"Bezemstelen" slepen met klitteband

Korte vraag. Ik heb een "vintage" (zoals prop-er dat zo taktvol wist te schrijven) F3B zwever van circa 3kg zwaar.

Ik wil eens kijken of dat met een klittebandstrook omhoog te slepen is, dat wordt vaker gedaan heb ik begrepen.

Hoe lang moet die klitteband strook zijn om voldoende stevigheid te bieden maar toch fatsoenlijk zijn te lossen.

Mijn MPX Milan heb ik een paar keer gesleept met klitteband, dat was ongeveer 7 cm lang en voldeed uitstekend. Puur wegens het ongemak (geen sleepvlieger als je 'm nodig hebt) heb ik er een electromotor ingezet.

Nico Peursum zei:
Mijn MPX Milan heb ik een paar keer gesleept met klitteband, dat was ongeveer 7 cm lang en voldeed uitstekend. Puur wegens het ongemak (geen sleepvlieger als je 'm nodig hebt) heb ik er een electromotor ingezet.

Bedankt, Nico!

Het klitteband zit in de koffer, Bert! Tot straks.

Bertus zei:
Berrie misschien moet je het klitteband eens omwisselen.

Dat zij min vrouw ook al! Dan kom ik er niet onderuit om dat te doen :wink:

Het gaat idd fantastisch zo! Daar ben ik erg blij mee. Als de Supra straks af is kan die ook zo omhoog gebracht worden.

Die oude F3B kist weegt idd circa 3kg.

@ Hoe meer ik kan slepen hoe liever ik het wil

Berrie, komt in Spanje komen wonen zo tussen Denia en Altea? :P

Gisteren hebben we overigens ook lekker gevlogen er waren toevallig 2 sleepkisten op het veld tevens, jammer genoeg is hij er niet al te vaak, was Richard Branderhorst er ook.

Groetjes,

Harry

Back