Banden smeren in de NK competitie - 1:10 en 1:8 schuimbanden

DMC-Präsident Fredy Dietrich packte am Donnerstag bei der Deutschen Meisterschaft VG8 in Bad Breisig das neue Messgerät aus und unternahm wie schon eine Woche zuvor bei der DM VG10 in Kirchhain stichprobenartige Kontrollen, um Haftmittel-Sünder aufzuspüren. Und tatsächlich, anders als in Kirchhain, wurde er fündig. Zwei VG8-Piloten hatten bei der Kontrolle vor ihrem Trainingslauf Reifen montiert, die vom Messgerät eindeutig als nicht in Ordnung erkannt wurden. Die betreffenden Fahrer durften diese betreffenden Reifen-Sätze nicht im Training verwenden und wurden verwarnt. Sollte bei den Vorläufen ein Fahrer erwischt werden, so ist die DM für ihn zu Ende.

Interessant dat ze een waarschuwing kregen, eigenlijk moet je in de training alleen maar meten en niks zeggen over goed of fout. En dan wanneer de wedstrijd officieel begonnen is, meteen hard straffen. In principe kan je namelijk niet per ongeluk smeren.

ja men is bang om die 5 jaar op te leggen denk ik. Dus de straf dient nog even bijgesteld te worden in de regelementen. En dan gaat het werken volgens mij.:D

Zie vooral ook de laatste zin: "Sollte bei den Vorläufen ein Fahrer erwischt werden, so ist die DM für ihn zu Ende.". :mrgreen:

Einde DM (of NK) kampioenschap dus? Voor dat jaar? Dus voor 1 jaar? :rolleyes:

Die sitzen da in Deutschland in jeder Fall oben drauf, gute Sache !! ;)

Ik was vorige week trouwens nog in Duitsland op een feestje.
Kwam in gesprek met een Duitse collega en ik zei tegen hem: "Letzte Woche hab ich Glück gehabt."
Zegt hij: "Nein Richard, das sagen wir hier in Deutschland nicht so ... wir sagen ... Ich hab Schwein gehabt".
Ach ja dacht ik nog, dat is waar ook.
Komt diezelfde collega wat later op de avond naar mij toe en vraagt mij: "Hast du schon mit meine Frau getanzt?"
Dus ik: "Nein ... das Schwein hab ich noch nicht gehabt."

Zie vooral ook de laatste zin: "Sollte bei den Vorläufen ein Fahrer erwischt werden, so ist die DM für ihn zu Ende.". :mrgreen:

Einde DM (of NK) kampioenschap dus? Voor dat jaar? Dus voor 1 jaar? :rolleyes:

Die sitzen da in Deutschland in jeder Fall oben drauf, gute Sache !! ;)

Uut et Duitse kamp: DM zu Ende betekend einde van die race, het Duits kampioenschap is in wezen maar 1 race. En dan kwalificeren ze ook nog a.d.h.v. de 3 snelste rondes... pfff

Uut et Duitse kamp: DM zu Ende betekend einde van die race, het Duits kampioenschap is in wezen maar 1 race. En dan kwalificeren ze ook nog a.d.h.v. de 3 snelste rondes... pfff

Is dat zo?
Het duits kampioenschap bestaat toch uit meerdere delen zoals per regio een competitie over meerdere wedstrijden....

banden smeren

sommige kennen mij wel ik rij bigscale in nk en nog wat andere wedstrijden duitsland enz
smeren is bij ons ook een jarenlange discussie die niet stopt net zoals aan banden leggen van motoren en banden regels in de f1 op europees nivau.
sterker nog in europees verband mag je smeren en op wereld nivau zoals laatst in brest en jaren daarvoor zoals australie mag het niet ,als je in australie gepakt werd met het hebben van smeersel al stond het maar in je camper werd je gedisqualificeerd en je kreeg zelfs de politie op je dak wegens mileu vervuiling
wat is er op tegen om te smeren

oneerlijk voordeel ,denk het niet een beetje banden smeer kost je de kop niet zeker niet als je bovenin meedraait en alles uitgeeft aan andere misschien wel onbenullige zaken (stickers op je zender) testen met het spul is beperkt tot een minimum

giftige dampen ,hmmm wij gebruiken heel de dag benzine, luchtfilter olie, remmenreiniger en daar komt bij jullie nitro en aanverwante zaken bij dus laten we die kant maar niet opgaan

het is zelfs zo dat als je de rookies laat rijden met dat spul het voor hun misschien wel makkelijker word en resulteert in minder crashes en de volgende keer gewoon lekker terug komen om een leuk weekend te hebben

oncontroleerbaar
als men het wil verbieden dan moet men dit niet met halfzachte maatregelen doen bv je mag het potje wel in je kist hebben (wie zegt dat je het gebruikt )
nee gewoon zoals bv in de wk van australie als je het bij je hebt al ligt het in je dashbord kastje word je verwijderd 1 regel in de regelementen
het bij je hebben van bandensmeersel is aanleiding tot verwijdering van evenement

