robbe misschien:

it390879R.3195ARF_01.jpg

helaas geen t-staart maar wel redleijk schaal,

@willem,
valt me van je tegen dat jij daar niet mee was gekomen. oja ik zal mijn profiel dan maar even aanpassen in 71 jaar als jullie dat willen :lol:

Robert ik had al begrepen dat hij geen "gewone"staart wilde vandaaaar

Deze asw 15 is denk ik vergelijkbaar met de ASW 28 qwa formaat en uitstraling
Ik ben er in ieder geval tevreden over. Hij is wat licht maar....zwaarder maken kan altijd, lichter niet makkelijk

Mijn ASW 15 komt van Conrad....Zelfde prijs(soms 10% korting) en GRATIS thuis bezorgd

Van al deze schuimpie's lopen draadjes met tips op dit forum. Kan je heel het weekeind lezen!!

Bedankt voor alle replies!! Tevens verontschuldegingen voor de off-topic wending ;-)

Vooral die Graupner Discus2 lijkt wel een leuk alternatief, en zeker niet zo duur inderdaad. Heb inmiddels het topic op dit forum hierover gevonden.
Alleen is dat model natuurlijk wel vrij klein, tevens helaas geen rolroeren (maar wel in te bouwen denk ik). Zelf heb ik ook 2 mini Discusjes van Graupner (ga ik niet ombouwen naar RC: deze zijn wel heel klein!).

Ok, nu weer back on topic!
Misschien ben ik toch wel weer toe aan het gemak van een (brushless!) electrozwever, die ASW lijkt toch steeds aantrekkelijker.
Ik vlieg ook wel eens in de hellingwind aan de hoge zeedijk. Denken jullie dat de ASW28 van Hobbycity.com dit (ondanks het gewicht van de motor) nog goed zou kunnen doen?

Laatst bewerkt:
Back