Als ze glitches zouden vertonen, zijn ze niet alleen niet geschikt voor helis, maar nergens voor.
Ik geloof het eigenlijk niet. Ik heb zelf 2 BLS 451's in m'n Alliance gezet en er al best veel mee zitten 'spelen' en nog niets kunnen ontdekken. Toegeven, heb er nog niet mee gevlogen.
Toch.. in beide RunRyder draadjes zie je ook mensen die die servo's zonder problemen gebruiken.
Ik zou ze gewoon gaan gebruiken (sterker nog, dat ga ik ook doen) en dan als het inderdaad stoort, verder kijken.
Ik weet niet of je nu een bepaalde voorkeursservo hebt, maar ik durf er m'n zender over te verwedden dat als je een verzonnen draadje over die servo begint op om het even welk forum, dat dat type servo niet goed is en 'stoort', dat je dan ook een groep mensen zult krijgen die je bijvallen. Denk als je elke servo zou laten afvallen waarvan iemand beweert dat ie stoort, dat je dan geen servo's meer overhoudt, mogelijk louter 3001tjes ofzo.
maw.. het is een nieuw product en elk nieuw product kan kinderziektes bevatten, maar denk dat het prematuur is om op basis van een paar postings op een forum, al te gaan concluderen dat die servo 'dus' niet goed is.
Bedenk je goed dat een heli nu eenmaal een 'storingsgevoeliger' iets is dan een vliegtuig, al was het alleen al vanwege de enorm grotere hoeveelheid lagers die er in zitten. Bij een heli is het veel meer van belang dat de bouwer weet waar hij mee bezig is, dan met een vliegtuig. Al laat je een vliegtuig door iemand met 2 linkerhanden in elkaar flansen, zolang zo iemand de handleiding maar een beetje volgt, zal het, mogelijk met wat kleine aanpassingen, best vliegen.
Wat ik WEL weet over de 451 servo's is dat ze snel zijn en een erg mooie soepele loop hebben, niet het hakkerige wat bv. Hitec digitale servo's, of althans sommige daarvan, wel hebben.
Ik plaats wel mijn sterke twijfels bij de opgegeven kracht. Zeker de houdtkracht weet ik praktisch zeker van dat het niet waar is, maar ook de stelkracht plaats ik grote vraagtekens bij.
Wat ik vooral zou willen weten is de afstand tussen servo en ontvanger bij de mensen die 'glitches' hebben. Mogelijk dat jullie helikenners daar wat zinnigs over kunnen zeggen, daar ze aangeven om welke heli het gaat en welke stuurfunctie. Als dat dan precies de servo is die het dichtst bij de ontvanger zit, zou ik mij er nog iets bij kunnen voorstellen. Het blijft wel een brushless motor die erin zit, dus er zit ook een 'regelaar' ingebouwd.. dat die icm een ontvanger voor problemen kunnen zorgen, als ze te dicht bij elkaar gemonteerd worden, was al bekend. Overigens heb ik daar nog niets van kunnen ontdekken met 2 BLS 451 zo dicht als maar kan bij een 149DP.