Baja 5b topic part 2: (hier verder)

*is gelukkig met zijn JetPro v3 (en Dominator Original)* :yes:
Kun je geen Dominator V3 maken,heb je het beste van beide :-)
Ik denk dat je,om aan de lengte te komen voor een goede expansie,het makkelijkst naar voren moet gaan(gewicht achterop weet ik niet of dat wat uitmaakt,je ziet de Baja`s wel eens wielieen met bv. een Dominator,maar of dat alleen power is,of het gewicht,wat zoveer achter de wielen hangt?)

Kun je geen Dominator V3 maken,heb je het beste van beide :-)
Ik denk dat je,om aan de lengte te komen voor een goede expansie,het makkelijkst naar voren moet gaan(gewicht achterop weet ik niet of dat wat uitmaakt,je ziet de Baja`s wel eens wielieen met bv. een Dominator,maar of dat alleen power is,of het gewicht,wat zoveer achter de wielen hangt?)
Ik dacht eerst ook dat de Dominator een enorme (zware) pijp was. Maar dat valt reuze mee. Het spruitstuk aan het begin is dik maar dat gewicht zit voor en boven de achteras. De expansiebocht zit vlak achter het diff en zit heel laag. De gewichtsverdeling is dus heel goed. Dat geldt ook voor de JetPro v3.

Met een standaard 23cc en Dominator kun je, als je heel veel grip hebt, de voorwielen los krijgen. Maar dat komt niet door het gewicht van de uitlaat maar gewoon doordat je enorm veel meer vermogen hebt. Dat verschil is heel erg merkbaar (mijn aandrijfcups bleven heel totdat ik de Dominator had en als gevolg meer vermogen). ;)

Qua crash-bestendigheid zijn de Dominator en JetPro best in orde. Mijn Dominator is alleen maar gematteerd doordat het zand er tegenaan geblazen werd door de wielen en de motor (van onderuit de drie gaten). En de rolkooi is een beetje gesmolten op de plek waar deze soms tegen de bocht aan liep. Ook de JetPro is eenzelfde lot beschoren. Met als verschil dat bij echt vertikaal achterop landen de demper onder de achtervleugen in de bocht gedrukt is (heel klein niet noemenswaardig putje).

Levert Zenoah eigenlijk een plug&play 29cc of pak je de 26cc met een andere kop?

Ik heb die Fuelie 26cc maar na alle berichten hier zal ik alvast maar uitkijken naar alteratieven.

Je neemt inderdaad gewoon een andere cylinder/zuiger setje. Volgens mij heeft Zenoah geen standaard 29cc. Uiteraard kan je dan ook nog een aangepaste krukas erbij nemen.

Heeft hier iemand evaring met de DT1 Off road luchtfilter?
Ik heb even op :google: gekeken en ze maken ook luchtfilters voor motorfietsen en zo.....
Zou dit een goed filter zijn?

dt1on3.jpg

dt1jx7.jpg

Het ziet eruit als een schuimfilter. Als er aan de binnenkant een fijner soort schuim wordt gebruikt en je er een anti-statische hoes overheen doet lijkt het mij een prima filter. Zoals hij er nu uitziet lijkt het schuim wat aan de grove kant maar het kan ook gezichtsbedrog zijn.

/edit
32 euro voor een goed filter heb ik er wel voor over. Het is de bescherming van je motor.

Het huidige filter i.c.m. pre-filter volstaat prima. Tegen de tijd dat hij aan vervanging toe is maar voor iets anders kijken, maar op dat soort dingen bezuinigen doe ik ook niet :nooo:

Ik heb toen gewoon een luchtfilter gekocht bij RN-tuning met bestelnummer 1010.

Het was wel wat duurder, maar zeker een hele goede, ik ben er zeer tevreden over.

Alles zat er bij voor bevestiging, schoonmaken, in-oliën, kortom een complete set.

Ook zat er een extra oranje hoesje bij voor het extra fijne stof, dus prima.

Goede bescherming is echt wel nodig dus dan maar een hogere prijs.

Groetjes Marcel.

Bezuinigen op de filter bedoel ik ook niet!!,maar voor een stukje schuim,zoveel geld vragen=absurt..zoals zoveel onderdelen voor de rc wereld (kunstmatig?) veels te veel geld neergetikt moet worden..ze weten dat een hobby geld mag kosten,en dat buiten ze uit!!(kijk alleen maar naar het prijsverschil,wat de Ami`s maar moeten betalen voor hun spulletjes).De HPI dealer krijgt zijn onderdeeltjes ook voor nog geen 1/3-de van de verkoopprijs(pin me niet vast op een procentje,ben het mailtje kwijt,waar instaat waar de dealert het voor krijgt).
Een goed filter is zeer belangrijk!orgineel is zekers goed,alleen vind ik hem moeilijk demonteren..

