Baja maar welke?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door denizz, 30 jan 2011.

1. denizz

denizz Guest

bedankt ja ik word er soms beetje nerveus van dat zoeken je ziet 10000x het zelfde op ebay hihi en dan zijn ze ook nog best duur moet een complete set banden velgend on-road hihi heb al wel leuke gezien voor 70 euro dan nog 30 verzend kosten dus ook al snel 100 euro en dan hopen dat ze aan komen(A) haha ja ik verdiep me er al behoorlijk in maar heb nog niet genoeg verstand om te zeggen van kijk dit ezijn goede!

2. denizz

denizz Guest

ik kan er gewoon niet uitkomen ik wil een volle set van 4 banden voor en achter dus voor rond de 100 euro maar weet niet welke de goede maat enzo zijn:(

3. denizz

denizz Guest

4. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Hierzo:
    HPI Tarmac Buster Rear Rib Tire Cmpd Mounted on Black Wheel Pr 4743
    HPI Tarmac Buster Front Tyre M Cmpd Mounted on Black Wheel Pr 4742
    Origineel HPI. Op voorraad in Engeland, bij een vertrouwd adres (dus geen douane-perikelen en waarschijnlijk binnen een week in huis)
    115 Euro ex. verzendkosten.

Edit: en ook gewoon verkrijgbaar in Nederland: http://www.pitstop-shop.nl/nl/dept_993.html 122 Euro voor een set.
    Edit 2: hier staan ze trouwens ook: http://www.rctuningraalte.nl/index.php/cPath/61_42_57
    Edit 3: hier ook: http://shop.conrad.nl/brand/HPI%20RACING.html

Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  5. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  6. denizz

denizz Guest

die orginele set van hpi lijkt me wel wat voor 115 ex verzend kosten dus dat lijken jou ook wel goede?

7. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Lezen is niet echt een hobby van je he?
    Open nu de links eens die ik gaf. Zoek zelf eens op ervaringen met de verschillende merken / types banden.
    Overigens zijn de Hostile slicks ook hier te vinden.

8. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    yep, hpi tarmac busters nieuw of tweedehands koop ik ze ook wel eens ooit op marktplaats. zie filmpje rode auto met witte spoiler.

TAC0nhw79M4[/media] - rcrace goes 15-1-2011

Niet kletsen kopen die handel en rijden.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. denizz

denizz Guest

ja zien er goed uit die slick
    RC Tuning Raalte

hoop wel dat dit dan 2 achterbanden zijn?

en deze zijn dus ook gewoon geschikt voor thuis voor de deur?

10. tuner4life

tuner4life Guest

Uhmm, even wat anders, de velgen van een HPI zoals bij de links van jullie staan ik denk niet dat het even op de FG gemonteerd kan worden, aangezien deze met een grote moer vast zitten op de assen van HPI.Voor deze op de FG te maken moet je toch een verloopstuk op je assen hebben waar deze moer op past.

En ja, voor een setje On-road banden voor een Fg dus de maat van je Baja zul je toch even geld neer moeten leggen, deze zijn niet goedkoop.
    Nadeel is wel, en dat zul je denk ik zelf gaan merken is, dat zodra je On-road gaat rijden met de Baja je banden best wel snel gaan afslijten mits je de tandwielverhouding aanpast, zodat hij minder snel optrekt maar wel een hogere top heeft.
    Doe je dit niet dan zul je zien dat je banden erg snel slijten aangezien de huidige set-up gemaakt is voor de zand en dergelijke.Als je hier mee op straat gaat rijden heb je direct grip dus zal het vermogen te veel zijn.

11. denizz

denizz Guest

o oke en die slicks zijn die ook gewoon goed om mee voor de deur te rijden? beetje normale weg enzo niet altijd asvalt natuurlijk

12. tuner4life

tuner4life Guest

Ja, je kan er mee op gewone weg rijden, buiten gewoon asfalt zullen ze wel sneller slijten volgens mij.

13. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Die slicks heb ik nog wel een setje voor je liggen als je wil.
    1 keer gebruikt.
    Ze hebben op mijn onroad baja gelegen.
    Alleen zijn ze Blauw. PM even als je geïntresseert bent.

Deel Deze Pagina