Baja 5b topic part 2: (hier verder)

wd-40 is ook contactspray en geleid dus ook stroom waardoor je dus korsluiting op een printe kan veroorzaken!!

Klinkklare onzin is dat.

Als dat zo was was mijn hele ontvanger nu in rook opgegaan.

Doe jij je huiswerk maar eens wat beter!

Greetz,
Joram

Klinkklare onzin is dat.

Als dat zo was was mijn hele ontvanger nu in rook opgegaan.

Doe jij je huiswerk maar eens wat beter!

Greetz,
Joram

Inderdaad, WD staat voor Water Displacement, Juist ideaal voor het vochtvrij houden van elektronische componenten en het geleid juist niet :)

Het is idd contactspray, maar in heel andere zin dan jij bedoelt, het maakt vuile contacten schoon en maakt dus geen zooitje van al je printplaatcontacten zoals jij beweerd:lol:

Greetz,
Joram

Balen dat ik geen WD40 in huis heb... Net wel ff dat ding uit elkaar gehaald, maar kon geen vocht of iets raars wat dan ook bekennen.

Ik weer proberen, blijft dat ding maar rare hoge piepgeluiden maken en reageert nergens op. Als ik em 'bind' dan stopt het lampje van de ontvanger met knipperen, maar gaat even later net zo vrolijk weer door met het geknipper en gepiep. Schijnt eindelijk de zon, doet die klote ontvanger weer moeilijk...

Heb nog geen een weekend zonder al te veel complicaties kunnen rijden...

EDIT: Is het mogelijk om het radio systeem van de HPI Hellfire in de HPI Baja te doen?

Ik net geprobeerd, zelfde piepgeluidjes en getwitch als voorheen... Ook slaat de stuurservo compleet uit, en reageert de gasservo nergens op. Hij staat niet eens 'strak'.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik spoot op een krakende servo wd 40 die ging direct in rook op. Volgens mij is het ook zo dat je met wd 40 eerst moet inspuiten en even laten uitdampen dan zie je dat er een soort silicone blijft zitten.

Weet trouwens iemand ook wat er anders is aan de vertanding van de baja 2.0??

Je moet WD-40 idd even laten uitdampen, dan gaan de gassen weg en blijft er alleen de siliconenspul over;)

Greetz,
Joram

Waar kun je WD 40 eigenlijk aanschaffen? Dan haal ik dat morgen gelijk in huis.

Ik haal het altijd bij de Action, lekker voordelig daar:D

Greetz,
Joram

alleen zo'n nadeel dat dat afgekeurde partijen zijn die de action koopt is na een halve bus je co2 patroon leeg en zit je met een half lege(of volle) spuitbus.

komt weleens voor althans maarja daar zijn de prijzen ook naar.

Ook hier maar even de reactie op de vraag naar het alu trekstarterhuis:

Ik heb mijn trekstarterhuis in eerste instantie direct bij Tom (Python) op Home willen bestellen, maar heb 't later via ebay gedaan. (er kwam een serie via ebay op de markt met een klein schoonheidsfoutje, waardoor ie een stukje goedkoper wegging).

Ik ben zéér tevreden; ik rij meestal in (natte) modder en mijn trekstarter bleef constant vastzitten (ook met metalen ring en outerwears). Ik heb de metalen ring overgezet en rij nu zonder outerwears. Heb nog niet meegemaakt dat ie weer vastzat (al heb ik door het weer nog niet héél veel gereden (paar tankjes)). Slijtage heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Al met al een aanrader dus en doordat het alu is, valt het gewicht ook erg mee.

gr!

Overigens: ik heb de veer ook overgezet van de oorspronkelijke trekstarter: beetje ontroest met wat staalwol en ZONDER olie d'r bij. Smeren kan je het beste doen met grafietpoeder anders zit ie meteen vol met zand/stof.

De baja 1.0 zou idd rond de 620 euro uitkomen maar voor dat geld krijg je hem niet in nederland. De 2.0 komt uit op 834 euro maar wederom krijg je hem nooit voor dat bedrag in nederland. Het verschil zou hem wel zitten in de uprgrades van de 2.0 De oude baja zal nu wel goedkoper aangeboden worden omdat er simpel weg een nieuwe versie uit is.

Laatst bewerkt:
Als je er toch van plan bent om er aan te schaffen dan zou ik inderdaad ook voor de 2.0 gaan. Waarom zou je een "verouderd" model aanschaffen als er een nieuwe is. Met naar mijn mening veel betere looks(geen paars)

Laatst bewerkt:
ik heb trouwens een verkoper van hpi europa gesproken over de klonen die er op de markt zijn.

vriend van me heeft er eentje gekocht dus ik dacht kga eens even hier en daar wat informatie erover opvragen. kreeg het volgende terug van hpi:

Hi Marco

I’m a little confused as to what it is you’re asking about the cloned HPI Baja.

The clones are as the name suggests copies or clones, they’re NOT manufactured by HPI neither are they sold or distributed by us.

A Chinese company took a car and literally copied it and made money from some one else’s work. As such they are counterfeit goods, however the copying companies (there are more than one) allege to have made some differences which they say get around the copyright laws, this is not true from what I’ve seen as the Baja isn’t just a series of components that make a random looking car, it is in fact a uniquely styled and engineered car that HPI spent a lot of time and money designing and continuously developing.

In short; if you want the 2 year warranty, reliable, consistent and affordable performance the HPI Baja’s are known for then buy the real car, if you want a very cheap, poorly made, counterfeit, unreliable car with no warranty or spares back up; you where to go!

Good luck and I hope all of this helps

nou zat ik daarstrax op marktplaats te kijken en daar stonden al ECHTE hpi's nieuw in doos rtr voor 700 nou dan kan je voor die 200 euro meer beter een ECHTE baja halen.

voegt denk ik niet zoveel toe aan dit topic maar ik dacht misschien handig voor mensen die twijffelen tussen een kloon of een echte

Ik heb hier een rtr staan waarvan het diff kapot is gedraaid. Ik krijg hem wel vergoed van Hpi. Dus ze houden zich wel aan hun woord. Toch wel klasse. Baja is een half jaar oud.
En toevallig had ik hier ook een kloon (3maand oud) staan met kapot diff. Maar die lui willen nergens wat van weten, zodra eraan gesleuteld is geen garantie zeggen ze. Net of je dus nooit met een schroevendraaier aan zo'n auto hoeft te zitten. En bij elk probleempje die auto naar de leverancier moet sturen. Wat zullen ze het dan druk krijgen.

Back