Bezuinigen op de filter bedoel ik ook niet!!,maar voor een stukje schuim,zoveel geld vragen=absurt..zoals zoveel onderdelen voor de rc wereld (kunstmatig?) veels te veel geld neergetikt moet worden..ze weten dat een hobby geld mag kosten,en dat buiten ze uit!!(kijk alleen maar naar het prijsverschil,wat de Ami`s maar moeten betalen voor hun spulletjes).De HPI dealer krijgt zijn onderdeeltjes ook voor nog geen 1/3-de van de verkoopprijs(pin me niet vast op een procentje,ben het mailtje kwijt,waar instaat waar de dealert het voor krijgt).
Een goed filter is zeer belangrijk!orgineel is zekers goed,alleen vind ik hem moeilijk demonteren..

Inderdaad Mikebike, je hebt helemaal gelijk wat die prijzen betreft, VEEEEEEL te duur in Nederland.

Helaas is er veel te weinig concurentie op de markt en willen de modelbouw winkels te snel en te veel verdienen.

Het zou inderdaad wel eens leuk zijn als er eens iemand veel goedkoper ging zitten met de prijzen want dan krijgt hij superveel klanten en dan is het voor de anderen tijd om te volgen of failliet te gaan, dat zou goed zijn voor ons.

Jammergenoeg is er denk ik niemand die dat aan zal durven en de leverantiers stellen een te hoge prijs vast waaronder niet legaal verkocht mag worden.

Het schiet dus niet op in Nederland dus onze hobby blijft een dure hobby.

Groetjes Marcel.

Maar wat is er nu niet duur in Nederland
Ik ben op zoek naarr een nieuwe camper , het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland is voor dezelfde camper maar liefst 13.000 euro :(

:offtopic:

Maar wat is er nu niet duur in Nederland
Ik ben op zoek naarr een nieuwe camper , het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland is voor dezelfde camper maar liefst 13.000 euro :(

:offtopic:
Tsja, dat is de BPM (belasting op personenauto's en motorrijwielen). Typisch zo'n melkkoetje van de overheid. Als ze nu ook eens een Kwartje van Kok op de Kerosine deden dan wordt het al heel anders. Maar nee, we gaan nog eens willens en wetens extra geld pompen in dingen die de Staat extra geld opleveren. :evil:

Schrale troost is dat veel landen om eens heen wel andere manieren hebben om de burger financieel uit te kleden. Dus een echte oplossing is er niet.

Kun je hem niet via eBay kopen in de USA en mee laten komen als je weer spullen voor de Baja besteld. :? :D (krijg je ook stiekem nog BPM, maar goed)

Hier kun je redelijk goedkoop en snel je onderdelen bestellen: https://www.rctuningraalte.nl/index.php?osCsid=1878a8161n666jiste3jflvi27 fijne jongen(Edwin),maar op de orginele HPI kan/mag hij niet heel veel doen,dat vertelde hij mij(kartel-vorming?)
Yep, vreselijke kartelvorming. Op straffe van het kwijtraken van je dealerschap (en dus niets meer officieel geleverd krijgen) mag je alleen leveren via Merit Racing. Dat geldt ook voor buitenlandse firma's. Als DDM aan een Nederlandse winkel levert dan kan DDM zijn dealerschap kwijtraken.

Bestel ook regelmatig in Raalte, inderdaad een fijne gast
Kreeg vandaag een nalevering binnen van een luchtfilter, op de bubbeleveloppe stond :

Afzender dokterspost Raalte
Inhoud spoedmedicijnen :D

Geeft geen wonder dat alles zo snel binnen is :thumbsup:

Yep, vreselijke kartelvorming. Op straffe van het kwijtraken van je dealerschap (en dus niets meer officieel geleverd krijgen) mag je alleen leveren via Merit Racing. Dat geldt ook voor buitenlandse firma's. Als DDM aan een Nederlandse winkel levert dan kan DDM zijn dealerschap kwijtraken.

Dus feitelijk gezien zijn dit een soort maffia- praktijken :( ;)
Wat een gezeur over die onderdelenhandel,gewoon vrijgeven die
markt is goed voor de consument :D

Hier kun je redelijk goedkoop en snel je onderdelen bestellen: https://www.rctuningraalte.nl/index.php?osCsid=1878a8161n666jiste3jflvi27 fijne jongen(Edwin),maar op de orginele HPI kan/mag hij niet heel veel doen,dat vertelde hij mij(kartel-vorming?)

Hij wilde zelfs bij vooruit betaling, inclusief meerkosten voor vracht, niet naar India opsturen.

Tja wil je nou zaken doen of niet..:rolleyes: Het is de eerste shop die dit weigert eigenlijk. In eerste instantie zijn er meer die er niet op zitten te springen maar als ik zeg dat ik gewoon vanaf mijn NL bankrekening betaal is het al snel in orde.

Maar goed. zijn keuze en hij zal zijn redenen wel hebben al heeft die dat iet verder verteld.

Back