Ik heb een maand geleden bij Romafira een ESky HB Kingv2 gekocht. Na 1 keer proberen op een grasveld toch maar eerst in huis geoefend met Radd's lessen en 12 pack's. Ik ben nu in het stadium van net niet vliegen, rondschuivelen op de grond, staart recht houden en het naar links trekken in het grondeffect compenseren. Volgende stap is naar buiten voor de eerste hover.
Het valt me op dat ook met de accu zover mogelijk naar voren geschoven het zwaartepunt naar achter ligt bij optillen van de heli aan de stabilisatiestang. Kan dit kwaad, en is dit op te lossen zonder extra gewicht toe te voegen? De heli is zover ik kan zien verder goed afgesteld door romafira, tracking is spot-on.
Verder graag tips voor mijn eerste oefeningen buiten, uiteraard bij absoluut windstil weer!
groeten,
Paul
rc zweefervaring en echt RPL-touring motorglider (EHHV)
Het valt me op dat ook met de accu zover mogelijk naar voren geschoven het zwaartepunt naar achter ligt bij optillen van de heli aan de stabilisatiestang. Kan dit kwaad, en is dit op te lossen zonder extra gewicht toe te voegen? De heli is zover ik kan zien verder goed afgesteld door romafira, tracking is spot-on.
Verder graag tips voor mijn eerste oefeningen buiten, uiteraard bij absoluut windstil weer!
groeten,
Paul

rc zweefervaring en echt RPL-touring motorglider (EHHV)