zoals al eerder gezegd dit kan met niet volhouden om te controleren is al zo vaak geprobeerd zoals bewezen zijn er altijd rijders die het risico nemen voor het grotere goed (winst bejag sponser gelden enz) dus er is altijd wel iemand die smeert en dus in dat geval een oneerlijk voordeel hebben

uitgeven van banden wow daar zeg je wat daar zijn de eerste 10 15 rijders op een gp ek wk niet blij mee maar mij heb je op dit moment word er een aantal mensen met banden gesponsert dus die hoeven dr eigen banden niet te betalen deze krijgen dr banden niet van hun sponser maar direct van grp of pmt (in ons geval) dus als je zegt dat de banden gehaald moeten worden bij de wedstrijd leiding en niet bij de fabrikant word de gesponserde rijder hier gelijk getrokken met de freelancer aangezien deze hun banden dan ook moeten betalen (met back up van sponser welliswaar) als ik je zeg dat er rijders zijn die elke kwallie of trainig nieuwe banden (winkelwaarde36 eu per 2) halen is hier een oneerlijk voordeel uit te halen waar het smeren in het niets bij valt reken maar uit 7 tot 9 heats per dag 4 dagen trainen en kwalie 2 dagen finale dit gaat de gewone rijder niet halen die een jaar sparen om mee te kunnen doen aan een 5 daags evenement

misschien wel voorstellen om in een evenement zoals in f1 een vast aantal sets banden te mogen gebruiken (sponsering maakt niet uit omdat er dan geen exentrieke aantallen gebruikt worden) en het toestaan van smeren om de levensduur van de banden te verlangen

groetjes marcel

Goed om te weten hoe iemand er mee omgaat / er over denkt uit een andere klasse.

Gisteren zijn wij nog even wezen trainen op de baan en zag daar een spuit-can met suikerwater staan, hiermee wordt de baan ingespoten als de elektro-rijders gaan rijden hoorde ik. Hetzelfde overigens werd gedaan tijdens het EK-A in Luxemburg maar dan met Track Max (?). Hoe langer ik hierover nadenk hoe gekker mijn beeld wordt over smeren... Smeren is verboden maar we behandelen wel de baan, best wel apart. Hiermee kunnen bepaalde rijders een voordeel hebben, niet elk rubber / velg heeft hetzelfde resultaat met wat er op de baan gespoten is! Mijn menig is dat als er niet gesmeerd mag worden, de baan vrij moet zijn van grip-verhogende middelen.

Wij hebben dit van Tornado ook ooit aangeboden gekregen om onze baan mee in te sprayen. Nu onze baan grip genoeg heeft leek het mij niet raadzaam om er aan te beginnen

Goed om te weten hoe iemand er mee omgaat / er over denkt uit een andere klasse.

Gisteren zijn wij nog even wezen trainen op de baan en zag daar een spuit-can met suikerwater staan, hiermee wordt de baan ingespoten als de elektro-rijders gaan rijden hoorde ik. Hetzelfde overigens werd gedaan tijdens het EK-A in Luxemburg maar dan met Track Max (?). Hoe langer ik hierover nadenk hoe gekker mijn beeld wordt over smeren... Smeren is verboden maar we behandelen wel de baan, best wel apart. Hiermee kunnen bepaalde rijders een voordeel hebben, niet elk rubber / velg heeft hetzelfde resultaat met wat er op de baan gespoten is! Mijn menig is dat als er niet gesmeerd mag worden, de baan vrij moet zijn van grip-verhogende middelen.

De gehele baan wordt ook niet bespoten.
1060m2 spuiten is ook niet te doen.
Verleden jaar hebben ze dit ook geprobeerd maar voor ons 1:8 rijders was er geen enkel verschil te merken.
Denk dat het tussen de oren zit:wink:

Reageer vrolijk verder

Verleden jaar hebben ze dit ook geprobeerd maar voor ons 1:8 rijders was er geen enkel verschil te merken.

Reageer vrolijk verder

De Track Max was op Luxemburg wel degelijk te voelen, het plakte onder je voeten op de lijnen :D

Wel mooie tijden Pieter !!! Niet stiekem gesmeerd ,) ha ha
He de brandstof was pefect thanx
Gr Rvg

Reageer vrolijk verder

Nu is het asfalt van REAL80 aardig versleten en zal veel van het vloeistof wat dieper zitten en weinig raakvlak met de band hebben. Ik denk dat dergelijke middelen een veel beter effect zullen hebben op mooi glad asfalt of betoon zoals de vele indoors die ik al geredn heb op div. middelen.

Nu is het asfalt van REAL80 aardig versleten en zal veel van het vloeistof wat dieper zitten en weinig raakvlak met de band hebben. Ik denk dat dergelijke middelen een veel beter effect zullen hebben op mooi glad asfalt of betoon zoals de vele indoors die ik al geredn heb op div. middelen.

Bij Real heb ik de baan een paar keer gespoten.een keer iets te zuinig toen werkte het niet . Maar verder wel.
wat het op Real doet is dat het stof wordt vastgezet en je dus grip krijgt .het scheelde ongefeer 1.2 sec op een ronde.:cool:

Back