Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Netjes zoals dit is opgelost :)

2. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Er zit ook een tipje lood in als je goed kijkt ;)

Ik vlieg nu alleenmaar met deze blades, vliegt veel smoother..
    3D'en doe ik niet echt.. af en toe op zijn kop hangen oid meer ook niet..
    Heb er voor de zekerheid een setje als spare bij gekocht.

Ja super service!

3. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    ik heb net de maiden gehad van mijn mcpx, geweldig klein dingetje ! :D
    ik vind alleen wel dat hij laat lift pakt (bij 3/4 stick pas) ga ik morgen eens wat proberen aan te doen.. zou liever hebben dat dit vroeger al is

Grt Dennis

4. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi Dennis,

Kijk eens of hij midstick op O° staat, Bij sommige moet je de servolinks 4 volledige toeren terug draaien eer hij op O° staat. De rest met de subtrim bijstellen:yes:De +pitch naar 85% verhogen kan ook helpen;)

Succes Rudi

5. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik denk dat ze zo uit fabriek komen, was bij mij ook zo, pitch en throttle curves wat bijregelen.:rolleyes:

6. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    ik vlieg met de dx4, dus curves afstellen word moeilijk ;)
    ik had ze gisteren al eens 3 toeren uitgedraaid en het is al een stuk beter:yes:

7. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    ik heb al iets vreemd voor..
    hij is oncontrolleerbaar, geraak niet opgestegen en als ik op de throttle hold knop duw dan gaat hij alles pitch up geven, het lijkt wel alsof de kanalen niet meer juist staan..

edit; probleem opgelost, om de een of andere rede stond hij plotseling als computer zender ingesteld :? zeer vreemd..

Laatst bewerkt: 2 apr 2011
  8. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    daarnet moest ik opnieuw de heli binden omdat hij weer op computer zender mode gesprongen was, dit kan toch niet de bedoeling zijn? het is echt vervelend als je hem om de 2-3 vluchten moet binden..
    en het is niet zo dat ik eerst de heli opzet en dan pas de zender :?

9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ga voor de Walkera V100D01 voor de maidenflight ook maar zo'n kruisje maken.. Maar waar haal je kleine piepschuimen balletjes?? :confused:

10. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi,

Vandaag na een 130 vluchten is de tailmotor gestorven:( Hij heeft heel zijn leven lang zonder morren gewerkt, dus hij ruste in vrede:cool:

Op Helifreak een interesante mod gevonden, iemand had zijn blades in de lengte 4mm smaller gesneden CUT BLADES REDUCE BOGGING! - HeliFreak , direct geprobeert natuurlijk met een versleten set en het werkt:yes::yes:bij extreme bewegingen houd de motor beter zijn toerental waardoor de tail ook beter gaat houden.

De heli behoud ook zijn klimvermogen ook al is het bladeoppervlak nu 20% kleiner geworden, iemand hier een 'wetenschappelijke' uitleg voor:confused::confused:

Grtz Rudi

11. OvdP

OvdP

Lid geworden:
    8 sep 2002
    Ik heb vandaag mijn rotor bladen ook 4mm ingekort over de gehele lengte achterzijde.
    Op het Helifreak forum wordt gezegd dat dit minder DRAG veroorzaakt. Dus minder
    weerstand. Hierdoor kan de motor het iets beter aan bij grotere roer uitslagen.

Zojuist de "nieuwe" bladen geprobeerd en het werkt echt.
    Mijn eerste clean Flip zonder problemen. Daarna meteen overmoedigd. Te veel gepushed,
    waardoor hij op de grond viel. Geen schade...

Smallere rotorbladen staan trouwens ook beter bij de heli. Die originele bredere heb ik altijd
    wat vreemd gevonden.

groet,
    Olaf
    Aeroplaza

12. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Heb je gelijk in Olav, de blades zijn nu meer in verhouding met de heli, het ziet er gewoon beter uit:cool:
    En vliegt net hetzelfde:yes:

Grtz Rudi

13. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    trrillingen na crash

Na een paar namiddagen serieus oefenen in de tuin met een paar buitelingen in het gras trilt de heli? Tandwiel omhoogeschoven , alles nagezien maar ik denk dat 1 van de servoarmpjes wat loszit; wat aangespannen maar nog steeds trillingen, zie ik iets over het hoofd:confused:

14. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Je kan van die canopy rubbertjes op de ball-links van de swash plaatsen om wat speling weg te nemen. Een hele op de ball-link de aileron en pitch servo, de twee aan de voorkant, en een halve op de elevator/achterste ball-link (doormidden snijden zodat je ipv een || een | hebt).

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    vanavond nog gestoken, morgen test. Lijkt me zeeer goed idee:)

16. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    krasje op 1 blad vestoord de balans al, its van t andere blad wegkrabben..

17. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    t'Was uiteindelijk de feathering spindle die verbogen was:hammer:, soms ist zoeken maar zo leer je wel. :yes::cool: Huppekee we vliegen weer:p

18. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009

Ja, meestal bij trillingen is het de spindle, zijn ze nogal gevoelig aan.

Van de week de tailboom 2,5cm verlengt en de tail houd zoveel beter nu, vliegt veel strakker:yes:

Gisteren voor de eerste keer gecontroleert inverted gevlogen tot na 10 sec mijn ouwe hersens in overload gingen en de heli een boom in ging:( NATUURLIJK bleef ie hangen maar gelukkig heb ik daar een tooltje voor ontworpen bestaande uit een hamer met een touw rondgebonden:cool:
    De kunst is hier om bij het werpen de hamer in het oog te houden en niét de uit de boom vallende heli;) 1500gr tegenover 45gr op je hoofd krijgen maakt wel degelijk een verschil.....
    Ik vlieg op een voetbalveld met welgetelt één boom in de buurt! faux le fair zeggen ze in België:p

Grtz Rudi

19. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi,

Van de week geprobeert om wat meer power uit de heli te krijgen, heb de throttle nu op 125% staan (DX6i) geeft een hoger toerental, ook op de tail wat nooit slecht is natuurlijk:cool:
    Vliegtijd blijft praktisch dezelfde;) maar verwacht wel dat de motor sneller zal slijten.

Ook een metalen swashplate gemonteert van Rakonheli, de heli stuurt nu een stuk directer omdat er nu bijna geen speling meer is op de grips:yes:
    CNC Swashplate and Collar (Red) - Blade mCP X

Grtz Rudi

20. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik heb een mcpx besteld en die komt in de doos.. Volgens mij zijn er nog geen koffers voor beschikbaar. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ben zelf geen extreem handige foam snijder..

Deel Deze Pagina