belt cp

• Topicstarter Topicstarter Olivier44
  • Startdatum Startdatum
O

Olivier44

Guest
Hallo iedereen,

Als nieuweling heb ik me een belt cp aangekocht, is me dat miserie !!
Wie kan me helpen ????

Eerste start, zit ik op de linker schakelaar en begint de motor op volle toeren te draaien, en natuurlijk het bovenste tandwiel in frut .

Na dit vervangen te hebben,

Tweede start (poging), helekopter draait héél de tijd rondjes, is om zot van te worden heb de servo van de gyro al verplaatst maar niets helpt.
gevolg !!!!! crasch 2 .

rotorbladen gebroken, staart krom !!

Wie helpt me

Heb vandaag nog nieuwe onderdelen besteld.

Hoe moet ik de belt afregelen dat hij niet meer in die verdomde rondjes draait.

Alvast bedankt hé mannen

Waarschijnlijk zit je gyro je staart verkeerd om te corrigeren. Het is wel een idee om bij een club langs te gaan.

Als, zoals aangegeven, je gyro niet omgekeerd werkt is het ook een mogelijkheid dat je gevoeligheid op '0' staat of de belt gedraaid zit. Draai eens aan je hoofdrotor. Meestal draait je staartrotor achterwaarts. Als je tegen de rotor aankijkt, tegen de klok in.

ik ben van belgie.

De staartrotor draait achterwaarts , op de handleiding staat dat de servomotor van de staart haaks moet staan , maar dit is bij mij niet het geval

Zou het daar aan kunnen liggen. heb een nieuwe servomotor besteld. Misschien gaat het dan beter

ik ben van belgie.

De staartrotor draait achterwaarts , op de handleiding staat dat de servomotor van de staart haaks moet staan , maar dit is bij mij niet het geval

Zou het daar aan kunnen liggen. heb een nieuwe servomotor besteld. Misschien gaat het dan beter

Het zou kunnen. Dat kan ik vanuit hier niet beoordelen. Het ligt er ook aan hoever die uit het midden staat. Dat de servo-arm niet haaks staat hoeft niet te betekenen dat de servo defect is. Het is natuurlijk wel handig om een extra servo te hebben liggen.
Het uitgangspunt van elke servo op een heli is dat de servo-arm haaks op de servo staat alvorens de boel verder af te regelen. Loshalen en wel haaks plaatsen.
Mocht dat niet goed genoeg zijn is het ook een idee om een ander passend armpje te proberen.

hey hallo
Ik heb een week geleden ook de belt gekocht had eerst ook het zelfde met de idel schakelaar maar weet al helemaal waarvoor die is die is om te gebruiken bij 3d vliegen je zou immers niet op de kop kunnen vliegen als de motor ophoud met draaien. En voor het probleem met de staartrotor zal ik eerst eens kijken of de belt niet slipt kun je doen door de mainrotorblades vast te houden en de staartrotorbladen te draaien nu moet dit niet slippen en als dat niet het gevals is dan licht het aan je gyro zo als hiervoor is beschreven
mvg
Frans

En nog even over de servo die loopt bij mij ook niet evenwijdig aan de tail boom maar dit veroorzaakt niet de problemen zo als bij jou voorkomen dus het licht denk ik niet daaraan je kan het natuurlijk wel recht zetten kan geen kwaad maar denk eerder aan de andere voorafgeschreven problemen op deze thread

Hallo allen,

Wat ook nog een optie is:

De trim staat te ver uit het lood en dan kan de gyro niet locken,gevolg een onbestuurbare heli.
Dus de vraag is,werkt de staartservo wel als je het roer aanspreekt?

Groeten

Hans

Er kan inderdaad van alles aan de hand zijn. Bij het plaatsen van de servo let ik op het volgende:
- maximale uitslag links en rechts om bepalen
- servo in het midden plaatsen met de zender
- servo hevel erop (haaks)
- staart bladen neutraal zetten
- terwijl de servohevel haaks staat én de staart bladen neutraal de link bevestigen

(eigenlijk hoop ik dat iemand met een betere optie komt, want dit is niet eenvoudig, maar werkt bij mij wel)

Werkt de gyro?
- motor loskoppelen
- alles aanzetten en ff wachten (10 seconden)
- als je nu de heli met de hand links of rechts om draait moeten de tailrotor's mee bewegen.

Als dit gebeurt, werkt de gyro in ieder geval. In feite wil hij dan de beweging van de staart tegen sturen.

Als hij dan nog steeds rondjes draait, moet je de "direction" op de gyro omdraaien. Dus in de handleiding duiken.

Back