bison lock bond

hey,
ik kon in de buurt hier geen loctite vinden dus heb ik maar bison lock bond gehaald voor me heli
maar er staat geen sterkte bij en er was maar een soort
dus is het wel goed? niet te sterk of te slap?

en euh moet je dingen ook echt ontvetten??
en hoe doe je dat? is er een huismiddeltje voor of moet je echt iets speciaals halen?

ok dan doe ik het wel met was benzine

maar eh wat kan ik eigenlijk allemaal met deze heli voordat ik moet gaan upgraden?
specs:
GL-450B RTF Version (Blauw)
Full ALU / CarbonFiber 450 Size Helicopter

Length:650mm
Height:220mm
Main rotor diameter:700mm
Tail rotor diameter:150mm
Motor drive gear: 13T
Main drive gear: 150T
Autorotation tail drive gear: 106T
Tail drive gear: 25T
Drive gear ratio: 1:11.5:4.24
Weight(w/o power system): 370g
Weight(w power system): 700

Transmitter: WFLY FT06-C 6 channels
Receiver: 6 channels
Servo: 4xCorona DS-929MG Digital servos
Gyro: GM700 HH/AVCS
Brushless ESC: 40A
Brushless Motor:3550KV
Lipo : 11,1V 3s 2200mAh 18C
ALU CASE.

Onze post kruiste elkaar anders had ik niks gezegd. Inderdaad logisch. Ik heb bij de bouw niet alle boutjes ontvet. My mistake.

Edit:Toevallig heb ik net een (inbus)boutje in m'n handen gehad(Trex500) en die is zwart. Geanodiseerd?
Volgens mij komen die niet zo uit de draaibank en wellicht onnodig om die te ontvetten.

Laatst bewerkt:
Bij de productie van alle boutjes en moertjes word olie gebruikt, dus er zitten altijd olieresten op, zichtbaar of niet zichtbaar.

Bouten en moeren worden altijd (90%) nabehandeld .

Bv. verzinken of anodiseren en dat gaat dus echt niet met olie er op .

En er staat niemand 3 mm draad in de moertjes te draaien .
Word alles geperst ,gerolt of anders en dat daar olie aan te past komt geloof ik niet .

Als je zelf aan het tappen bent gebruik je snijolie .
Ik maak alleen de gebruikte boutjes schoon en de zelf getapte draad .
En dat doe ik met een busje remmenreiniger .

Nieuwe imbus boutjes worden zo er in gedraait met een drupje loctite .

Mvg Johan

en euh moet je dingen ook echt ontvetten??
en hoe doe je dat? is er een huismiddeltje voor of moet je echt iets speciaals halen?

ff bij rijsbergen automateriaalen een spuitbus remmenreiniger halen € 3.50
of zoiets is heel goed spul doe er zelfs mijn trex 600 nitro mee schoonmaken

Zelfs al zijn de boutjes een beetje vettig, doet dat borgmiddel zijn werk.
Het is namelijk geen lijm, maar een soort suikersubstantie die opdroogt zodra het opgesloten raakt.

Niet onnodig veel gaan ontvetten dus ;)

ok ik heb me heli nu
alles ziet er goed uit behalve de lipo, er zit een gat in een cel , ter grootte van een naald
het is een 3cel en ik heb ff de spanning gemeten en die is ong 7,8v
nou is mijn vraag of dat nou niet te laag is? en moet ik hem dan terug sturen? kan ik em nog opladen?

Die is kapot .

Mailtje sturen met een foto aan de handelaar en vragen wat te doen is .

De meesten willen hem namelijk niet terug .

Mvg Johan

Voltage is idd te laag en klopt precies als er 1 cel stuk is zoals je omschrijft.

Gewoon een mailtje sturen, dan krijg je best een nieuwe.

Euhm Carlo, remmenreiniger is idd een fantastisch spul om je heli mee te ontvetten en schoonmaken, alleen ontvet dat ook je lagers en motor, iets wat NIET handig is voor de duurzaamheid van die onderdelen.

Dan spuit je dat daar toch gewoon niet op Lau ;) Gewoon op een doekkie spetteren en daarmee je heli afnemen, heb ik ook gedaan tot de voorraad geregelde remmenreiniger op was. Nu doe ik ontvetten met alcohol (Spiritus of gedenaturaliseerd), werkt aan de witte uitslag op m'n handjes te zien ook prima ;)

Pas op met Alcohol op kunststoffen!
Sommige technische kunststoffen kunnen hier heel slecht tegen, worden broos en breken.
Ik gebruik gewoon verdunde allesreiniger (geschikt voor alle oppervlakken).

Eric

Klopt, maareuh... De meeste plasticsoorten in de modelbouw zijn alcoholbestendig, zeker de brandstofkisten ;) Wat ik doe om te kijken of een solvent de kunststoffen oplost, is met een klein puntje doek met een beetje solvent een niet-belangrijk plekkie inwrijven. Word de kunststof plakkerig of je doekje dezelfde kleur als de kunststof die je schoonmaakt dan is het niet goed.
Overigens is remmenreiniger ook een alcoholverbinding. Vroegah was het trichlooretheen maar daar krijg je rare vlekken van op je longen dus dat mag nie meer ;)

Back