Blade Nano CP X

is wel 40 euro boven op de aanschaf.. voor zo'n heli vind ik dat pittig aan de prijs als het al bij alleen de motor blijft.

Je kunt ook alleen de motor met een XP3a kopen en flashen met BLheli. Werkt perfect.

De kosten haal je er aan bespaarde motortjes snel uit en je hebt ook iets meer power. Mijn eerste brushed motor ging 80 vluchtjes mee. De 2e maar 20!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op het verhaal van de motortjes wil ik toch even reageren :eek: Mijn Nano nr1 heeft er nu 1200 + vluchten (Daarna gestopt met tellen) opzitten en tot nu toe 2 motortjes vervangen.. En mijn Nano nr 2 zit nu op 653 en heeft nog steeds hetzelfde motortje.... Ik weet niet of ik dan 4x geluk heb gehad of oid. Maar 20 / 80 vluchten is wel heel kort:? Ook heb ik ge experimenteerd met brushless (Astroid wild en mild kit en origineel E-flite) maar zodra je echt veel van de heli gaat vragen houdt de staart het niet meer bij. Mijn mening is dus dat hij brushed het leukste is:D
 
Ik vond hem brushed ook veel fijner.. Hij voelt na de bl upgrade een stuk zwaarder aan en zelfs nadat ik de "Nano CPX - Xtreme Turbo Tail Motor (7.0mm) Upgrade Assembly Set" heb gemonteerd blijft de staart nergens... Zit te denken om hem weer brushed te maken.. Dan maar af en toe het motortje vervangen..
 
Ik vond hem brushed ook veel fijner.. Hij voelt na de bl upgrade een stuk zwaarder aan en zelfs nadat ik de "Nano CPX - Xtreme Turbo Tail Motor (7.0mm) Upgrade Assembly Set" heb gemonteerd blijft de staart nergens... Zit te denken om hem weer brushed te maken.. Dan maar af en toe het motortje vervangen..

Ik heb zowel een Astroid (mild) als een HH BL (met XP3a). De eerste heeft veel meer power dan stock, de 2e loopt wat mooier en heeft iets meer power dan de stock. Staart houdt het goed bij. De inrunner lijkt trillingvrijer te lopen dan de outrunner. De HH ESC is kwalitatief twijfelachtig en niet te programmeren, de XP3a wel.
HH BL Motor kost net in de 20 euro en de XP3a een euro of 8. Dat haal ik aan geld, bespaarde ergernis met stervende brushed motortjes en vliegplezier vlot terug.

full


Maar als je met stock lekker vliegt: houden zo. Zoveel mensen, zoveel smaken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze opties kende ik helemaal niet... Ik heb hem alleen gevlogen met de standaard motor en de originele bl upgrade kit. En vond hem puur qua vlieggedrag eerst fijner...
 
Dan kun je de throttle curves 10% laten zakken, zodat ie ook de oude vliegtijd weer heeft.
 
Is de nano cp x eigenlijk aan te raden als eerste helicopter?

al die draadjes over collectieve pitch,
fixed pitch en coaxial bekijken,

dan zie je dat het beste vliegt collectieve pitch,
maar ook het moeilijkste,

en hoe groter een heli is,
hoe beter vliegt die
(als je het kan)

alleen crash-kosten zijn bij grotere heli's ook groter

maar summa-summarum is het wel te doen met de nCP-X
en natuurlijk met de legendarische mCP-X

Groet
Uwe
 
Het prototype heeft zonet een test vlucht gemaakt.
Hij komt al zeker van de grond maar ik hoor de rotor duidelijk harder werken.
De romp past eigelijk net niet op de nano. Maar door op een paar punten materiaal weg te snijden komt hij er wel rond.

De staart is uitgerokken en die moet ik nog mooier opvullen. Nu met tape afgewerk. Maar misschien een proberen met piepschuim of lichtgewicht plamuur.
Een rietje kan ik mss ook eens passen. Er staat een foto bij waarbij de tape eraf is.


Ik weet deze week weer wat doen deze week.

minpuntje : Ik heb mijn swashplate kapot gemaakt door de links veelvuldig vast los te klikken.
Plots miste ik een bolletje en dat zat nog in de link. Ik had gelukkig nog wat reserve in huis.
De batterij hangt aan de buitenkant dat is natuurlijk door het plaatgebrek.

Die 500 met schaalromp komt weer een stapje dichterbij :)


mestdaght-albums-upload-picture208833-nano-spinning-police.jpg


mestdaght-albums-upload-picture208832-20141214-233742.jpg


full


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top