Bouwverslag Boulton Paul Defiant (Daffy) ErikJan

Zo we zijn officieel van start de kickoff meeting is geweest.

De laatste stand is dat er 28 mensen gaan bouwen.
Er wordt nu collectief balsa hout ingekocht en op de 1e zaterdag van februari is de eerste gezamelijke bouw avond in de hangar van de GMVC.

Het is de bedoeling dat er elke 1e zaterdag van de maand een gezamelijke bouwdag is waar je naar toe kan als je hulp nodig hebt. Verder bouw je thuis of je spreekt met iemand af op de club.

Kan ik ergens de titel van het topic aanpassen? Ik kan negens die optie vinden.

Laatst bewerkt:
.
Wat een ontzettend gaaf project is dit zeg! :thumbsup:
Een redelijk onbekend toestel en dan straks een heel squadron ervan.
En die zwarte nachtjager versie is inderdaad helemaal gaaf!! :worship:

De zwarte nachtjager uitvoering in dit filmpje heeft een extra luchtinlaat onder de neus.
Daar zou je heel mooi de cilinderkop van een brandstof (viertakt) motor in kwijt kunnen... ;)

Veel plezier met de bouw van de vele Defiants heren, ik blijf het volgen.

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
De zwarte nachtjager uitvoering in dit filmpje heeft een extra luchtinlaat onder de neus.
Daar zou je heel mooi de cilinderkop van een brandstof (viertakt) motor in kwijt kunnen... ;)
.

Die inlaat is volgens mij het tropical filter voor de koel-inlaat. Dit is een extra filter om vocht en stof op te vangen wanneer het toestel in de tropen op boven de woestijn gebruikt wordt. Spitfires hadden deze ook.

Vandaag was de eerste super geslaagde bouw dag op de GMVC.
De opkomst was hoog en iedereen had er super veel zin in.
Er waren mensen die een lintzaag of figuurzaag hadden mee gebracht.
Ook een mooie schuurmachine was aanwezig.

We hebben de F1 en F2 spant en de zijkant van de doosconstructie gemaakt vandaag.

Sfeer impressie:

upload_-1.jpg

En dit hebben we in elkaar geknutseld:

upload_-1.jpg

Die paar gaten in de zijkanten scheelt echt enorm in gewicht.

upload_-1.jpg

upload_-1.jpg

Marcel heeft voor ons mooie passen gemaakt om dat niet iedereen elkaar bij naam kent:

upload_-1.jpg

Tussendoor nog een aantal vluchten gemaakt ondanks de vrij stevige wind. Al met al een super geslaagde dag!

Fantastisch, de eerste bouwfoto's :thumbsup:!
Gezellige boel daar zo te zien :beer:
Prachtig bouwhok ook de 'schuur' (eigenlijk te oneerbiedig voor zo een prachtig omgebouwde ruimte :thumbsup: ) van de GMVC

Wow, da's zeker gezellig! Maar wat een opkomst! Dat wordt echt een hele kudde vliegtuigen!
Zeg! Wel binnen de lijntjes zagen, want da's geen laser-cut, meer een koffie&neut-cut...Haha :rolleyes:
Je mist gewoon de koffievlekken op de werkstukken met zo een vol clubhuis. Zo te zien nog heel wat weekjes te gaan, wordt doorpakken? Top! Benieuwd naar de vorderingen.
Gr bas

Laatst bewerkt:
De spanten zijn nu verlijmd, extra gaten in de F2 spant gemaakt, En de gaten bijgewerkt met een schuurpapiertje.
Het is nu even wachten op het Balsa hout.

upload_-1.jpg

Wordt vervolgd

Back