Auto sloeg op hol bij uit zetten.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Dayli, 27 jul 2010.

  1. johannes

    johannes

    Lid geworden:
    9 jun 2009
    Berichten:
    254
    Locatie:
    Witharen
    ik denk dat de nitro bij de achterkanten van de schroeven vandaan komt waarmee de uitlaatbocht vast zit.
    dat komt dan omdat de uitlaat pakking denk ik gescheurt is.

    johannes
     
  2. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Kan het ook niet van de trekstarter vandaan komen. Misschien ff voorzichtig de trekstarter eraf halen (oppassen dat de veer er niet uitschiet is nogal een rotklus om die weer terug te krijgen, vooral als je dit nog nooit gedaan hebt) en dan de backplate eens aandraaien. Dan trekstarter weer monteren.
     
  3. Dayli

    Dayli Guest

    het spat heel dun op me huid is het gewoon doorzichtig
     
  4. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Als het op je hand spat moet je toch voor 90% zeker kunnen zien waar het vandaan komt.

    (Wellicht even een veiligheidsbril of zo op zetten dat je geen zooi in je ogen krijgt)
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    kijk even of 1 van de headshims niet krom is.
    Dan gaat het ook wel eens mis...
     
  6. Dayli

    Dayli Guest

    het start probleem bleek de gloeiplug te zijn is vervangen motor start nu alleen geeft de motor meteen gas terwijl ik geen gas geef.(gas regelaar staat wel goed)

    De lage toeren toevoer zit 1-2 keer met klok mee open
    ik heb nu de stationair(schroef met veer) toevoer dichter gedraait alleen dan start de motor weer niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2010
  7. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Kijk eens hoe ver de gasschuif open staat (moet ca. 1 1,5 mm zijn)
    (Even Luchtfilter er af halen om te kijken)
     
  8. Dayli

    Dayli Guest

    gasschuif staat vergenoeg open alleen ik krijg de motor niet afgestelt dat die stationair blijft draaien want zodra ik de motor start beginnen de banden te draaien
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat ligt aan een te hoge stationair of een defecte koppeling....
     
  10. Dayli

    Dayli Guest

    ik merkte wel toen ik de stationair een klein beetje dicht draaide starte de motor niet meer

    hoe kan ik zien dat de koppeling defect is?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2010
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dan is het veertje gebroken en zit er dus vrije beweging in je koppelingsschoentje(s).

    Normaal gesproken worden die door een veertje strak bij elkaar gehouden.
     
  12. Dayli

    Dayli Guest

    nou ik had de motor gisteren helemaal goed staan dat die stationair liep alleen ik denk dat die vader van die jongen aan de motor afstellingen heeft gezeten en nou moet ik dat weer op nieuw doen maar ik zal kijken of het veertje nog heel is.
     
  13. Dayli

    Dayli Guest

    ik krijg de koppelings huis niet los is dit een teken dat de koppeling nog heel is
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee ... eerder dat de boel niet in orde is ....
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Als die niet los komt kan het zijn dat je dus een kapot kogellager hebt, als die vast slaat kan die zichzelf vastvreten op de as.
     
  16. Dayli

    Dayli Guest

    ik heb geen goed passende schroeven draaier dus kan ik em niet goed draaien maar ik ben bang dat do kogel lager kapot is
     
  17. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Dan zul je een andere wel goed passende schroeven draaier moeten vinden zodat je het kapotte lager kunt vervangen. Doe er een inbus boutje in als je de koppeling weer opbouwt, deze krijg je normaal gesproken bij normaal gebruik goed los en vast.

    Verder nog een tip als je het je kunt veroorloven koop een setje goeie draaiers (kruis, inbus), goedkoop is in dit geval vaak duurkoop.
     
  18. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het is een beetje een cliché maar goed gereedschap is het halve werk.
    Schaf je een paar goede schroeven draaiers aan (kruis, plat of inbus).
    Dit is een must voor ons als hobbyisten.

    M.v.g. Mark
     
  19. Dayli

    Dayli Guest

    ik zelf heb wel het goeie gereedschap alleen die jongen niet morgen ga ik weer naar hem toe en dan neem ik mijn eigen gereedschap mee dan hebben we wel de juiste spullen
     
  20. Dayli

    Dayli Guest

    de koppeling is nog heel
    maar als ik wil dat de auto niet weg rijd wanneer ik em start moet ik de low speed needle draaien of die schroef met die veer?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2010

Deel Deze Pagina