Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

1. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Kijk schat, er zit alleen maar schuim en plofzakjes in (zoon blij), de spullen liggen al in de la van mijn hobby bureau.

Bij sommige leveranciers zit er een zakje snoep bij.

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Of een achteruitkijkspiegeltje voor op je monitor.. Daar heb ik er nu drie van van Hobbyking..

3. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Soit heren, de plicht roept. Prettige nacht ! :)

4. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Ik zit treurig op mijn push rods te wachten :(
    dinsdag denk ik.....

Rapids uit de kast :banana:
    maar ja, das natuurlijk geen mCPX !

5. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Hehe ik ben enigszins terug onder de levenden aan het komen na een waanzinnige nacht. Binnen half uurtje naar de indoorclub met de mCPX!

Zal proberen wat foto'tjes te maken :)

6. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ja, leuk kan je ook een filmpje maken?

7. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Zal proberen. Ging aanvankelijk enkel men blackberry gebruiken en die kwaliteit is maar povertjes. Zal zien om men kleine fototoestel mee te nemen.

Zijn trouwens maar 2 mCPXjes in de club waarvan eentje van mezelf. Verrassend toch wel aangezien het wel geweldig vliegt.

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  8. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    vandaag even de mCPx uitgelaten,.. Het blijft een lastig dingetje om te vliegen, maar O, wat een lol. :banana:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Had je geen bar slecht weer dan vandaag? Stond te fotograferen bij de van Dam tot Dam loop vandaag maar was bar en boos.. Tot slagregens en onweer toe..

10. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Je ziet het, het was wel tussen de buien door.

11. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dan had je beter weer. In Amsterdam heb ik de hele middag geen droog moment gehad. Ben op gegeven moment maar gestopt met fotograferen want was geen doen..

12. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ik hen hier in de middag wel aardig wat zon gezien. later in de middag ging het wel harder waaien. Ik heb er nog aan gedacht om de 450 mee te nemen, maar dat kleintje is zo geinig om te vliegen. Je hoeft je niet echt druk te maken om een crash, en als het wel gebeurt, pak je hem op en vliegen maar weer.

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Klopt. Alhoewel ik zelf toch wel erg graag nog wat dagen de 450 wil vliegen dit jaar eerlijk gezegd. We waren om 11:00 uur in Amsterdam en het heeft vrijwel constant geregend. Heel af en toe even een korte opklaring maar dan wel motregen. Was dus hopeloos.
    De tail van mijn mcpx is inmiddels uitgehard dus zal morgen kijken of ik deze nog even kan vliegen. Liefst dan even in de tuin tussen de bedrijven door. Binnen begint hij me wat te vervelen. Ligt niet aan de mcpx maar aan de beperkte ruimte. Kan er dan toch weinig mee op 4x4 meter effectief vliegoppervlak als ik reken rond de obstakels...

14. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    de huiskamer is leuk om te hooveren, buiten kan je echt een beetje los met het beestje. Ik durf veel meer met de mCPx dan met z'n grotere broertje.

Ik moet hem wel een beetje opknappen, er zit een scheurtje in de skids, en ik moet de main shaft lijmen. verder heeft hij aardig wat crashes overleeft vandaag.

:D

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zelfde hier hoor. Moet ook e.e.a. even opknappen. Hij krijgt dus ook een revisie. In de woonkamer kun je inderdaad wat hoveren en heen en weer klooien. Maar nieuwe dingen proberen doe ik er niet mee. Ik ben geen masochist. Dan eindigt ie of tegen de muur, of achter de cv of in het ergste geval tegen de kooi van m'n papegaai. En dan gaat er gewoon wat kapot. Geen zin in. Buiten kun je inderdaad lekker los. En is hij best ook bestand tegen wat wind.
    Het enige wat me blijft irriteren is dat hij inderdaad op het midden van de sticks ongevoeliger is dan wat meer naar buiten. Dat komt bij mij neer op flinke uitzwaaiers als ik na een stuurfout moet corrigeren. Vind mijn 450 wat dat betreft wat gelijkmatiger op de sticks. Maar heb verder geen seconde spijt van de mcpx. En zal er de komende maanden nog best veel mee vliegen met het herfstig weer..

16. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Hij heeft verbazend weinig last van de wind, alleen die tail heeft erg veel last van blowouts, wat weer resulteert in over correcties. Ook heeft hij gewoon te weinig power, maar dat komt wel goed als de nano'tjes er zijn.

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik vlieg redelijk rustig dus daar heb ik nu nog geen enorme last van. Extended tailboom en die andere lipo's schijnen veel op te lossen..

18. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ik heb de tail met 2 cm verlengt, en dat helpt wel een beetje. Het probleem zit hem gewoon in de power. Bij heftige bewegingen, moet alles ineens stroom hebben, de motor, de tail, en dan ook nog eens de servo's. Dat is gewoon te veel voor het kleine batterijtje. We gaan het wel zien met de nano'tjes.

Ik begrijp niet dat E-flite daar niks aan doet, maar misschien komt dat nog. Net als met de blade-grips, en de (nieuwe) tail motor, die is ook anders dan de stock. De spare heeft een mooi huisje om de motor.

19. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    E-Flite komt vast wel met een mCPX II :)

20. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ik hoop het, dan ben ik een van de eerste die hem heeft. :D

Deel Deze Pagina