In het begin van het jaar is het voorstel voor een beginnersklasse goedgekeurd. En nu zijn ook de reglementen daarvoor in orde.
De eerste wedstrijd is op zondag 23 April met daarbij de mogelijkheid om op zaterdag te trainen.
Nu is de grote vraag: Wie willen er allemaal meedoen!?
Als je intresse hebt is het handig om het onderstaande reglement even door te lezen om te zien of je aan een aantal kleine eisen kunt voldoen.
In dit topic is er ook al aardig wat 'gesproken' over deze klasse.:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=32989&start=0
Het reglement in pdf formaat:
http://www.mach-heemstede.nl/berichten/trekstart.pdf
De poster/flyer in pdf formaat:
http://www.mach-heemstede.nl/berichten/rotostart.pdf
Reglement Roto- en Trekstartklasse Model Auto Club Heemstede.
Afmetingen:
Er zijn geen off-road, en Big Scale modellen toegestaan.
Technische details:
- De modelwagens moeten voorzien zijn van een doeltreffende rem en koppeling.
Motorspecificaties:
-motortype: 2-takt luchtgekoeld
-De motor moet voorzien zijn van een doeltreffend trek- of rotostartsysteem.
Uitlaat:
Het uitlaatsysteem mag ten allen tijde niet meer geluid produceren dan 82dBA gemeten op 10 meter afstand en op 1 meter hoogte.
Brandstof:
Maximaal een nitropercentage van 16%.
Wedstrijdsysteem:
-3 heat’s van 5 minuten en een finale van 10minuten.
Inschrijving:
Alleen rijders die geen lid zijn van een club mogen zich inschrijven voor deze klasse. Als je je dit jaar pas ingeschreven hebt bij een club dan mag je gewoon meedoen.
Inschrijving dient uiterlijk de vrijdagavond ervoor plaats te vinden. Dit kan via de internetsite of op de Mach zelf. Een deelnemer kan slechts met één auto inschrijven. Deze auto mag gedurende het hele evenement slechts door deze persoon worden bestuurd.
De rijder moet zich inschrijven met minimaal 2 Frequenties!
Aanmelding:
- De rijder meldt zich bij aankomst en bij voortijdig vertrek van het wedstrijdterrein aan respectievelijk af bij de wedstrijdleiding. De rijder dient uiterlijk één uur voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn. Bij de aanmelding dient het inschrijfgeld van 7euro betaald te worden. Indien de rijder lid is van de Mach moet deze 2 euro te betalen.
Zend apparatuur:
-De rijder mag alleen gebruik maken van legale frequenties, en mag ook alleen gebruik maken van de frequentie die hij heeft opgegeven aan de wedstrijdleiding.
Legale frequenties:
Frequentie; Kanaal
27 MHz
26.995 4
27.045 9
27.095 14
27.145 19
27.195 24
30 MHz
30.085 38
30.095 39
30.105 40
30.115 41
30.185 48
30.195 49
40 MHz
40.665 50
40.675 51
40.685 52
40.695 53
40.715 54
40.725 55
40.735 56
40.765 57
40.775 58
40.785 59
40.815 81
40.825 82
40.835 83
40.865 84
40.875 85
40.885 86
40.915 87
40.925 88
40.935 89
40.965 90
40.975 91
40.985 92
-Bij gelijke frequenties van rijders in de zelfde finale dient de laagst geplaatste rijder van frequentie te wisselen.
-De zenders dienen na afloop van iedere heat in de daarvoor bestemde kast gezet.
-Het is de rijder en zijn helper(s) niet toegestaan een mobiele telefoon aan te hebben.
Baaninzetten:
Het inzetten van uit de baan geraakte auto’s en het terugbrengen van auto’s waarvan de motor is afgeslagen, gebeurt door de rijders uit de voorgaande heat of finale. Hiertoe gaan na iedere heat of finale de betreffende rijders baaninzetten. Bij de eerste heat beginnen de rijders uit de laatste heat met baaninzetten. Niet baaninzetten kan bestraft worden met maximaal 1 ronde aftrek op de beste heatscore van die dag. Het is de rijder toegestaan een capabele vervanger te laten baaninzetten. Of een vervanger al dan niet capabel is, is ter beoordeling aan de wedstrijdleiding.
Technische keuring:
Zowel voor, tijdens, als na en heat of finale heeft de wedstrijdleiding het recht auto’s en zendapparatuur te controleren.
na afloop van iedere heat en finale levert iedere rijder zijn auto in. Wagens die niet conform het reglement zijn verliezen het daarmee behaalde resultaat. van die heat of finale. De rijder is verantwoordelijk voor het op het juiste tijdstip inleveren van de auto. De rijder dient op verzoek de Technisch Commissaris behulpzaam te zijn bij de demontage van een onderdeel van de modelauto.
