Beginner uit Huizen

• Topicstarter Topicstarter Gligoth
  • Startdatum Startdatum
G

Gligoth

Guest
Beste heli piloten,

Ik ben totaal nieuw met deze hobby. Ik heb hier 2 PicooZ liggen (challenger set) dus dat je elkaar uit de lucht kan schieten. En ik kan er niet meer van afbijven het gaat steeds beter en beter. Ik krijg hem stil in de lucht en maak goeie bochten kan goed vooruit vliegen etc... Nu zat ik een beetje op internet te kijken naar een wat grotere heli. Het gaat me niet persee om het grote maar zou er graag buiten mee willen vliegen. Ik heb aardig wat topics al gelezen over wat je het best als beginner kan kopen. Echt Zie ik steeds andere dingen. Ik begrijp wat fixed pitch etc is, ook begrijp ik dat het niet iets is van je koopt het en je kan er de volgende dag al goed mee vliegen. Speel zelf al een tijdje flightsimulators op de computer met gamepads en joysticks. Dus een leuke goeie zender met (hoeft er niet bij te zitten) leuke sim software zal erg in de smaak vallen. Ik ben wel een doorzetter dus als het niet lukt zal ik het altijd blijven proberen. Echter begrijp ik ook wel dat je niet bij je eerste vlucht meteen alles kan verwachten :).

Kort samengevat.

Ik ben opzoek naar informatie over welke helicopter ik kan gaan kopen. (electro) ik moet er aardig mee kunnen vliegen (ook buiten). Heb verder nog geen zender of iets dus het zal al snel een set worden. Mijn budget is onvg tegen de 230 euro.

Verder zal ik het leuk vinden om contact te krijgen met andere heli vliegers uit de plaats Huizen.

Tot zover.
Met vriendelijke groet,
Rolf

beginner uit Amersfoort

hoi Rolf,

Ik ben een beginner uit Amersfoort met ook alleen picooZ ervaring. Verder wel veel fixed wing ervaring in het echt. RPL-TMG en RT gehaald op Hilversum en actief Scheibe SF25 vlieger (overlandjes naar Midden Zeeland, Texel, CTR Schiphol).
Maar heli vliegen is heel wat anders! Voor advies zou je naar Romafira Romafira modelbouw.nl kunnen gaan. Lekker dichtbij, je kan diverse heli's direct kopen en hij heeft veel onderdelen in voorraad, en dat is nodig! Hij raadde mij de ESky Honey Bee Kingv2 aan omdat deze een riem aangedreven staartrotor heeft, en geen apart motortje. Dat schijnt als je verder bent veel beter te vliegen.
Ik heb net m'n tweede buitenpoging gedaan. Mooi windstil maar na het op 1 meter brengen draaide de heli (E Sky Honey Bee Kingv2) meteen naar links weg en vloog tegen de grond. Gevolg twee kogelkopje afgebroken en onderdelen bestellen... De rotorbladen zijn van hout maar zijn veel sterker dan je zou verwachten.
Ik ga de heli weer opbouwen maar ik wacht met vliegen tot ik eerst een les kan nemen. ik denk dat dit veel beginners schade kan voorkomen.

Good luck,

Paul

bij Helishop@EAST-Systems kan je die die kds en gulang heli's goedkoper halen dan bij 4rc
en om te beginnen kan je beter beginnen met een goedkope fixed pitch heli die veel crash bestendiger is, als je daarmee kan vliegen kan je heel makkelijk overstappen op een grotere cp heli
ik heb nog een mooie fixed pitch te koop , klik maar op het linkje in me sig
is geupgrade en je kan er goed mee leren vliegen

Oke, k heb een beetje zitten kijken naar die KDS 450. Zit daar verder een goeie zender bij? Of raden jullie het aan om er een ander bij te nemen. Is die heleicopter tevens bestemd om buiten mee te vliegen? Ook met een beetje wind. (windstill word het nou eenmaal bijna niet in NL)
Verder wil ik niet zeuren. Maar raden jullie naar de dingen die ik ook al beschreven heb nog andere helis aan? Zelf vond ik zon Mini T wel vet maar die zijn volgens mij best moeilijk om te vliegen (is natuurlijk geen probleem) En is best wel prijzig.

