En wat plaatjes passend (of niet) bij de tekst.
Zoals je begrijpt, heeft een heftruck die een donkere wagon in rijdt, ook verlichting nodig.
De wagon waar deze ooit in komt te rijden (is niet donker, want het dak zal er af zijn) dus de verlichting hoeft niet te kunnen branden.
De servo om te neigen, ligt tussen de aandrijfmotoren in.
Deze beweegt de 'strijdwagen' (met daarop de mast en de twee aandrijfmotoren) heen en weer.
Door de aandrijfmotoren met voorwielen naar voren en naar achteren te bewegen, beweegt de mast naar voren en naar acteren waardoor de heftruck neigt.
Bij deze heftruck zie je dus dat de voorwielen bij de neig beweging ook bewegen.
Dat zal je bij heen andere modelheftruck zien.
Hulde aan @Jan Blonk!!
Bovenkant mast naar voren (wielen en motoren naar achteren).
Bovenkant mast naar achteren (wielen en motoren naar voren).
Deze beweeglijkheid heeft natuurlijk als groot nadeel dat de ruimte achter de motoren niet bruikbaar is!
Boven de motoren is de ruimte ook beperkt, want daar ligt de accu.
Dit wordt het uiterlijk van de Accu bak.
Links van de accu zie je een wieltje.
Helaas had ik niet duidelijk naar Jan gecommuniceerd hoe dit er uit moest zien, daardoor zit het op deze foto ondersteboven.
deze accu kan er ook uit.
Je ziet dat er nog ruim voldoende ruimte (te kort komt)!
Het voorbeeld van deze metalen heftruck is leuk, maar dit is een groter type dan waar Jan mee bezig is.
Als je goed kijkt, zie je ook een stangetje lopen die maakt dat de heftruck kan neigen ...
Want dit is de heftruck waar wij de vrachtwagens en wagons mee laden en loste.
De lengte was zodanig dat hij in een vrachtwagen kon draaien.