De eerste wedstrijd is op zondag 23 April met daarbij de mogelijkheid om op zaterdag te trainen.
Nu is de grote vraag: Wie willen er allemaal meedoen!?
Als je intresse hebt is het handig om het onderstaande reglement even door te lezen om te zien of je aan een aantal kleine eisen kunt voldoen.
In dit topic is er ook al aardig wat 'gesproken' over deze klasse.:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=32989&start=0
Het reglement in pdf formaat:
http://www.mach-heemstede.nl/berichten/trekstart.pdf
De poster/flyer in pdf formaat:
http://www.mach-heemstede.nl/berichten/rotostart.pdf
Reglement Roto- en Trekstartklasse Model Auto Club Heemstede.
Afmetingen:
Er zijn geen off-road, en Big Scale modellen toegestaan.
Technische details:
- De modelwagens moeten voorzien zijn van een doeltreffende rem en koppeling.
Motorspecificaties:
-motortype: 2-takt luchtgekoeld
-De motor moet voorzien zijn van een doeltreffend trek- of rotostartsysteem.
Uitlaat:
Het uitlaatsysteem mag ten allen tijde niet meer geluid produceren dan 82dBA gemeten op 10 meter afstand en op 1 meter hoogte.
Brandstof:
Maximaal een nitropercentage van 16%.
Wedstrijdsysteem:
-3 heat’s van 5 minuten en een finale van 10minuten.
Inschrijving:
Alleen rijders die geen lid zijn van een club mogen zich inschrijven voor deze klasse. Als je je dit jaar pas ingeschreven hebt bij een club dan mag je gewoon meedoen.
Inschrijving dient uiterlijk de vrijdagavond ervoor plaats te vinden. Dit kan via de internetsite of op de Mach zelf. Een deelnemer kan slechts met één auto inschrijven. Deze auto mag gedurende het hele evenement slechts door deze persoon worden bestuurd.
De rijder moet zich inschrijven met minimaal 2 Frequenties!
Aanmelding:
- De rijder meldt zich bij aankomst en bij voortijdig vertrek van het wedstrijdterrein aan respectievelijk af bij de wedstrijdleiding. De rijder dient uiterlijk één uur voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn. Bij de aanmelding dient het inschrijfgeld van 7euro betaald te worden. Indien de rijder lid is van de Mach moet deze 2 euro te betalen.
Zend apparatuur:
-De rijder mag alleen gebruik maken van legale frequenties, en mag ook alleen gebruik maken van de frequentie die hij heeft opgegeven aan de wedstrijdleiding.
Legale frequenties:
Frequentie; Kanaal
27 MHz
26.995 4
27.045 9
27.095 14
27.145 19
27.195 24
30 MHz
30.085 38
30.095 39
30.105 40
30.115 41
30.185 48
30.195 49
40 MHz
40.665 50
40.675 51
40.685 52
40.695 53
40.715 54
40.725 55
40.735 56
40.765 57
40.775 58
40.785 59
40.815 81
40.825 82
40.835 83
40.865 84
40.875 85
40.885 86
40.915 87
40.925 88
40.935 89
40.965 90
40.975 91
40.985 92
-Bij gelijke frequenties van rijders in de zelfde finale dient de laagst geplaatste rijder van frequentie te wisselen.
-De zenders dienen na afloop van iedere heat in de daarvoor bestemde kast gezet.
-Het is de rijder en zijn helper(s) niet toegestaan een mobiele telefoon aan te hebben.
Baaninzetten:
Het inzetten van uit de baan geraakte auto’s en het terugbrengen van auto’s waarvan de motor is afgeslagen, gebeurt door de rijders uit de voorgaande heat of finale. Hiertoe gaan na iedere heat of finale de betreffende rijders baaninzetten. Bij de eerste heat beginnen de rijders uit de laatste heat met baaninzetten. Niet baaninzetten kan bestraft worden met maximaal 1 ronde aftrek op de beste heatscore van die dag. Het is de rijder toegestaan een capabele vervanger te laten baaninzetten. Of een vervanger al dan niet capabel is, is ter beoordeling aan de wedstrijdleiding.
Technische keuring:
Zowel voor, tijdens, als na en heat of finale heeft de wedstrijdleiding het recht auto’s en zendapparatuur te controleren.
na afloop van iedere heat en finale levert iedere rijder zijn auto in. Wagens die niet conform het reglement zijn verliezen het daarmee behaalde resultaat. van die heat of finale. De rijder is verantwoordelijk voor het op het juiste tijdstip inleveren van de auto. De rijder dient op verzoek de Technisch Commissaris behulpzaam te zijn bij de demontage van een onderdeel van de modelauto.