BLS 451 toch niet geschikt voor heli?

BLS451 147 oz , 0.10sec bij 6v
8717 196 oz , 0.07sec bij 6v

is toch wel een stuk beter. en vooral de snelheid is erg belangerijk
en deze snelheid is natuurlijk onbelast, en omdat de jr's veel sterker zijn zullen ze langer de snelheid vasthouden bij belasting.

ga maar na wat ze op 8 volt doen...
de meeste vliegen ze direct op 2s, maar kan ook via een regulator:

Welcome to RCHover - Search Results

Ik vind het zelf een wereld van verschil hoe lekker "snelle servo's"
vliegen. alsof de heli vast zit aan de sticks.
ik ben nog een beginner met de 3d figuren maar merk het zeker.
 
Waaruit maak jij op dat ze beter zijn? Ik dacht dat ze redelijk gelijk opgingen. De BLS451 kan ook op 7V maar ik zie daar het nut niet van in, ze zijn al sterk zat.


Het gaat ook om de snelheid, sterkere servo's zullen dus onder belasting
sneller zijn. je zult ervan schrikken hoe de snelheid van servo's inkakt zodra ze belast worden,
 
Ik heb die BLS451 op 6V (duralite) nu bijna 1 jaar op mijn IonX2 zitten samen met een BLS251 op de staart met stepdown. Prima servo's!
 
Als ik het goed heb is de 8915 hetzelfde als de 8717 (erg handig dat JR andere nummers in andere landen gebruikt) En bij mijn 8915s zat toch echt een apart kaartje bij dat je ze met max. 4,8V nominaal (4 cell pack dus, dat zijn nog steeds spanningen van 5,5V bij volle lading) mag gebruiken. Dus die 8 V lijkt mij niet echt een goed plan. Tuurlijk zullen ze sneller zijn, maar iets anders gaat ook sneller: de levensduur!!!

Kijk, de dissipatie in de servo neemt hierdoor toe en daar is de servo oorsprongkelijk niet voor ontworpen. De levensduur zal dus korter zijn bij gelijke belastingen.

Je kan ze ook eens op een 3S LiPo proberen dan is die nog sneller! Ik wet dat ie het zal doen maar.... hoe lang? Ga dus niet servo's voeden met iets dat ver boven de 5,5V zit, daar zijn de meeste (nog) niet voor gemaakt.

Het is wachten totdat de fabrikanten over gaan op servo's die direct uit 2S LiPo zijn te voeden en daar dus voor ontworpen zijn en dit dus in de specificatie hebben staan!

Voor die tijd vlieg ik mijn servo's op een goed 4cell pack of een BEC van max. 5,5V.

Betreffende de stroomvoorziening, wat ik al enkele jaren gebruik is 1,5mm^2 kabels van accu naar ontvanger waarna ik ze uitsplits. Een in de normale batt aansluiting en in in de rudder via een V-kabel. Op deze manier is de stroomvoorziening mooi symmetrisch verdeeld op de print. Oh en maak je geen zorgen over die print hoor, alle + en massa aansluitingen van de ontvanger zijn direct aan elkaar doorverbonden met een breed printspoor. En aangezien de stekkers dicht bij elkaar zitten op de print krijg je je een heel dik spoor vanwege de soldeer tin. De geleiding hierdoor is echt goed en daar kan je je servo's echt wel uit voeden. Over de servoprint zou ik me al helemaal geen zorgen maken! De ingenieurs die dat ontwerpen weten echt wel welke stromen er gaan/kunnen lopen en houden er zeker rekening bij het printontwerp.

Ik heb de BLSen nog niet zelf geprobeerd maar wellicht kan het komen door de trillingen, dat ze daar wat gevoeliger voor zijn? En daardoor misschien wat minder geschikt voor brandstof heli's?

Maar met zoveel dingen die je op forums leest, geloof niet alles en betrek ook niet alles op jezelf. Er lopen veel lui rond die niet weten waarmee ze bezig zijn en dan gaan roepen dat het product niet goed is terwijl ze gewoon zelf schuldig zijn aan het defect!

Greetz,

Michiel.
 
De DS 8915/8717 wordt al geruime tijd gebruikt op 7,4V door de "heli top"
Als er met hun "heli ge/misbruik" geen defecten ontstaan dan zal het voor een ieder van ons ook wel goed gaan.

OK, misschien gaan ze iets minder lang mee, dat zien we dan we weer ;)
 
De DS 8915/8717 wordt al geruime tijd gebruikt op 7,4V door de "heli top"
Als er met hun "heli ge/misbruik" geen defecten ontstaan dan zal het voor een ieder van ons ook wel goed gaan.

OK, misschien gaan ze iets minder lang mee, dat zien we dan we weer ;)

De "heli top" wordt waarschijnlijk gesponsord dus levensduur is voor hen niet zo belangrijk, zij vliegen altijd met het nieuwste van het nieuwste, prestatie des te meer.

Aangezien de meesten van ons hier niet gesponsord worden is het een flinke gok om ze direct op 2s lipo te gebruiken, zeker omdat het niet in de specificatie staat.
Als de servo's nou 2 tientjes waren en een heli 3 tientejs, ach dan zou ik er ook niet wakker van liggen .....
Maar goed, ieder zijn eigen keus natuurlijk.
 
De "heli top" wordt waarschijnlijk gesponsord dus levensduur is voor hen niet zo belangrijk, zij vliegen altijd met het nieuwste van het nieuwste, prestatie des te meer.

Aangezien de meesten van ons hier niet gesponsord worden is het een flinke gok om ze direct op 2s lipo te gebruiken, zeker omdat het niet in de specificatie staat.
Als de servo's nou 2 tientjes waren en een heli 3 tientejs, ach dan zou ik er ook niet wakker van liggen .....
Maar goed, ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Levensduur is natuurlijk iets waar ze niet wakker van liggen (ik heb ze btw ook gratis) maar goed een betrouwbare heli willen ze natuurlijk wel, dus als het echt onbetrouwbaar zou zijn deed men het echt niet.
 
Als je een betrouwbare heli wilt zou ik nooit meteen het nieuwste van het nieuwste bestellen. Je weet nooit hoe goed zo iets het doet, of er nog kinderziektes in zitten enz.
 
Je hebt gratis servo's?
Dat doe je knap als je nog geen wedstrijd of 3D gevlogen hebt!
Toch jammer dat niet de nieuwe Nederlandse talenten dit toekomt... (de kenners weten wie ik met name bedoel)

Veel plezier met je servo's iig! En kom nou een keer vliegen bij D3D of meeting en vertoon je kunsten. Misschien begrijp ik dan beter waarom je servo's hebt gekregen.

Greetz,
 
Back
Top