Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

De gyro werkt trouwens enkel op versnelling, niet op eenparige snelheid. Maar dat was jullie wellicht al duidelijk.

Nee, helaas is dat niet waar. De gyro werkt wel degelijk óók met eenparige snelheid, sterker nog, hij werkt op de integraal daarvan (rotoatiesnelheid maal tijd geeft afgelegde hoek) en dat doet hij ook met de stuurcommando's.
Let er maar eens op: als je na initialiseren NIKS doet en gas geeft komt de heli vrij vlak omhoog. Als je na initialiseren eerst een zeer korte stuuruitslag op de tuielschijf geeft, en daarna pas optoert, zal de heli op zijn kant willen. Maar hij gaat niet door. Zou je hem op een kogelgewricht monteren, dan zul je zien dat hij wel dgelijk naar een (voor de heli) van te voren vastliggende stand toe wil, namelijk naar de hoek die volgt uit de grootte van je stuuruitslag x tijdsduur van die stuuruitslag.
Als jij een stickuitslag geeft, zal de heli reageren met een rollrate die evenredig is met de stickuitslag. De gyro werkt dus wel degelijk met rotatiesnelheid, niet alleen met versnelling.

Groet, Bert

Las er bijna twee weken over op de twitter, ze waren ze nog aan het testen maar mooi dat ze er nu zijn :)
edit: ik ga ze wel proberen, 5 besteld voor 20,30 incl reg. verz en een week of twee wachten.

Laatst bewerkt:
ik ga der vanuit dat ze in de standaard houder passen. Ik heb der 1 besteld ik zie wel hoe goed hij werkt!

Mooie upgrade:
Standaard: 200 mHa 25C
Turnigy : 300 mHa 35C

Ik ben benieuwd naar de effecten op de vliegtijd en de kracht tijdens flips en aerobatics.

pff dorie, heb net de 240 mah besteld zonder stekkers :?

Heeft iemand de capaciteit van die 240 mAh accu's al eens gemeten?
Want mijn standaard lipootjes van 200 mAh (volgens het label) geven al 235 mAh. En dat geven ze ook echt, als ik vlieg tot de heli zichzelf wegens Low Voltage cut-off aan de grond zet, gaat er bij mij steevast tussen de 230 en 235 mAh in.
Ontladen via de lader, geeft ook dergelijke waarden.
Dus als die 240 mAh pakketjes daadwerkelijk 240 mAh zijn schiet je er weinig mee op.

Groet, Bert

JEEEJ! :)

Ik heb nu de MCPX een weekje en heeft me geholpen snelle progressie te maken, met de 450 was het toch wat eng om gekke dingen te proberen en heb het daarom ook niet gedaan. Nu heb ik de 3e dag salto's gemaakt en vandaag was het zover: Inverted hover! Netjes voorwaards de heli flippen en daarna rustig 20 seconden inverted hover voor me (korter telt natuurlijk niet mee) en daarna weer terug naar gewone hover geflipt en vervolgens gewoon op normale manier netjes geland. Geweldig hoe soepel dat ging!

Daarna nog een paar keer hetzelfde gedaan en probeerde hem steeds in een kleinere ruimte te flippen, mijn doel is nml om het binnen te kunnen doen en bijvoorbeeld tegen het plafond te landen :)

Wees niet zo bruut met je accus!

Is de handel nu zowat ing3lopen?

Mwoah, ligt even stil, kogeltje van de tuimelschijf afgebroken (die waar de nick servo aan zit) dus effe wachten op onderdelen

Groet, Bert

Lol grapjas :) ik ga rustig verder oefenen zodat de ruimte die ik nodig heb om hem te flippen kleiner word, vandaag misschien nog even buiten als t gras droog is (just in case)

Zo mijn Nanotech accu is verzonden gisteren, ik ben benieuwd wat hij doet! Ik heb geen test apparatuur dus kan geen cijfers geven, maar verschillen die ik merk tijdens het vliegen zal ik hier zeker plaatsen!

Niet gelijk cacheng volle pot belasten, want dan gaat ie een ballonnetje nadoen.
Even een paar vluchten voorzichtig los hoveren.

weet iemand wanneer de metalen swashplate ook hier te verkrijgen zal zijn?
mijne heeft nu nog een balletje verloren, liefst had ik een metalen erop..

Grt

ik had het eigenlijk over de benelux, maar bedankt voor de link, eens kijken wat de verzendkosten zijn :rolleyes:

edit; dat bedoel ik dus, ze zijn nog nergens op stock..

Benelux:
http://www.rc-helipower.nl/?cat_id=823&action=produktdetails&ItemID=6113

andere:
http://www.microheli.com/store/product_info.php/products_id/376
MHE-MH-MCPX012: Precision CNC Aluminum Swashplate - Blade MCP X
http://rchelicanada.com/blade-/-e-f...ecision-cnc-aluminum-swashplate/prod_486.html

(Gewoon even googlen op het productnummer: "MH-MCPX012")

Laatst bewerkt:
Back