Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

daarom zet ik er dus geen cnc spul op.
het is mn hobbyheli. als dat ding er serieus mooi uit gaat zien, durf ik er al die gekke dingen niet meer mee te doen ;-)

Daarnaast buigt alu, waar kunststof gewoon terugveert.
mijn bl heeft al wat meegemaakt, en tot nu toe alleen een swash gebroken...
en zelfs die heb ik met geduld, lijm en een elastiek weer kunnen lijmen

Daar heb je wel gelijk in. Ik heb er n alu swash opgezet omdat de goblin canopy anders niet paste. Heb achteraf met net zoveel gemak de stock swash aangepast. De mcpx had eigenlijk bestemming gat-in-achtertuin omdat ik er sinds het begin problemen mee heb. Nu heeft ie weer n beetje bestaansrecht, mama goblin heeft m geadopteerd. Hij maakt een spiraalachtige beweging in transitie naar inverted en omgekeerd waardoor goed gecoordineerd vliegen er niet inzit. Alles geprobeerd maar boosdoener denk ik vrijwel zeker mainboard. Na t laatste akkefietje contact met HH en omdat ik de frame heb ge-upgrade is de garantie vervallen maar boden wel nieuwe electro aan voor gereduceerd tarief. Ik ging akkoord en sindsdien na meerdere mails richting HH is er radiostilte van hun kant.
De stock bladhouders vind ik echt enorm veel speling hebben, die gaan denk ik wel plaats maken voor alu, als dat t vlieggedrag niet verandert gaat er n nieuw mainboardje in. Als t daarna nog niet ok is corrigeer ik waarschijnlijk automatisch en prak ik daardoor de rest van de vloot.

Ik heb ook deze mcpx bl aangekocht en ik kom van de blade 120 sr er is toch wat verschil hij is ook vele krachtiger heb nu al een 15 vluchten achter de rug en het lukt redelijk ben blij met deze heli !!!

Wat zijn die vliegtijden voor zwaar 3D ?
En met die Goblin canopy ( erg mooi ), kun je dan nog wel 3D ?

Wat zijn die vliegtijden voor zwaar 3D ?
En met die Goblin canopy ( erg mooi ), kun je dan nog wel 3D ?

Ik vlieg geen 'zwaar' 3d, niet gecoordineerd althans;) er is iets mis met de gyro waardoor flips meer spiraaltjes worden, kan je nagaan hoe t eruitziet als je complexe maneuvres maakt. Mijn timer staat nog altijd op 4 min en heb dan 3.72v per cel ipv 3,78 over. De Goblin canopy plus de andere mods maken m een beetje zwaarder maar geen beperkingen in wendbaarheid.

hallo,

ik heb de blade mcpx bl een tijdje geleden aangekocht en heb gevraagd als extra batterij en ze hebben mij de Beez2B 2s 300 mah ma het probleem is dat deze iets groter is en gaat er niet zo goed in wat kan ik hier aan doen ??? kunnen jullie hier alsjeblieft snel op antwoorden danku.

mvg michiel

Wat is het verschil tussen deze 2?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
...hoi, ik ben nu toch bijna aan toe,
voor de wintermaanden een BL versie naast mijn V2 te kopen,
ik volg maar dit draadje nog iets,

Groet, Uwe

Hallo,

ik heb die Blade mCPX BL gekocht, en die is ook al binnen,
en ook al de eerste vraag:

Binding schrift men throttle en throttle trim op 0,
bij geen andere Blade staat dit met de throttle trim,
dus is dat ook nodig ??

Bij Align ESC heb ik die wel beneden, bij de mCPX en de 500 X niet.

Bedankt, Heli-Uwe

Zelf oplossing gevonden:

trim hoeft niet naar beneden,
bij binden hoeft de rudder - stik ook niet naar een zij zo als bij de V2

groetjes van Heli-Uwe

Back