Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

1. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    @JacobsT

Eensch!

Ik zit er over na te denken om nog een mCPx te halen. Gewoon een BNFje voor de hell of it, ik vlieg toch het meest met dat ding nu want hij kan indoor en outdoor.

Een om mee te stunten en een ander om (mee) te racen/sparen.....droomt....

Yay! :banana:

2. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Ik ga een mail sturen naar Horizon Hobby want ik wil een BNF zonder alle extra's. Geen lader, LiPo's, manual, schroevendraaiers, CD's, extra blades en geen DX4e etc.

Dan moet je voor een leuke prijs toch een 2de machientje kunnen krijgen, lijkt me. Ik weet dat er een hoop fans zijn die een 2de willen en waarom kan zoiets niet worden geregeld? Je kunt toch ook je laptop, PC, auto of wat dan ook customised aan laten leveren?

Ze zullen wel corporate schijt aan me hebben. Maar desalnietteplus kreeg ik toch 2 nieuwe servo's binnen een dag opgestuurd na de deutscher hilfe-desk gemaild te hebben.

Vielen dank, herr Thomas!

Ik weet het niet maar wie niet waagt etc.....

Of is het een slecht idee :confused:

3. minibike12

minibike12

Lid geworden:
    7 mei 2009
    Gewoon doen, zijn denk ik wel meer mensen nieuwsgierig naar.
    En vragen mag he :)

4. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Goed plan, een bare uitvoering van de mCPx voor een leuke prijs. De meeste andere merken hebben ook zo'n uitvoering.

Ik ga je volgen!

5. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Horizon Hobbies Duitsland is best heel welwillend. Had laatst een storing in een ontvanger, even over gemaild, opgestuurd, en gratis gerepareerd. Was zeker geen garantie, ik had 'm al jaren.

6. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    De BNF is zonder zender. Dus wel met lader ed.

7. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Klopt. En die is gewoon te krijgen voor rond de 145 euro. Zit je wel met een extra lader opgescheept. De twee extra lipo's maakt niet zoveel uit natuurlijk. Die komen altijd wel een keer van pas..

8. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011

:wink:

9. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik wil anders die extra lader wel van je overnemen voor een faire prijs als het niet lukt. Wil er toch 2 hebben.

10. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    @JacobMastahT

PB maar voor een bod :pc:

11. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Dat wil je niet, want met een extra lader kun je:

Dubbel laden! Meer vliegen!

12. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Heb er hier nog 3 liggen die ik nooit gebruikt heb, wél zonder het verloopkabeltje want daar heb ik laadkabels van gemaakt;)
    10Euro per stuk:cool:

Grtz Rudi

13. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Zal het is bekijken Rudi. Wil zien hoe ik het best een 'laadstation' maak voor op het veld.

Net maiden gedaan met de mCPX. Wat een geinig ding! 10 minuten nadat ik hem uit de doos gehaald had hing hij al in de lucht. Lipo'tje laden, ondertss op de spektrum community site de settings voor men DX8 downloaden en installeren, binden en hop :)

Stunt mode heeft verrassend veel power en wat leuk om met een heli te vliegen die niet om de 2 seconden moet gecorrigeerd worden aan de staart ;) (Is de eerste keer dat ik CP vlieg)

Ik merk wel op dat de staart hele kleine trillingen heeft soms. Hij blijft wel stabiel op zijn plaats (na klein beetje rechtse trim) maar zitten toch wat vibraties in. Iemand hier van een idee? Anders zoek ik lekker even verder :)

Kan iemand trouwens eens een lijstje geven met welke spares ik het best 'op stock' heb? Wat pushrods veronderstel ik, nog andere dingen? Main gear ?

Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  14. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    @JacobsT

Leuk dingetje he? Ik vind het ook een geinig dingetje, ik kan hem gewoon niet wegleggen. Ze worden helemaal gek van mij hier thuis,... :D

Je zal vanavond wel weer op pad moeten? :banana:

15. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Vanavond toevallig eens vrij. Is een verjaardagsdrink van een vriend dus moet daar heen :)

Heb nu 4 lipo'tjes erop zitten. Toch wel soms trillingen. Als ik bv hem eens snel laat klimmen en dan snel dalen dan durft hij toch serieus te schokken. Toch maar eens kijken wat het kan zijn want is alleszinds niet normaal.

Anders, vliegt erg goed out of the box. Bij gewoon rustig vliegen geen last van en niet verwacht dat hij zonder enig afstelwerk zo stabiel zou zijn! Erg tevreden van men aankoop tot nu toe ;)

16. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Dat trillen had ik ook last van, er is genoeg te vinden op het web over dit probleem.
    De hoofd reden is het grote tandwiel goed aandrukken op de as. Verder zijn er diverse mods om dit te verhelpen. De rubbertjes op de swashplate hebben het voor mij gedaan. Het kan ook met nieuwigheid te maken hebben (stroefheid). Ik heb er iig geen last meer van.

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Yep, maingear goed aandrukken en hij moet ook uitgelijnd zijn. Dus het halve maantje van de maingear moet gelijk staan met het halve maantje op de as.. Beetje onduidelijk misschien wat ik bedoel maar kijk maar even. Dan zie je wel wat ik bedoel ;)

18. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Staat zover ik kan zien gelijk? Anders zou de gear niet op de as geklikt zijn.

Heb geen speling op de main gear. Is zelfs moeilijk te draaien maar kan liggen aan het feit dat het een erg kleine gear is. Visueel ziet alles er goed uit tss MG en de pinion.

19. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik haal soms de maingear eraf en plaats hem opnieuw en zorg dan dat de halve maantjes echt kloppen.. Works for me..

20. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Het TW wil wel eens naar beneden van de as af schuiven. de as heeft dan op en neer speling.

Deel Deze Pagina