Benzinedieven rijden onschuldige dood

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Cheeta, 22 okt 2011.

1. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Wat een onzin om zoveel risico te nemen voor een benzinedief. Wat mij betreft gaat de bestuurder vrijuit wat betreft doodslag (dus niet benzinediefstal) en gaat de diender die opdracht heeft gegeven voor zulke radicale maatregeln de bak in.

2. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Was niet van plan te reageren maar wie is de aanstichter? Toch niet de politie! Als ze niets doen dan klagen we dat ze eens boeven moeten gaan vangen. Als ze dat doen dan zeggen we dat we ze maar moeten laten lopen. Beetje hypocriet. De politie is ervoor om dit soort gasten te stoppen. Criminaliteit moet worden aangepakt.

De gevolgen zijn triest maar moeten op het conto van de criminelen worden geschreven en niet op de politie.

3. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    In ieder geval genoeg mensen hier (en overal) die niet nadenken en alleen maar hun reactie geven op de meest korte versie van het verhaal: benzienedief - politie maakt file - dief botst - burger dood.

Dat deze mannen heel wat meer op hun kerfstok hadden en politie-auto's ramden schijnt dan ineens niet meer uit te maken. Ook het feit dat de file pas na het rammen is gecreerd doet er schijnbaar niet toe. Het nadenken over de gevolgen van een hoge snelheidsachtervolging (het alternatief) wordt ook achterwege gelaten. En daarnaast ook nog eens het maatschappelijk belang (iedere geslaagde vluchtpoging maakt de kans op een volgende groter).

Laat deze zaken gewoon over aan de Politie. Zij zien meerdere kanten van het verhaal en hebben heel wat meer informatie dan alle dumbass-burgers die reageren op berichten die door dumbass-journalisten zijn geschreven.

4. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Wacht maar tot je zelf een keer het slachtoffer bent van diefstal.
    Ik weet zeker dat je dan geen partij kiest voor dat ongedierte.

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Joh, ik loop al 9 jaar te etteren met een inbraak waarbij een "heler" is veroordeeld en via justitie mij een schadevergoeding moet betalen. Breek mij de bek niet open want het is schandalig dat Justitie na deze uitspraak geen ene reet meer doet om deze crimineel zijn straf te geven en het slachtoffer (tot zover) schadeloos te stellen. Deze crimineel met een aardige status van dienst in zijn beroep (volgens zijn strafblad) mag gewoon vrij rond lopen.....

Dus ja, iedere crimineel die gepakt kan worden is er 1.....

6. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Ik ben meerdere keren slachtoffer geweest van diefstal. Oa mijn scooter is gejat nota bene voor mijn huis met slot aan een paal vastgezet. Ook ben ik een keer op de fiets staande gehouden door een groepje tuig waarbij ik mijn portemonnee en telefoon onder dreiging van een mes mocht afgeven wat ik ook zonder enkele twijfel heb gedaan.

Je moet boven deze gasten staan. Ik ben ervoor verzekere en de pomphouder is dat zeker weten ook.

Ik keur het absoluut niet goed, maar de maatregelen zijn in deze veel en veel te ver gegaan.

7. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
  8. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Ik ging ook niet reageren maar je slaat nagels met koppen Burp (en vraag me niet hoe ik dat weet.......)

Al de rest is bull*** van het afkappen van vingers tot de doodstraf (whats next? stenigen van vrouwen?....)

Als de rechter een straf uitspreekt (al was het 2 jaar) dan moet de uitvoerende macht gewoon maar eens zorgen dat 2 jaar 2 jaar is en niet van nou mien de bak zit vol...wat kunnen we eraan doen? nou, ik stel voor dat mensen die straffen onder de 3 jaar krijgen niet meer naar den bak moeten....Dat zorgt uiteraard voor minder volle gevangenissen maar het is geen win win situatie (zeker niet op langere termijn) want de straf blijft wel bestaan en als iemand in staat van wettelijke herhaling verkeerd gaat hij gemiddeld langer in de cel dan wanneer hij 3 jaar bak had gekregen die hij wel moest zitten...

Voor de rest spreek ik me over deze zaak niet uit, ik was er niet bij en jullie waarschijnlijk ook niet....

Stevo

Laatst bewerkt: 24 okt 2011
  9. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    ow dus politie autos rammen is een sport???
    Daarnaast worden files al genoeg kilometers van te voren aangegeven met de matrix borden. En het lijkt me sterk dat die niet aanstonden aangezien dat een automatisch systeem is.

Deze dief had wel wat meer op zijn kerfstok dan een benzine diefstal.
    Van mij mogen ze harder optreden bij dit soort mensen.

En jij staatn iet boven dat tuig jij laat over je heen lopen. En zolang jij daar niets mee doet gaat dit door. Nou zeg ik niet dat je met gevaar voor eigen leven moet ingrijpen maar met niets doen zijn we ook niet geholpen.

10. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Ronduit belachelijk en laat maar weer eens zien wat voor nat pappen land we wonen. Hij is wat mij betreft gewoon medeplichtig hieraan.

