Ik vermoed dat de as van je clutchbell iets krom is. Is simpel te zien als je het tandwiel eraf haalt en dan de as langzaam rond te draaien. Kijk terwijl je draait of de bel zelf mooi rond draait.
Als je weerstand voelt moet hij ergens aanlopen. Meestal is dit aan de binnenzijde. Omdat je koppeling schoenen redelijk dicht bij de bel zitten. Aan de buitenzijde is meestal meer ruimte gelaten ivm de warmte afdracht. Clutchbellen worden heeeel heet door de wrijving.
Je zou hem kunnen richten, maar daar moet je wel verstand van hebben. Hamer en een bankschroef zijn NIET de oplossing.
Mss heb je iemand die een draaibank thuis heeft. Hiermee kun je de clutchbell uitklokken en weer recht maken.
Als het nou bijna niet te zien is of te voelen. Zou ik me niet direct druk maken.
Als hij in “no time” je as lagers opvreet is hij echt wel flink krom. Maar dit zou je dan ook heel goed moeten voelen.
Heb even gekeken en... weerstand geeft die gelukkig niet
Als ik de clutch bell handmatig aan draai
Is de uitwijking vergelijkbaar met als men kleine rondjes draait net zijn wijs vinger.
Denk dat ik hem maar ga vervangen... bij de Chinees ben ik net geen tientje kwijt voor een nieuwe.
Ze hebben er ook een paar met gaten in de clutch bell.
Bevorderd Dit daadwerkelijk de afvoer van warmte of probeert men hier larrie koek te verkopen?