Zo snel drink ik mijn koffie niet hoor, ik heb juist genoeg tijd om dit berichtje te tiepen tijdens het binnen halen. 1min20

Wat een schattig bootje! En ze komt nog best vooruit ook zo te zien... Daar kan dochterlief zich wel mee vermaken!
Ik weet wat mij te doen staat over een paar jaar
Ik zal de complimenten doorgeven aan de bemanning, een paar kabouters, een prins en enkele princessen. Ik had deze proefvaart trouwens bijna met de mast verkeerd om gemaakt. De vorige eigenaar had hem niet alleen scheef, maar ook met de radar naar achteren vastgelijmd. Bij het bekijken van Youtube filmpjes van de Paula III, wat deze boot eigenlijk is, viel me dat ineens op.
De snelheid valt me zeker niet tegen, het is maar goed dat hij roze is, anders was de verleiding om hem in papa's vloot in te lijven best wel groot geweest. ;-)
Het verraste me vooral dat hij op volgas in plané komt, terwijl er toch een niet al te lichte loodaccu in ligt. Eerst gebeurde dat niet, maar toen lag hij nog niet recht in het water. Even schuiven met de accu, en toen ging hij nog harder.
Hij is eigenlijk iets te snel zo, maar dat los ik wel op. De eerste paar keren varen zet ik de trim van het gas wel een paar tikjes vooruit, en mag dochterlief alleen aan het roer komen, om het gevoel van iets besturen op het water in de vingers te krijgen. Of ik pool de motor om, en zet het gaskanaal op reverse, achteruit heeft de regelaar minder "uitslag" dus gaat hij vanzelf minder snel als je dat omkeert naar vooruit varen. Enige nadeel is dat je dan vol achteruit kan slaan...
Ik hoop voor je dat je over een paar jaar ook zover bent, het is fijn als je kroost belangstelling voor een dergelijke hobby lijkt te hebben. Je Lego boot zou trouwens ook een goede kandidaat zijn, als eerste bootje, als je hem tenminste beter waterdicht kan krijgen.