Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Klopt. Drie keer drukken is motor aan, 1 keer drukken is motor uit. Alleen werkte dat dus niet.. Motor bleef aan wat ik ook aan het drukken was..

2. MrJohien

MrJohien

Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Ehhh... sorry maar drie keer drukken zet de throttle hold weer uit. Niet de motor weer aan. Dat doe je met de aux via stunt mode of throttle stick via normal mode.

;)

3. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dan heb ik een foute helicopter. Als ik 1 keer druk en ik geef throttle dan draait de motor niet maar zie je alleen de pitch veranderen. Druk ik 3 keer dan gaat de rotor spinnen bij throttle. Staat ook in het boekje trouwens..

4. MrJohien

MrJohien

Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Tja dat zeg ik... je zet de motor dus aan met de throttle stick. En dat kan omdat de throttle hold uit staat.

Ik hou er wel over op. Had het gevoel dat je de logica mist en de term throttle hold verkeerd interpreteerde, en wou je een beetje helpen.

5. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dat waardeer ik ook hoor. De term is verwarrend. Moest ook even goed in het boekje turen. Dus nu niet boos worden hoor ;)

6. flyhigh

flyhigh

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Welke reserve onderdelen ga ik nodig hebben als beginnende heli vlieger? Dan bestel ik die er meteen bij.

7. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Inderdaad goeie vraag. Mijn mCPX gaat mee op vakantie en dan is het wel handig de meest voorkomende zaken bij me te hebben.. Dus alles wat je niet met secondelijm kunt repareren ;)

8. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    ik heb nog niets stuk gehad aan de mcpx (en hij is al wel wat tegen de grond gegaan..

ik denk misschien een setje blades, een setje linkjes (voor als ze kwijt gaan) en een main gear?

Grt

9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dat zijn de meest voorkomende zaken bij een normale crash in het gras dus.. Fullspeed tegen een muur zal niet gebeuren..

10. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Echt niet? :)

Geeft wel aparte muur decoraties, mag ik die mcpx nog effe lenen?

Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  11. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Nah, in het ergste geval land ie scheef in het gras of tapijt. Muren ben ik tegenwoordig te snel af. Ook al doet de muur z'n best..

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Heb je sporenonderzoek gedaan?? :D

13. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Daar zat ik ook al wat mee in gedachten met de vakantie-voorbereiding ;) eigenlijk wil ik de 450 en hk kinetic 800 ofzo ook mee maar of dat lukt, ik verwacht dat m'n vriendin er wat op tegen is haha ;) Op vakantie wil ik toch graag ff kunnen vliegen en wat video vanuit de lucht maken met de 720p keychain cam die ik heb besteld.

De mcpx is wat dat betreft ideaal omdat ie zo klein dus dus gaat sowieso mee. Qua reserve-onderdelen denk ik aan: een staart, setje bladen, linkjes, staartrotor, een swashplate (en/of iets om dat balletje te fixen) en een feathering asje. Verder maar gewoon maar wat minder risico nemen dan thuis, zeker aan het begin van de vakantie :)

14. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Daarom heb ik de mCPX ook gekocht inderdaad. Leren CP vliegen ook bij rotweer en hij kan mee in de koffer. Ben 4 weken weg straks en moet m'n dagelijkse fix hebben. Mijne is wel gecrashed maar geen schade. Denk zelf dat de blades het eerste gaan. Feathering asje inderdaad en tailrotor. Bij meer schade is het jammer dan maar weer wachten tot ik terug ben. En gewoon weinig risico nemen dus alleen vliegen op een grasveldje ofzo..

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Lipo's niet vergeten...

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Yep, inderdaad voldoende van meenemen..

17. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Dat helpt sowieso erg goed tegen schade, vooral als het wat hoger gras is. Daarom oefen ik inverted met de mcp en pas als dat goed lukt zal ik het met de 450 proberen; wel zin aan om die laatste ook eens goed inverted te hoveren. Dat je steeds een stap verder komt, soms helaas met de nodige kosten en frustratie, maakt het heli vliegen echt een verslavende hobby. Dat van je dagelijkse fix moet hebben herken ik wel :D

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ben nog een beginner dus inverted zit er nog niet in.. Kan straks wel vier weken lang elke dag met de mCPX in de weer.. Zal dus denk ik wel veel progressie boeken vermoed ik :)
    Om dezelfde reden bouw ik nu een 250. Kan ook makkelijk mee. Alleen kun je die niet even laten vallen :)

19. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ja hoor.. Maar koop dan wel eerst een reserve landingsgestel, die is slap van de 250..
    [hoe weet ik dat?]

20. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Heb ik al ;)

Deel Deze Pagina