Of had de bestuurder een pistool op zijn kop gericht?? en was hij geen bijrijder maar gijzelaar?

11. recon

recon

Lid geworden:
    28 apr 2008
    kwestie van grens trekken. Als je dit al tolereerd. wat dan nog
    en naar de buitenwereld toe, ha je komt daar mee weg, dus doen we het ook

12. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Uiteraard heb ik aangifte gedaan van en de diefstal en de beroving. De scooter heb ik nooit doorgehad totdat ik hem de volgende dag wou pakken, gelukkig liet ik over me heen lopen tijdens beroving, want anders had ik waarschijnlijk dit verhaal niet eens kunnen typen.

Kom niet met dat soort klote opmerkingen dat ik over me heen laat lopen want je trekt zo echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Je slaat anders behoorlijke wartaal uit.

14. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Slotje, want dit gaat hard de verkeerde kant uit.

Onderwerp ook niet passend op ons modelbouwforum.

15. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    ok, weer open, beetje rekening houden met elkaar graag.

16. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Kindje (1) uit Aalsmeer overleden bij ongeluk A4 Nieuws brand ongeluk Mijdrecht Vinkeveen Wilnis Uithoorn Aalsmeer

Helaas gebeuren ongelukken met files wel vaker. Hier heeft de politie echt niet altijd grip op. En ik betwijfel ook wat er gebeurt zou zijn als deze benzine dieven amsterdam centrum in gereden zouden zijn? Een file veroorzaken is in het algemeen een veilige oplossing. Echter als mensen zo blind zijn om weg te komen dat ze vol in een file klappen. Dan hebben ze ook niet opgelet.

Een spijkermat of een duw van een politie auto had net zulke gevolgen kunnen hebben. Deze dieven laten lopen had nog veel meer gevolgen kunnen hebben.

Helaas is er nu iemand overleden is hier de politie schuldig aan? Ik betwijfel het ten zeerste zonder de diefstal was er niets gebeurd. Toen de verdachte politie autos begon te rammen is het aantal overtredingen hard opgelopen en aangezien ze wisten dat de auto valse kenteken platen had werd het een noodzaak om hem tot stoppen te dwingen.

Maar als je de amerikaanse praktijken wilt in nederland? Met getrokken wapen aan iemand zijn rijbewijs papieren vragen?

17. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    eigenlijk gebeurd het ook veel vaker van benzine diefstal.
    dan staat het op de camera en wordt het kenteken opgeschreven, het is maar dat de politie in de buurt stond. maar als de dieven meer dan 4 politie auto's achter zich heeft rijden, dan kun je verwachten dat ze minder opgelet op het verkeer zijn.
    een file is dus niet de beste barricade geweest.

ik snap dat het allemaal door de dieven is veroorzaakt, stelen, stopteken negeren, alleen de politie kon het wel wat beter aanpakken.
    maar gebeurd is gebeurd.

18. r.marijnissen

r.marijnissen

Lid geworden:
    2 mrt 2008

Natuurlijk ligt de fout bij de dader die het begonnen is.
    Allemaal zeer triest.

Maar vind zon file veroorzaken wel verkeerd.

Verdachte rijdt dus veel te hard en wordt achtervolgt.
    Politie laat file ontstaan.
    Dan is het wel logisch dat de verdachte in alle roes om weg te komen erop kan rijden met alle gevolgen van dien, toch?
    Beetje zoiets van verdachte rijdt centrum in laten we mensen oversteken op het zebrapad dan stopt ie.

Je kunt ze achtervolgen en proberen in te sluiten maar wordt het te gevaarlijk dan gewoon afkappen, is het gewoon niet waard.

Mits de achtervolging is omdat hij b.v al meerdere heeft overreden zonder achtervolging etc.
    Maar merkt zo iemand dat er geen politie achter hem aan zit dan zal ie langzamer gaan rijden om niet op te vallen.

Maar het blijft een samenloop van omstandigheden en beslissingen die in korte tijd genomen worden.
    Wil niet zeggen dat andere bestuurders gebruiken als opstakel nu wijsheid is. Als het nu vrachtwagens waren op voorhand.....

19. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Probleem is met laren varen, dat het een "vrijbrief" wordt voor de rest...
    En dan komen er steeds meer...

Beetje meer amerikanisering van onn politie optreden mag aan mij wel..
    Heb je binnen no time, ook het probleem van het disrespect jegens onze dienders , de wereld uit.

20. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Het is vrij normaal dat als er een diefstal plaats vind dat de politie gewaarschuwd wordt. Als die dan een auto zien die aan de beschrijving voldoet zullen ze deze een stopteken geven.
    Schijnbaar is de "dader*" op de politieman ingereden en doorgereden. Dit kun je al bestraffen onder de noemer poging tot doodslag. Hierop volgt natuurlijk een achtervolging op hoge snelheid met alle gevolgen van dien.

Deel Deze Pagina