Benzine of E-Sleper eigenbouw

Hier nog een paar foto,s van de voor uit gang .

full


full


full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een foto van de voort gang.

full


De rolroeren en remkleppen worden ook opgebouwd met een frees deel .;)

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En voor de ronde motorkap de ringen gefreest .

Deze word in de kap gelamineerd .

full


full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johan,

Zitten de liggers en de beplanking er eigenlijk bij? En wat is de maat van de liggers?

Verder heb ik de kit nu in het echt gezien en complimenten hiervoor! Ik heb er zeker interesse in.
Alex
 
Hallo Alex

De liggers (4 x 9 mm praxis of formido) zijn er niet bij .

Ook de beplanking niet ( 2 mm )

Het zijn alleen alle freesdelen.;)

Mvg Johan
 
Johan,

Ik heb het idee dat de vuren 4x9 liggers van de bouwmarkt niet dezelfde kwaliteit is dan de grenen 5x10 die bij de modelbouwzaak koopt. Zou de vleugel met de 4x9 mm vuren ligger bestand zijn tegen alle belastingen ? Je zou kunnen overwegen om de uitsparingen te bergroten naar 5x10.

Alex
 
Hallo Alex.

De konstruktie waar bij deze liggers nog aan 2 kanten verlijmt zijn is sterk genoeg.

Van boven komt de 2 mm beplanking en tussen bijde liggers zit 3 mm gammaplaat.

Je moet natuurlijk wel even kijken dat je geen kwasten in je lijsten hebt .;)

Het staat natuurlijk iedereen vrij het te veranderen en er dikkere liggers in te bouwen (met een balsa mesje zo gebeurd) maar ik acht het niet voor noodzakelijk .

De sleper die ik nu bouw zal binnen 4 weken wel vliegklaar zijn en dan kunnen we hem gaan testen en belasten.

Mvg Johan
 
Het begint er op te lijken . :cool:

full


full


Morgen heb ik hem ook mee naar de Meeting in Rijen (BLC)

Vleugelbelasting gaat onder de 75 gr/dm² liggen hebben we net uitgerekent .
Dus ook als leskist te nemen dan . ;)

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu bezig hem af te bouwen .

De buisen voor de aansturing en servo,s hoog/zij zijn monteerd.

Morgen maar eens de Zenoah 45 opbouwen en de motorkap aanpassen.:D

Mvg Johan

Ps: (voor de snelle beslisser heb ik nog een shortkit liggen)
 
Motor zit er op .

Uitlaat komt in de romp om hem heel stilte krijgen.

Ook de kap is op maat gemaakt.

full


full


full


Vanavond verder.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johan,

Met de inlaat zo open maakt de uitlaat toch niet zoveel meer uit?
Zolang er een enigszins redelijke demper aan hangt zal het inlaatgeluid het uitlaatgeluid makkelijk overstemmen lijkt me?

Groet,
Gerben
 
Alleen het aanzuig geluid is nooit zoveel dat je boven de norm uitkomt .

Als hij staks klaar is kan ik hem op DB,s meten.

Mvg Johan
 
Inderdaad ik zou de inlaat ook in de romp doen.
Het scheelt vuiligheid en hij wordt zuiniger en stiller.
Verder een leuk project
 
Hij word er hoogstens stiller van , maar dan heb je weer de nadeel dat hij schlecht is af te stellen.

Zo kan alles met gemonteerde kap .

En hij word stil genoeg.

Zuiniger word hij er niet door, er zit zo ook een kelk op .
En vuiligheid heb je veel eerder bij rompaanzuiging omdat er toch een gat ergens in het model moet , en dat is meestal van onderen .
En daar krijg je veel eerder troep naar binnen als voor op de motorkap.

Mvg Johan
 
Hij word er hoogstens stiller van , maar dan heb je weer de nadeel dat hij schlecht is af te stellen.

Zo kan alles met gemonteerde kap .

En hij word stil genoeg.

Zuiniger word hij er niet door, er zit zo ook een kelk op .
En vuiligheid heb je veel eerder bij rompaanzuiging omdat er toch een gat ergens in het model moet , en dat is meestal van onderen .
En daar krijg je veel eerder troep naar binnen als voor op de motorkap.

Mvg Johan

Hey Johan
Ik had de inlaat wel in mijn romp zitten met een filter wat ik via Richard gekocht had.
Ik kon hem stationair aanmerkelijk armer zetten doordat er geen brandstof uitgezogen werd.
Op een extra die ik voor de husky had zat de inlaat eerst ook zo.
En als ik meskant vloog hield de moter in.
Tenminste 1 kant welke het was weet ik niet meer.
Mijn husky is van binnen nooit vuil geworden.
Het was een goed filter wat geen vermogen koste tenminste ik merkte er niets van.
 
Ik gebruik geen luchtfilters .

En als er een kelk opzit word er geen benzin uit de carb getrokken.
Alle kleine Zenoah,s worden ook al met kelk gelevert nu.

Ik bouw nu ook een kleine Yak 54 op . (162)

Deze krijgt ook een ZG-20 met de kelk naar buiten en als ik met het CG uitkom een standard uitlaat .;)

Mvg Johan
 
Back
Top