B52, 8 straalturbines

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door ron van sommeren, 1 jun 2004.

  1. ZwevendePeter

    ZwevendePeter

    Lid geworden:
    25 sep 2003
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Hoogeveen
    ff :offtopic:
    De centertank staat niet in verbinding met de vleugeltanks, anders zou je op je metertjes altijd de centertank vol zien, en dat is dus echt niet het geval. De tanks zitten niet aan elkaar gekoppelt zodat het zeg maar 1 grote tank wordt, dit zou anders ook catastofaal zijn als je een bocht maakt: Rechterbocht -> peut uit de linker tank stroomt weg naar rechter vleugel-> vleugel krijg je niet meer omhoog, daag vliegtuig.

    Wat wel zo is is dat je de brandstof kunt verplaatsen (dmv pompen) als bijvoorbeeld de linker tank een stuk leger is dan de rechter.


    Peter.
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    peter jij hebt het nu over een cessna
    hier zie je duidelijk een kist van heel ander voor maat
    ik had het ook over een kraantje
    en pompen gebeurd ook maar dan bij zulke kisten wel naar de centraal tank van uit de vleugels
    kijk maar eens een aantal maal in fs en of bij disocvery
     
  3. ZwevendePeter

    ZwevendePeter

    Lid geworden:
    25 sep 2003
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nee Marco,
    Ik heb het hier over grote beesten, airliners...

    Maar we raken zo wel off topic, ik denk niet dat de mod's dat leuk vinden :wink:

    Peter.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Even wachten tot Richard Branderhorst reageert, als hij niet weet hoe dat zit met die tanks, stap ik niet in een KLM Boeing 747 met Richard op de bok ;)
     
  5. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    doen we maar ik heb al zo veel van die tekeningen van 747 of van dat soort kisten gezien in al die tijd dat ik nu thuis zit dat ik ze wel kan dromen
     
  6. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    geniaal zo een groot ding om te zien.
    maar om het te besturen. das andere koek.
    flinke verzekering als het al te verzekeren is.
     
  7. mr.Crash

    mr.Crash Guest

  8. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    [​IMG]
    :twisted: :twisted:
    GROOTS!!!

    hij staat ook al ergens anders op het forum.
    zijn er ook nog filmpjes van de landing van die b52?
     
  9. mr.Crash

    mr.Crash Guest

    Hi Wilco

    Sorry dat wist ik niet dat hij er op stond.
    Maar zo`n man zal wel geen vrouw hebben.( GRAPJE)
    Want als ik met een klein zwevertje thuis kom zegt
    mijn vrouw.je hebt al zo veel kisten.
    Ik wil haar gezicht wel zien als je met zo iets thuis komt ( als hij ooit in een auto zou kunnen )

    Grt Han
     
  10. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.592
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    zwevende peter en highflyer: als ik het zo ff snel lees hebben jullie beiden gelijk. Brandstof zit in de vleugels en zijn met elkaar verbonden. maar normaal wordt er geen brandstof verplaatst tussen de verschillende tanks zonder dat men dat wilt. Als er een onbalans tussen de brandstoftanks in de vleugels is (bijv. na een engine failure) wordt dmv pompen en kleppen de brandstof naar de andere tank verplaatst om zo het evenwicht te bewaren, of kan eventueel een motor brandstof verbruiken uit de andere tank (cross feed). In principe verbruikt de motor (of motoren) hun brandstof uit hun eigen (vleugel)tank. Als er nog een andere tank in de romp is, wordt dit overgepomt naar de vleugels als er plaats vrij is gekomen. Als deze tank niet in de buurt van het liftpunt ligt zal idd het zwaartepunt veranderen. Van dit laatste maakte bijvoorbeeld de concorde gebruik als hij supersonisch ging vliegen.

    highflyer: zelfs in een cessna 172 zit er een hendel om de motor brandstof te laten verbruiken uit de linker of rechter tank.

    Cor
     
  11. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    @ cor
    ja dat wist ik maar waar peter het volgens mij over had was dat ik niet zou weten dat de overdracht niet zo maar gebeurd en dat is dus niet zo ik bedoelde ook de cross feed
     
  12. ZwevendePeter

    ZwevendePeter

    Lid geworden:
    25 sep 2003
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dan moet je dat er wel even bij schrijven he :idea: :wink:
     
  13. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ja peter is goed zo

    zullen we nu maar weer puur ontopic blijfen ik beantwoorde alleen een vraag die eerder gesteld werd
     
  14. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.616
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2015
  16. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    waanzinnige video zeg. vooral het piepen van de banden van het remmen bij de landing. dat maakt het helemaal af.

    pfff dit is inderdaad hogere orde modelbouw.
    hmmm deze was toch gesponsord door wren ? mischien een kans dat hij dit jaar op jets over PAMPA staat al is het maar alleen statisch

    vinze
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.943
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hier zie je de B52 met zijn 8 gasturbines te pletter slaan tijdens een flyin afgelopen weekend.

    PLOF weg geld en tijd.................... :(

    B52 crash
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    risico van de hobby!!!!!!!!!!!
     
  19. Mathijs

    Mathijs Guest

    Oorzaak?????
    Dan kijk je wat sipper dan als je Chartertje crasht...
    Groeten,
    Mathijs
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    Crash lijkt op een stall. Te langzaam met wind mee, motoren werken wat vertraagd of zijn uitgevallen, boem. Ik heb het vaker zien gebeuren wind mee, je verkijkt je daar zo snel op.

    Wel mooi, die rookpluim :) Dat zie je niet vaak in de modelbouw... Net echt... Erg zonde van de tijd en het geld natuurlijk....
     

Deel Deze Pagina