Big Lift I

427421_156844931097273_279572163_n.jpg

hier een foto van de oude. deze is na de crash wel weer opgebouwd maar vlieg momenteel met een andere.. hier heb ik geen foto van

Ik heb al eens een aanbod voor een motorkap gehad,
maar €20+ vind ik echt onzin voor een stukje plastic :)

Bedankt voor de foto, hier kan je goed zien hoe weinig V stelling er maar op hoeft :yes:

Laatst bewerkt:
idd v stelling is alleen nodig als je geen rolroeren heb zo als het orgineel was.
omdat je nu rolroeren hebt is het niet echt nodig.
deze is wel de 2.4m en heeft flaps

hier een foto van de oude. deze is na de crash wel weer opgebouwd maar vlieg momenteel met een andere.. hier heb ik geen foto van

cool... dat landingsgestel 50cc HK... das het volgende dat ik ga bestellen denk ik... weer eens een goeie 150gram uitgespaard! EN het komt hoog genoeg zo te zien, daar had ik al die tijd schrik van.

Het landingsgestel is gisteren afgemaakt, met 480gr een mooi gewicht.

e8uqebag.jpg

In de messing bussen zit een telescopische vering, ook de 6" wielen lopen op messing busjes.
De verbindingen zijn omwonden met messingdraad en met zilver/tin (Ik zet straks bewaking naast de BigLift !!!) gesoldeerd.

Maandag kom hij eronder en is het feest compleet, maar ik ben nu al blij :D

Laatst bewerkt:
Moeilijk te zien in deze hoek en met de gestreepte ondergrond, maar op het eerste zicht "lijkt" de prop te groot... Als je vleugels horizontaal zouden komen te liggen (normale rechte vlucht... of aanloop voor het opstijgen), zit je prop dan niet tegen de vloer?

Wat is de veerweg? Geen 7cm hoop ik, anders kan je alsnog problemen krijgen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet nog nieuwe stuts maken om de V-stelling te verkleinen,
,aar ik hou dan wel een spleet over bij de aanvorming aan de romp.

Hebben jullie hier nog nuttige tips voor (stuts/spleet)?

die spleet maak je een valse rib van balsa voor waarvan je de schuinte er in schuurt (deze kun je dus op meten als de vleugel aan de romp zit ). als dit gedaan is en alles past dan met 0.4mm vliegtuig triplex bekleden en afwerken .

motorkap Big Lift.

Hoi,

Ik heb nog een originele kap liggen. Laat maar weten wat je er voor over zou hebben?

Groetjes, Erik.

Ik heb al eens een aanbod voor een motorkap gehad,
maar €20+ vind ik echt onzin voor een stukje plastic :)

Bedankt voor de foto, hier kan je goed zien hoe weinig V stelling er maar op hoeft :yes:

kleine voortgangs update

Bedankt Erik,

Helaas past hij niet, maar misschien dat je Chocojoop er blij mee maakt :)

Gisteren even nieuwe magneten besteld bij HK, ik moet 2 zakjes hebben maar ze zijn nergens meer te vinden. Wanneer ik die in huis heb dan kan het dakklepje afgemaakt worden.
Ook een air-scoop komt onder romp voor de ESC, die ga ik zo even lijmen.

In principe is de BL dan klaar, alleen de sleepkoppeling moet er nog in.
Jammer dat momenteel ons veld zo klein is door alle graaf werkzaamheden, even kijken of de wind binnenkort gunstig staat dan ga ik 'm samen met Henk even invliegen.

k kom zaterdag een middagje vliegen bij jullie, hopelijk kan ik er een beetje landen met de cap:)
hopelijk kan ik deze ook bewonderen

(Elastiekje dient om het dakklepje dicht te houden, magneten zijn onderweg)

Ik ben helemaal blij :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back