Beineke ASH 26 expert

Heren,

Ik heb een hele tijd geleden de Beineke ASH 26 expert van iemand gekocht ( spanwijdte is 20 cm vergroot dmv winglets ) dus spanwijdte is nu 4,7 meter.
Als ik zie wat alleen de kit kost ( 485 euro ) heb ik hem zeker niet teveel betaald ...
Weet er iemand waar ongeveer het zwaartepunt moet liggen ?

ik hoor het graag....

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen, maar gefeliciteerd met deze mooie kist!

Bedankt ;)

Op het eerste zicht was alles tip-top in orde, maar.....er zaten addertjes onder het gras.
Maar goed, ik zeg altijd beter een korte pijn als lang lijden dus de ASH 26 eens stevig onder handen genomen.
Eerst alle stickers verwijderd die erop waren ( blijkbaar zelfgeprinte stickers in papier met een laagje folie over ) en nieuwe laten maken.
Deze kist was dus buiten de ontvanger vliegklaar, inclusief intrekbaar Fema landingsstel ! !
De servokeuze opzich was wel OK ( allemaal kwaliteits-servo's )
Bij nadere controle bleken er op de rolroeren twee totaal verschillende servo's te zitten ( waren wel van het zelfde kaliber ) Dit terug in orde gebracht door twee dezelfde servo's te plaatsen.
De rolroer-aansturing was uitgevoerd met staaldraadjes van 1 mm. langs één kant met de Z-tang geplooid...Hier zat natuurlijk veel speling op.Hiervoor ook nieuwe aansturingsstangen gemaakt.
De storkleppenservo's hadden een plastieken afdekking die "iets" onder de vleugel uitstak. Hier ook bij controle gezien dat de servo's niet mooi stonden, dus ook weer in orde gebracht.
Zelfde verhaal als bij de rolroeren : met de welfkleppen-aansturing was ook gebruik gemaakt van zo een dun staaldraadje met langs één kant de Z-tang gebruikt. Inmiddels ook weer in orde...
De roeren waren zonder scharnieren ( dus tape als scharnier gebruikt ) Nou , dat was dus transparente tape ipv de speciale scharniertape en alleen aan de bovenkant. Dus hier ook weer alles afgetrokken en kompleet nieuwe scharniertape geplaatst.
De accu's ( 2 van 4,8 volt 2000 mAh. waarvan er één ongebruikt inzat als ballast of als reserve ? ) heb ik er ook uitgegooid en andere geplaatst ( 2 Sanyo's van 2,4 Ah. 5 cellen ) in combinatie met een accuweiche.
Heb alleen de piloot zijn voeten moeten amputeren ( zie je toch niet ) omdat ze in de weg zaten voor de accu's :rolleyes: :yes: :D
Voor de rest was deze zwever in orde...:smile:
Nu rest mij alleen nog het programmeren en dan kan hij de lucht in :yes:
Zal morgen eens foto's posten hoe hij er nu uitziet :cool:

mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Zo zag hij eruit bij de vorige eigenaar ( had slechts enkele vluchten gemaakt )

full


full



Even snel nog een foto van nu ....

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Snel even een foto gemaakt....( de hond moest er weer bij :smile:)

full


full


Ook even gewogen : gewicht zonder " trimlood " erbij = 6,160 kilogram voor 4,7 meter spanwijdte

De registratie-nummer ( VML ) staat op de onderkant van de vleugel.

mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens de laatste gegevens ligt het zwaartepunt op de vleugelbuis, dus ongeveer 8,5 cm. vanaf de voorkant van de vleugel gemeten.
Moet er nog wat lood insteken, hij is nu iets "te" staartlastig .
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met deze prachtige kist!

Ik heb zelf de 3,2 mtr versie van Graupner.

Een prachtig realistisch vliegbeeld!

Succes met de maiden!

Louis
 
Gefeliciteerd met de aankoop, je aanpassingen met betrekking tot de aansturing van de roervlakken en de scharnieren lijken mij zeker terecht.
Net als Louis heb ik ook de 3,2 meter versie van Graupner.
Zelf vindt ik het mijn favoriete kist om mee te vliegen, de ASH26 is een mooi model. Veel plezier ermee en we zien de beelden graag voorbij komen!!
 
Oef !!! daarnet getest hoeveel trimlood erbij moest.
Is slechts 215 gram :banana: >>> dus totaalgewicht zit nu op 6,375 kilogram



mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Meer foto's zullen ten gepaste tijde verschijnen :yes:

Als het lukt om nog eens op hetzelfde moment op het vliegplein te zijn, zal ik zeker foto's maken van deze kist, mooi toestel, vooral die ranke vleugels, schitterend, toch?
Misschien is onze clubdag een goede gelegenheid.
 
Ik heb 3 ash-26 van Beineke gehad/gebouwd.
Wel de 4 meter versie, maar ze vliegen super.
Ook heb ik een 6 meter ash-26 gehad. (van een ander merk)
Ze vliegen heerlijk wel komt het zwaartepunt wil je hem echt lekker laten zweven precies goed zijn.
De enige manier om dat goed te krijgen is vliegen.
Beginnen op de buis en dan steeds ietsje verder naar achter.
Het landen wordt dan wat moeilijker maar als je een beetje kan vliegen thermiekt hij geweldig.
Wel overtrekt hij wat vervelend als je net naast de bel raakt maar dat is de kunst van het zweven.

Ik heb de 4 meter zwever verkocht en dat is het enige model waar ik spijt van heb gehad.

Foto-WIAXBHNN.jpg


Foto-LP4VJDXH.jpg

Ziet er inderdaad prachtig uit

Mvg

Dirk
 
Ik was deze namiddag met één der kleinkinderen eens gaan kijken op het BIGGS sleeptreffen in Tongeren ( maar een 20 tal kilometers van bij mij )
daar waren zekers een vijftal ASH 26 toestellen met 6 meter spanwijdte vol GFK van de Duitse konstrukteur Schueler http://www.modellbau-schueler.de/
Er stond wel behoorlijk wat wind :yes:

Heb toevallig een foto van de Nederlandse ASH 26's

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top