//edit: Ik heb nog ff verder zitten kijken en ik vind de Walkera 40 ook wel nice bij roomafira is der nu deels een actie.

mvg,
Rolf

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan je garanderen dat je gaat crashen als je met een cp begint
je kan beter met een fp beginnen en als je het een beetje kan een cp kopen

Ik zit zelf een beetje te kijken naar een Honey Bee King 2. Die spreekt mij eigelijk wel aan namelijk. Het lijkt mij een goeie beginners heli. Heb hem trouwens ook wel voor een aardig prijsje gezien maar dan ten zijde.

Graag jullie reactie/mening op dit voorstel.

Huizen

Hoi,

In huizen zit een modelvliegclub, (we vliegen op de wolfskamer)
Echter bij ons kun je geen heli vliegen, te gevaarlijk op ons openbare terrein en daarom geen vergunnning van de gemeente.

Mocht je op de 35 mhz gaan vliegen houdt er dan rekening mee dat er in de buurt een vliegclub is waar ze ook 35mhz gebruiken.

Bij Gooi en eemland (net over de stichtse brug) vliegen ze wel met heli's.
Ik zou zeggen ga daar eens langs.

groet Frank

Ik heb nog eens zitten kijken, en ik denk idd dat ik die HBK II wel wil kopen. Heb hem ook wel voor een leuk prijsje gezien.

Zijn er nog dingen die ik erbij zou moeten bestellen meteen (onderdelen zoals rot blades etc.. had ik al gehoord :P)
oa. trainings kruis

Als jullie iets weten om erbij te doen geef dan ook eventjes een linkje ;)
mvg,
Rolf

Ik heb nog eens zitten kijken, en ik denk idd dat ik die HBK II wel wil kopen. Heb hem ook wel voor een leuk prijsje gezien.

Zijn er nog dingen die ik erbij zou moeten bestellen meteen (onderdelen zoals rot blades etc.. had ik al gehoord :P)
oa. trainings kruis

Als jullie iets weten om erbij te doen geef dan ook eventjes een linkje ;)
mvg,
Rolf

doe het nou niet je krijgt er spijt van geloof me dit is zonde van je geld
wij helpen vaak mensen met heli's en als je weet dat er bij ons veel mensen komen met de hb king en die er na een paar weken veel spijt van hebben en dan een betere heli kopen is dit naar mijn idee zonde geld spaar even door voor iets beters

groet carlo

Oke, opzich vind ik dat ook geen onaardige heli.
Om ff wat op een rijtje te zetten.

Wat zou ik er verder bij moeten kopen.
Zodat ik ongv kan kijken wat voor prijs er totaal uit komt.
Zijn wel veel onderdelen voor de KDS 450s beschikbaar als ik dat daar zag (helishop@EAST-Systems)
btw:/ Is ie ergens anders mis goedkoper?

Oke, opzich vind ik dat ook geen onaardige heli.
Om ff wat op een rijtje te zetten.

Wat zou ik er verder bij moeten kopen.
Zodat ik ongv kan kijken wat voor prijs er totaal uit komt.
Zijn wel veel onderdelen voor de KDS 450s beschikbaar als ik dat daar zag (helishop@EAST-Systems)
btw:/ Is ie ergens anders mis goedkoper?

mischien een extra lipo verder is hij RTF
maar verwacht ook hier niet te veel van het is nog steeds geen trex of mini titan
sorry maar met deze prijzen kan het niet echt super zijn als je nagaat dat een goede giro incl servo gelijk of hoger in prijs is dan een RTF setje dan snap je het wel denk ik

maar toch een leuke heli denk ik om het te leren

carlo

Maar het is nog wel veel beter ten opzichte van de HBKII ik lees namelijk over de KDS 450s als ik daar opzoek niet zo heel veel.

Maar het is nog wel veel beter ten opzichte van de HBKII ik lees namelijk over de KDS 450s als ik daar opzoek niet zo heel veel.

En waarom zou dat nu zijn denk je???
Er zijn veeeeeeeeel meeeeeeeer king gebruikers dan Gulang gebruikers...
Kijk wel even of je ook de onderdelen makelijk kunt verkrijgen want als beginner het je zeker onderdelen nodig..

Suc6 met kiezen..
Een blije esky vlieger..

