BNK

Discussie in 'Electro auto's' gestart door vijf, 11 dec 2006.

1. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005

Ja dat kan wel want van de 2 keren dat ik me nog herinner dat ik daar geweest ben was het 1 keer zwaar aan 't regenen. En de andere keer was het daar een mega zandbak.

Voor de Hollanders: afdrogen = kloppen = verslaan = sneller zijn dan

2. wouter.z

wouter.z

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Ooit in een ver verleden, toen ik nog jong was, heb ik eens een BNK in Nijkerk gewonnen. Daarna is het alleen maar berg afwaarts gegaan hahaha.
    Het was zoals Elvo al zei een zandbakken race, dus het was meer overleven dan racen.

3. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Ik ga nu ook even lekker meehappen:

Hans Smit drie jaar terug MVB
    Stefan Mesker afgelopen weekend MVB
    Johan van Helmond twee jaar geleden Helmond (heel toepasselijk :))
    Wouter Zwijnenburg 'toen hij nog jong was' in Nijkerk

Vreemd genoeg nog nooit een Nederlander gewonnen op Vlijmen... Na dit lijstje houd het wel zo'n beetje op :) Eerst was er natuurlijk ene Fabian G... Buitencatagorie voor iedereen. Het eerste jaar BNK was je een held als je als Nederlander de A-finale haalde. Inmiddels is de verhouding in de A-finale wat meer in evenwicht. De Belgen blijven 'ons' echter vaak de baas :-( :) En ach, het zal me wat. Als ik net als afgelopen zondag lekker close kan racen maakt het mij niet uit! A-finale was trouwens 50-50 afgelopen weekend. Gelukig haalt ene Jeroen V uit M het niveau van de Belgen weer op een leuker gemiddelde :lol: :lol:

Ik heb mijn X-6 (die van Stefan dus...) al teruggeëist :) Jammer dat je aan zo'n ding moet dremelen al bij stap 1 in de handleiding anders was het echt een goede auto. Hij rijd wel erg prettig, mits de transmissie normaal loopt (lees: niet zoals de transmissie van Stefan). Moet niemand hem trouwens vertellen hoor dat die transmissie niet loopt anders kunnen we hem nooit meer bijhouden! :)

Goed te horen dat ook mr. Lepelaar zich heeft vermaakt langs het circuit! Op de HFCC kom ik ook kijken (mits er dan niks anders is).

Gr,
    Mike

4. Hansie

Hansie

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Fabian Gourmet.....

Die gast kon rijden....ik vergeet nooit meer dat hij na het BNK op Vlijmen nog ff zijn XX4 uitliet....
    Dat zijn van die momenten dat je pijnlijk op het feit gedrukt wordt dat je nog heel veel moet leren.
    Hij werd dat jaar geloof ik 9de op het EK 4WD.
    Verder sluit ik me aan bij Michael, ik heb nog nooit zo slecht gereden als afgelopen zondag maar het was er niet
    minder leuk om , genoeg strijd op de baan en daar doen de meesten het toch voor.

Groeten

Hans

5. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005

Pff... in de 4WD kan ik ook winnen als er maar 3 man rijdt. (Wat overigens NIET het geval was dit jaar!)

Dus eigenlijk maar 3 en een half keer in ... hoeveel jaar is het nu al samen? 4 of 5 jaar?

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat het elk jaar spannender/closer wordt.

6. flipside

flipside

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    ik heb even de resultaten opgezocht :)

Ik vind 3 winnaars (+stefan dit jaar), heb het enkel over 2WD, dus Elvo z'n comment (over hans denk ik?) is niet terecht!

2001: BNK4 (was laatste van dat jaar): Arjan
    2004: BNK2: Hans Smit
    2005: BNK6: Johan

Die van Wouter Z. vind ik nergens! In 2000 was het nog gewoon BK en NK apart. In 2004 zijn er precies ook maar 4 races gereden, misschien heb ik daarvan een onvolledig klassement?

7. flipside

flipside

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    oops sorry, wouter was 1ste in 2003, laatste race!

Dus in totaal toch al 5 overwinningen!

En wie is Mr. Lepelaar???

8. Hansie

Hansie

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Hallo allen,

Ik rij nu al een jaartje of 5 BNK 2WD en nog steeds denkt Elvo dat ik alleen 4WD rij.......
    Ik heb toch al een paar keer bij hem in de A gestaan.
    Maar blijkbaar nog niet vaak genoeg dus toch maar meer trainen dan! (gezien het laatste BNK sowieso geen slecht idee.........)
    Ik kom me binnenkort wel ff opnieuw voorstellen en dan krijg je wat te drinken van me Elvo!
    Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet elke belgische deelnemer bij naam ken.....en ik weet al helemaal niet wat ze rijden.....
    Ik heb overigens idd een keer een 4WD BNK gewonnen, dat was ook op MVB en op dezelfde dag dat ik de 2WD won.
    De sterren stonden die dag goed denk ik want ik heb het kunstje nooit meer weten te herhalen!
    Toen hadden we een bijna volle heat 4WD dus dat is ook meer dan 3 man......
    Het lijkt er inderdaad overigens op zoals Elvo al zei dat de 4WD dit jaar op veel deelnemers kan rekenen, ik hoop
    dat we dat vol gaan houden het hele seizoen.

