Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ddm dop past bij mij perfect. De integy absoluut niet. Ik dacht laat ik mn zuiger en cilinder is even gaan bekijken na 4,5 liter brandstof. En tot mn verbazing heb ik allemaal glimmende plekken in mn cilinder, geen krassen maar gewoon spiegel plekken. Ook viel me op dat zo'n ss met 26cc dus een zuiger heeft met een zeer kleine 0,7mm zuigerveer. Dat het dus aanvoelt alsof er weinig compressie is met die ss'jes kopt dus wel.

Maar de kwaliteit van zo'n cy cilinder valt me toch wel heel erg tegen. Hij start en loopt nog wel goed maar de slijtage is al goed te zien na 4,5 liter!! En opzich ben ik er best nog wel zuinig op en ook het luchtfilter wordt elke rit schoongemaakt.
 
Ik heb hem ook terug gestuurd en krijg ook een ddm dop. Had jij hem zeker ook bij rctuning raalte weg? Hij kreeg de dop terug en draaide hem gewoon op een nieuwe tank en paste dus wel. Maar op mijne paste hij echt niet. Best wel vreemd en nu maar hopen dat het goed is met de ddm dop. Denk dat hij die morgen opstuurt.


Das raar ,maar als de integy dop niet past zal de ddm dop waarschijnlijk wel passen .
Ik ben ook benieuwd...

En ander spuit je je originele dop gewoon silver :rolling:

Hier nog een foto van vanmiddag op hoogtij , dat gaat gewoon door ,weer of geen weer ;)

IMG_0164.jpg
 
Hey, IK ben vandaag wezen rijden maar mijn motor van mij SS loopt niet zo best!
Stationair valt hij constand uit terwijl m'n stationair naald helemaal ingedraaid is en op z'n top slaat hij over en komt hij niet in z'n bovenste toegental.
Ik heb a wat lopen afstellen maar geen verschil.
Mijn vader heeft op het IVA gezeten en hij zegt dat het aan de ontsteking ligt, wat denken jullie?
 
Hey, IK ben vandaag wezen rijden maar mijn motor van mij SS loopt niet zo best!
Stationair valt hij constand uit terwijl m'n stationair naald helemaal ingedraaid is en op z'n top slaat hij over en komt hij niet in z'n bovenste toegental.
Ik heb a wat lopen afstellen maar geen verschil.
Mijn vader heeft op het IVA gezeten en hij zegt dat het aan de ontsteking ligt, wat denken jullie?
Nee hoor. Vandaag op HoogTij drie stuks met hetzelfde probleem. Vochtige koude lucht en dus een verkeerde mengevrhouding. Even wat rijker gezet, stationair omhoog en knallen maar... ;)
 
Nee hoor. Vandaag op HoogTij drie stuks met hetzelfde probleem. Vochtige koude lucht en dus een verkeerde mengevrhouding. Even wat rijker gezet, stationair omhoog en knallen maar... ;)


Nog rijker?????
De H-naald stond zelfs nog rijker dan als de fabrieks afstelling!
 
Controleer dan maar eens of je geen lekke koppakking hebt.

Aan de kan waar geen schroef zit blijft wel wat zand zitten omdat hij iets lekt, maar dat is toch nogmaal want er is nu ook een carter tekoop zodat je je cilinder wel met 4 bouten kan vast zetten en dus niet meer lekt!!!
 
Dat lekken hoort niet, dat is dus je probleem. Ook bij twee bouten moet hij daar helemaal droog zijn. Dus een kwestie van los halen, nieuwe pakking plaatsen (eventueel meteen een nieuwe zuigerveer) en weer vast zetten. Daarna weer even goed afstellen en klaar is Kees.
 
Dat lekken hoort niet, dat is dus je probleem. Ook bij twee bouten moet hij daar helemaal droog zijn. Dus een kwestie van los halen, nieuwe pakking plaatsen (eventueel meteen een nieuwe zuigerveer) en weer vast zetten. Daarna weer even goed afstellen en klaar is Kees.

Ja dan kan het michien zijn ja.
Maar wat is een goed voetpakking?
Ik vervang dan gelijk de zuigerveer ja want dan heeft hij teminste meer compressie, want hij voelt aan als een blok dat al 20 liter heeft gelopen en hij hefet er pas 5a7 tankjes opzitten!
 
Hey, IK ben vandaag wezen rijden maar mijn motor van mij SS loopt niet zo best!
Stationair valt hij constand uit terwijl m'n stationair naald helemaal ingedraaid is en op z'n top slaat hij over en komt hij niet in z'n bovenste toegental.
Ik heb a wat lopen afstellen maar geen verschil.
Mijn vader heeft op het IVA gezeten en hij zegt dat het aan de ontsteking ligt, wat denken jullie?

Bij mij werd dit veroorzaakt door een bougie die loszat ;) :D
 
Bougie zit vast want daar had ik een nieuwe ingedaan ;)

Had ik dus ook gedaan , maar waarschijnlijk heeft de ring een beetje scheef gezeten waardoor ik dacht dat ie "aan" was maar na een stukje rijden is de ring denk ik recht gegaan waardoor de bougie los kwam :rolleyes:
m.a.g. dat ie dus absoluut niet stat. wou draaien en op top voor geen meter liep :)
 
Had ik dus ook gedaan , maar waarschijnlijk heeft de ring een beetje scheef gezeten waardoor ik dacht dat ie "aan" was maar na een stukje rijden is de ring denk ik recht gegaan waardoor de bougie los kwam :rolleyes:
m.a.g. dat ie dus absoluut niet stat. wou draaien en op top voor geen meter liep :)

Ik heb het nu gecontroleer en zit vast,maar hij loopt stationair ook niet goed!
Waar kan het nog aan liggen, de pakking en de zuigerveer ga ik dan zoiezo vervangen want dat kan nooit kwaad maar ik denk zelf niet dat dat het kan zijn!
Maar ze hebben op dat motor blok van de SS wel lopen bezuinigen met eenslechte zuigerveer en een slechte pakking!
 
Ik heb het nu gecontroleer en zit vast,maar hij loopt stationair ook niet goed!
Waar kan het nog aan liggen, de pakking en de zuigerveer ga ik dan zoiezo vervangen want dat kan nooit kwaad maar ik denk zelf niet dat dat het kan zijn!
Maar ze hebben op dat motor blok van de SS wel lopen bezuinigen met eenslechte zuigerveer en een slechte pakking!

Ik denk als je zowiezo de pakking gedaan hebt je al een heel eind opschiet , een beetje valse lucht is al genoeg , en je kan idd. ook de veer doen , kost niet de wereld en je hebt het toch open ;)
vergis je niet , ondanks alle filters komt er toch nog genoeg troep in je blok , en daar slijt het gewoon harder van ;)
 
Back
Top