Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Heren.............
Super dank voor alle info.
Ik ga ermee aan de slag en hopelijk morgen.
Heb vandaag al de 2S 300Mah 35-70C Lipo packjes volgeladen, en zodra het toestel binnen is ik direkt aan de slag kan met het apparaat airborn te krijgen.
Erg veel zin aan.
Op naar morgen.
Vr gr Erwin
 
Hoi Uwe.
Ja hoor, daarvoor durf ik 100% JA op te zeggen.
Kijk, ik heb dit van Hobbyking revieuw van de 2S 300Mah 35-70C Lipo die ik ga gebruiken:

its a great battery ever for my BLADE MCP X BL , have a JST-PH connector , and give a lot constant power to aggressive flight. Its abosolutely safe for operate with MCPX BL mainboard , ii flight near 2 hour dayly , ( 15 batteries ) and its really great . I have flight time max. 4 Minutes( never exceed) to 100% full throttle to care this GREAT battery.
 
Wat ik mij dan wel lichtelijk afvraag is hoe lang in hemelsnaam dan jouw vliegtijd is met slechts 200Mah???
Want dan is dan wel effe 100Mah minder.
En daarmee redden ze krap an 4 minuten.
Dus ik hoop dat jij je vergist en ook met 300Mah vliegt of wellicht ietsiepietsie minder.
Maar geen 200Mah.
Vr Gr Erwin
 
De standaard lipo's voor de mcpx bl zijn toch echt 200Mah hoor.
Zo uit m'n hoofd had ik ('t is helaas al weer even geleden, maar dat duurt niet lang meer) m'n timer op de zender op 3:40 min. staan met die lipo's en ik vlieg altijd met 100% throttle.
'k heb ook lipo's van 210Mah met iets hogere C waarde geprobeerd. Maakte weinig verschil met de Eflite lipo's, alleen dat ze in no time minder presteerden daar
waar ik met de originele lipo's volgens mij bijna een jaar gedaan heb.
 
mijn timer stond ook op 3 minuten met de originele accu...
maar ik heb mn gas vrij hoog, en vlieg wat enthousiast.
daarnaast spaar ik mn accu's een beetje..

op dit moment heb ik gens ace's 350 mah erin zitten. past ook..
 
Kijk.............dat klinkt allemaal goed zeg!!
Van 200Mah stock tot aan 350Mah.......dat is wel prettig aan keuzemogelijkheden zeg wat Lipo packjes betreft.
Dan zit ik met mijn 300Mah wel goed.
Heb 15 Lipo packjes te besteden straks voor de mcpX BL, dus heerlijk doorvliegen is de mogelijkheid.
Eerlijk gezegt ga ik zelf ook nimmer met minder dan 10 stuks packs voor een Heli naar het veld toe.
Wil toch echt wel kunnen doorvliegen en wil niet dat de pret te snel ophoudt.
Vandaar mijn keuze voor een minimum van 10 Lipo packs per toestel.
Vr Gr E
 
300mah is vaak wel iets zwaarder, maar kan buiten geen kwaad met zo'n lichte heli.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vlieg zelden binnen..
dat scheelt ;-)

en vanwege dat doorvliegen etc ben ik naar brandstof gegaan bij de grotere spullen..
tanken, en weer knallen!
 
dat wil ik ook,
brandstof buiten, mCPX binnen,
da kan me het niet schelen of 300mAh of de lichtere 200mAH,
ik denk destijds mijn stock mCPX BL heeft die ook gehad,
voor binnen genoeg.

Maaar thanks voor de goeden tips,
ook die met brandstof, ha ha
 
Goed...............
Vandaag mijn splinternieuwe Blade mcpX BL ingevlogen.
Alles eerst volgens manual ingesteld in de zender en hoppa...naar buiten met dat kleine wonder.
Tail wag zat erin bij hooveren, maar was te verwachten.
Tijdens doorvlucht nauwelijks last van dus zou er mee kunnen leven want hooveren doe ik zelden.
Wil nog wel de grommets erop doen en de solid tailboom.
Toestel heeft voor dit formaat bakken vermogen, oftewel: Power zat!!
Heb wat lopen spelen met Expo en gas curve.
Heb haar nu redelijk naar smaak, maar het waaide wat dus wil het fijnafstellen tzt doen met weinig wind.
Viel me totaal niet tegen hoe deze micro Heli rondvloog.
Ook voor de wind die er stond zeer goed mee te vliegen.
Oke, wel wat last van bokken tijdens doorvlucht, maar dat mag ook wel met die wind en dat lage vlieggewicht.
Ik ben zeer tevreden over deze micro en hoop er nog vele vluchten mee te maken.
Vr Gr Erwin
 
Heb wat lopen spelen met Expo en gas curve.
Vr Gr Erwin

aan de N curve throttle met 0-40-60-80-100 zou ik niet veel mee doen,
anders krijg je bij hoveren snel warre vliegeigenschappen,
wat je wel kan doen, is een flat curve en met throttle hold opstarten,
b.v. N 0-65-65-65-65-65 of 65 flat en idle 85 flat

gefeliciteerd nog met geslaagd maiden !!! :bier:
 
Back
Top