Groeten

Hans

9. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Wacht maar Michael tot ik eens begin met vaker trainen en niet enkel races doe.... *ahum*

mijn afgelopen zondag was archi rotslecht, vergeleken met wat ik deed 2 weken ervoor!
    9h slaap op 2 nachten is niets voor mij!
    + ik heb in de winter meer mijne P..T vast gehad dan mijn zender dus veel oefening zat er ook niet in. Laten we hopen dat 't stilaan betert!

Volgend jaar heb geen excuus meer....dan doe ik geen chiro(scouting) meer en heb ik vééél meer tijd.

10. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Dat is gelukkig wel een feit. We hoeven ons als Nederlanders niet meer zo te schamen als in de eerste jaren. Al winnen de Belgen dan nog veel te vaak, we zitten er dichter tegenaan. Ik vind dat ook de charme van de gezamenlijke competitie. Vóór 2000 (toen het nog gescheiden was) wist je niet beter dan de Nederlandse top. Slechts heel weinig mensen reden daarbuiten ook wedstrijden. Het gevolg is dat je keihard met je neus op de feiten word gedrukt als er ineens 'een paar anderen' meedoen die een stuk beter zijn. De uitdaging is dan om te proberen dichterbij te komen en dat lukt ons nu redelijk. Als we nog steeds alleen een Nederlands kampioenschap hadden gereden, ben ik er van overtuigd dat we op een lager niveau hadden gezeten.

En nu op naar de eerste Belgische baan. Eens kijken hoe daar de verhoudingen liggen... Ik vrees het ergste :oops: :oops: :oops:

Gr,
    Mike

11. Axel.k

Axel.k

Lid geworden:
    1 nov 2006
    Gedver... :nooo:

12. RC10Racer

RC10Racer

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    O'jee Somerwil toch met een X-6, dan is alleen Stefan meteen al zijn reserve onderdelen kwijt. Ik zelf heb straks alles reserve behalve het chassis. (Daarvoor heb ik altijd de B4 nog bij)

Maare ff kijke als ik het goed heb heeft Joey ook al eens een BNK gewonnen op Vlijmen, toen het zo erg regende en de auto van Alexander van Engelen in de fik ging met een dode Tekin regelaar (volgens mij ook zijn laatste BNK), en ik heb er ook ooit 1tje gewonnen in Nijkerk, wederom in de regen. Toen deed alleen Bob mee van de Belgen en de rest durfde het niet aan.

Janus

[​IMG] [​IMG]

13. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    of wou z'n electronica niet op het spel zetten :D

14. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005

Qua prestaties op de baan, bedoel je dan? :p

15. wouter.z

wouter.z

Lid geworden:
    25 okt 2006
    BURP

16. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Ja Elvo, qua prestaties op de baan :lol: :lol:

Willy heeft de uitslagen online gezet. Die knip en plak ik bij deze even hier naartoe... Dikgedrukt de Nederlanders.

2WD
    1 STEFAN MESKER
    2 BRUNO HEREMANS
    3 WOUTER WYNEN
    4 MICHAEL SOMERWIL
    5 WOUTER ZWIJNENBURG
    6 TOM VAN DRUNEN
    7 TOM VAN ECHELPOEL
    8 ARJAN VAN DE GRAAF
    9 BOB CLAES
    10 DANNY CLAES
    11 JOHAN VAN HELMOND
    12 AXEL KLEINGELD
    13 FREDERIC VAN EYLEN
    14 SIMON BETTENS
    15 PETER VAN RUTTEN
    16 WOUTER BOUWENS
    17 HANS SMIT
    18 WILLY HEREMANS
    19 JO DEGEEST
    20 ERIC HENDRIKS
    21 JOFFREY PERSIJN
    22 LUC PANDELAERS
    23 MICHEL DUYNISVELD
    24 WESLEY VAN HELMOND
    25 PIETER VERHOEVEN
    26 HARRY COENEN
    27 JEROEN VANNESTE
    28 WILLIAM VAN BLADEL
    29 MARCO GOORDEN
    30 MICHEL MECLOT
    31 HENK ZWIJNENBURG
    32 DENNIS MUDDE

4WD
    1 BOB CLAES
    2 DANNY CLAES
    3 JEROEN QUIRYNS
    4 SIMON BETTENS
    5 HANS SMIT
    6 KRIS CELIS
    7 KIM DE KONINCK
    8 STEPHANE PEETERS
    9 CHRIS VAN DER HAGEN
    10 RONALD JOOSTEMA
    11 ROEL VAN DRUNEN
    12 DAVE CEUSTERS
    13 ERIC HENDRIKS

17. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005
    Gaat er dit weekend iemand trainen in Arendonk?

18. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Jij toch? ;-)

19. flipside

flipside

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Ik zit in Reims dit weekend :)

ga maar trainen elvo, ge zult het nodig hebben :evil:

Gaat er iemand naar die race in dortmund 21/22 april?

20. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005

Deel Deze Pagina