Baja 5b topic part 2: (hier verder)

En hier alweer het volgende probleem: Ik krijg de cilinder niet over de zuiger heen. Het gaat zo ontiegelijk strak, en ik ben bang dat ik het beschadig... :(
De zuiger veer kan er op 1 manier in ergens op de zuiger daar waar de veer in moet zit een puntje de zuigerveer heeft aan beide kanten een uitsparingkje die hier net overheen valt . de zuiger veer klem je met je duim en wijsvinger in de zuiger en schuif je zo in de cylinder let wel op dat het pijltje op de cylinder naar de uitlaatkant wijst (shit weer vergeten staat ergens wel op dit forum welke kant het pijltje moet staan even zoeken dus)

ja moet richting uitlaat

baja-5b-topic-part-2-hier-verder

Laatst bewerkt door een moderator:
De zuiger veer kan er op 1 manier in ergens op de zuiger daar waar de veer in moet zit een puntje de zuigerveer heeft aan beide kanten een uitsparingkje die hier net overheen valt . de zuiger veer klem je met je duim en wijsvinger in de zuiger en schuif je zo in de cylinder let wel op dat het pijltje op de cylinder naar de uitlaatkant wijst (shit weer vergeten staat ergens wel op dit forum welke kant het pijltje moet staan even zoeken dus)

ja moet richting uitlaat

baja-5b-topic-part-2-hier-verder

Smeer gelijk ook de zuiger in met wat 2-takt olie, dan gaat het ook een stuk makkelijker ;)

Zit er 2 jaar garantie op de echte baja's dan? Kom je toch nooit voor in aanmerking want je hebt het altijd zelf gedaan. Maar idd ik zou ook altijd een echte kopen.

Wat moet je met een sterkere servo? De orginele bevallen mij zeer goed. Straks nog even het laatste tandwiel vervangen door ook een stalen en dan heb je een super servo. Ons hele clubje heeft geen problemen met die servo behalve dat het laatste tandwiel wel eens kapot gaat maar daar is dus een upgrade voor. En 24 kilo is zwaar zat naar mijn mening.

Die wielen laten draaien, wat anders? Zie bijvoorbeeld bij de FG MT's met hun grote wielen, door meer kracht kunnen de wielen makkelijker naar links/rechts toe draaien. En ik zeg ook niet dat de standaard HPI servo slecht is, maar ik wil meer kracht, zeker als ik straks andere grotere wielen erop ga zetten is dat wel een MUST.

Jep, Ian gaf me die tip al. Alles zit nu netjes op zijn plaats, en werkt naar behoren met voldoende compressie. Toppie jongens :proost:

Nu maar hopen dat voor de rest alles goed gaat :roll:

Die Badlands zijn trouwens 10x steviger dan die Dirt Busters :mrgreen:

Nu is het niet meer leuk meer...

Ik heb de cilinder en zuiger goed gemonteerd, goede kant op, ingesmeerd met goede 2-takt olie, pakkingen er goed tussengedaan, alles netjes en correct gemonteerd carter en dergelijke goed ontvet... Ik start hem, doet het perfect. Blijft lekker stationair draaien, en maar rustig aan toeren om hem in te lopen.. Maar, 5 minuten later stopt die ermee. Ik weer starten, 10 seconden later weer uit. En nu, nu wilt ie helemaal niet meer starten.. Ik probeer dus te starten, Knoep, trekstarter handvat kapot. Ik opnieuw monteren, rolt die niet goed meer in :(

Whyyyy...

EDIT: Trekstartertje weer aan elkaar geknoopt, rolt die weer niet goed in.. uit elkaar gehaald, uur zitten klooien, krijg het niet meer goed.. 2e trekstartertje naar fillistijnen... Dit kost me echt gewoon té veel geld. Denk dat ik er maar mee stop want dit wordt te gek voor mij.

EDIT: Waarschijnlijk de gloeiplug.. :roll:

doet het nu(gezien je edit) of nog steeds niet?

Het ontvetten van je carter zou ik trouwens niet doen deze hoort vet te zijn en wordt vet gehouden door je mengsmering. (smeert zo de lagers)

Laatst bewerkt:
De randjes van de carter, waar de pakkingen op liggen, zodat ze niet gaan lekken.

En nop, doet het nog niet, maar er is verder geen logische verklaring. De plug vonkt namelijk niet :lol:

ah de randjes van het carter. bougie ff schoonblazen en opnieuw kijken of ie vonkt en als deze bougie al ff mee gaat misschien ietwat reinigen teveel aansleg op de polen wil er ook wel eens voor zorgen dat i slecht of niet vonkt. of natuurlijk een nieuwe er in doen.

Laatst bewerkt:
Heb je de bobine wel afgesteld met het luchtspleetje? En heb je de cilinder eerst een beetje vast gezet en vervolgens even het vliegwiel een paar keer rond gedraaid en daarna goed vast gezet? En tijdens het inlopen wil de bougie nog wel eens kapot gaan doordat hij te vet loopt omdat hij niet op toeren komt.

Net even bougie schoon gemaakt.. Alles doet het weer :mrgreen:
Wat heb jij toch een mazel.Alles werkt weer met 1 vonkie.Nog steeds blij met je baja.Ik ga morgen even een vliegwieltje vervangen,en hoop dan ook mijn eerste rondjes te maken(met de baja die jij graag wou hebben ;)).En een nieuwe trekstarter

4WD HPI Baja?

Nieuw 5T kap?

ToyFair_2009-70165.jpg

ToyFair_2009-70162.jpg

ToyFair_2009-70164.jpg

ToyFair_2009-70167.jpg

Ik vandaag de Baja inrijden, gaat die na een kwartier opeens vreemd doet. Servo's gaan twitchen, geeft zomaar gas etc. Ik hem dus uit zetten en naar huis gegaan om te kijken wat er aan de hand was. Zet ik hem weer aan, slaat de stuurservo opeens compleet uit, zover zelfs dat je hem met de hand niet terug kunt zetten. Een zachte hoge toon zende het uit.

Hij reageerde nergens meer op, de gas servo ook niet. Ik dus opnieuw binden (blauwe knopje van de ontvanger inhouden, dan aanzetten, dan knopje achterop de zender inhouden, rem inhouden en dan zender aanzetten). Hij knippert, dan wat langzamer, dan blijft ie branden, maar reageren op iets ho maar... De ontvanger blijft knipperen. Als ik dan stuur of gas geef, dan twitchen de servo's wel, maar doen voor de rest niets. Accu is vol, en de batterijen in de zender ook.

Iemand een ideetje waardoor dit komt?

Misschien een bindingsprobleem. Ik heb dit ook eerst gehad, ontvanger reageerde nergens op. Heb toen de ontvanger opengehaald en goed ondergespoten het WD-40, gewoon laten afdruipen en weer in elkaar doen. Toen werkte hij weer perfect.

Wd-40 reinigt de elektronika en laat een laagje achter wat vocht en vuilafstotend is;)

Greetz,
Joram

Back