Benno

De onderdelen kan je bij HeliShop ook allemaal krijgen.
Toch zou ik nog wel willen weten wat er beter ten opzichte van de HBKII is, iemand hier op de camping naast mij (ja, ben atm op vakantie) Heeft namelijk als beginner ook een HBKII gekocht. En hij zij dat het misschien iets langer duurt voordat je goed ermee weg vliegt, had ik ook niet anders verwacht, maar hij zij dat het een goeie beginners heli was. Er veel over te vinden is, en genoeg onderdelen te koop zijn.

En waarom zou dat nu zijn denk je???
Er zijn veeeeeeeeel meeeeeeeer king gebruikers dan Gulang gebruikers...
Kijk wel even of je ook de onderdelen makelijk kunt verkrijgen want als beginner het je zeker onderdelen nodig..

Suc6 met kiezen..
Een blije esky vlieger..

Benno

GEWOON VOOR DE KING GAAN!!!
+ Brusless motor en esc is het echt een schatje.
Onderdelen zijn niet te duur..
Als wilt leren vliegen zou ik voor een king gaan
Ik heb er zelf ook een. En moet zeggen ze vliegt top!
klik me link maar eens aan..
Ik ben er super blij mee en begon zelf ook met een piccoz:rolleyes:
Om te beginen zou ik gewoon voor een king gaan..
Er zijn veel mensen die je kunnen helpen op dit forum
kijk bij
Eerste foto's em ervaring met de hbk king II
Daar zijn allemaal trotse hbk vliegers! Als je crasht jammer onderdelen bestellen meestal onder de 20 euro..
Als je crasht met een t-rex of een andere heli cost het je makkelijk 100 euro.. Ik heb het dan ook niet over kleine crashjes ..

Maarja je moet het zelf maar uitzoeken..

Groeten en suc6 met je zoektocht Justin

Kenmerken van een goede beginnersheli zijn in mijn optiek:

- Stabiel
- Goedkope en goed verkrijgbare onderdelen
- Goede kwaliteit

Stabiele heli's zijn over het algemeen groot, groter dan 600 mm rotordia in ieder geval. De HBKII zou daar net aan voldoen
Goedkope en goed verkrijgbare onderdelen omdat je na een crash niet de wereld wilt betalen, en verkrijgbaar omdat je niet 4 weken wil zitten wachten op je spul. Een lokaal verkooppunt is echt relaxed zodat je in a pinch even gauw wat klein spul kunt kopen.
Goede kwaliteit is ook best belangrijk, als je met een onzachte landing je main gear stript of landing gear breekt betekent dat weer downtijd, en das echt balen...

Hierin niet meegenomen is je budget, en je interpretatie van goedkoop ;) Een HBK is goedkoop, maar ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat je hem flink moet verbouwen voordat hij goed vliegt. Een T-rex 450 XL of TT Mini Titan zijn uit-de-doos goed, maar kosten dan ook wel wat. Een Robbe Spirit Fun en aanverwanten valt daar dan weer net tussen.

Volgens mij verkoopt 4rc een Gulang 450 die een copietje is van de T-rex, maar dan ietsie beter geprijst. Je kunt dan leren vliegen met een Trex-achtige, en de machine upgraden als de mogelijkheid zich voordoet.

Overigens kost een debiele crash met een Mini Titan 80 euro inclusief de dubbelgevouwen lipo ;) (Alle assen krom, main frame stuk, bladen, tailboom, lipo krom, beetje losse rommel)

Groetjes en success,

Ton.

Een king inclusief de noodzakelijke bl update kost 150 plus 30 euro is 180..
Voor de rest zijn alle verbeteringen goedkoop of gelijk aan de andere heli's
Extra lipo's, laders, zenders, upgrades zijn voor alle heli's te vinden en meestal wel wenselijk..
EEn king in hongkong kopen of USA scheelt ook weer een 50 euro maar dan zit je weer met garantie problemen..
Een king kenner in de buurt is wel wenselijk omdat er al vaak gebleken is dat afstelling voor een beginner moeilijk en zeer belangrijk is, maar dat geld eigenlijk ook voor de andere heli's
Dus wat je ook kiest..
Zoek iemand in de buurt die je bij je eerste afstelling kan helpen..
Als je een keer gehoverd hebt kun je het altijd zelf...

Je kunt het natuurlijk ook allemaal zelf ontdekken als je het allemaal alleen gaat proberen en netzoals ik en menig andere eigenwijze brokkenpiloot, want dat geeft de meeste voldoening..

Benno

Back