Bouw koppelverband bak Stelsa II

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Stephan le Sage, 26 okt 2009.

1. zkkarnhem

zkkarnhem

Lid geworden:
    19 aug 2010
    nog een vraag.
    koop of maak je de vleggetjes zelf?

mvg dominique

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
  3. zkkarnhem

zkkarnhem

Lid geworden:
    19 aug 2010
    baggeraar,
    ik ken deze link maar kan de vlaggen er niet in terug vinden vandaar. maar ik zie nu dat je je eigen inbreng kan sturen en dat ze dat er dan kunnen opmaken.
    baggeraar bedankt.

4. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Wees brutaal en mail ze met de vraag of ze je vlag hebben, of zelfs in hun assortiment willen opnemen.
    google afbeeldingen heeft er genoeg

5. zkkarnhem

zkkarnhem

Lid geworden:
    19 aug 2010
    haha wat een idee big busines(ofsow)

6. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Reactie vlaggen

Hallo,

Alle vlaggen op het schip heb ik ook zelf gemaakt/ontworpen of nagemaakt, die link kon ik niet.
    De rede dat ik ze zelf heb gemaakt omdat veel binnenvaartmerken er vaak niet zijn.
    Ook kon ik ze zo in de gewenste vorm en grootte maken. Ik heb achterop bijvoorbeeld 3hoeks vlaggetjes van slurink zwaans.

7. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Hallo,

om mijn verhaaltje duidelijker te maken, ik kwam deze foto's nog tegen op m'n laptop en aangezien ik nu weer in nederland ben met het schip kan ik ze direct even uploaden en delen met de rest :)

Dit is de kop van mijn bak, hierin heb ik ook 2 vlaggen hangen. Hoewel hij nog niet af vaar ik wel met vlaggetjes in de mast, leuk voor de foto's.

En van het schip zelf, de slurink vlaggetjes aan de mast achter de stuurhut.

Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  8. zkkarnhem

zkkarnhem

Lid geworden:
    19 aug 2010
    ziet er goed uit stephan.
    hoe staat het trouwens met de emulator van je oom kijk rglmatig op je picasa.
    waarom heb je daar geen bouwverslag over geopend?
    mvg dominique

9. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Heej,

Dank,

Daar gaat het ook wel goed mee, hoewel niet alles even makkelijk gaat komt er nu wel schot in de zaak.
    Toen ik ermee begon was een het een bij projectje, ben namelijk nog bezig met mijn schip en bak, ook al zijn ze beide bijna af. Om er geen verslag van te maken is onbewust gebeurt. Niet bij nagedacht:?
    Maar voor de liefhebber kun je inderdaad picasa volgen.

Ik zou het eventueel nog wel kunnen openen maar heb er nu alleen nog maar detail werk aan. Dan is het ook niet meer een bouwverslag.
    Als ik beide modellen klaar heb, heb ik in de winter een nieuw project. Daar komt wel een verslag van. Daarmee begin ik ook van nul, is geen tekening meer van of niet te krijgen. Dan is het ook leuk om er een verslag van te maken. Van het begin af aan.

10. zkkarnhem

zkkarnhem

Lid geworden:
    19 aug 2010
    oke word dat dan weer een binnenvaarder?

11. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Binnenvaart zit in mijn bloed en vrachtschepen dus ook, maar dit project is een werkpaardje in de binnenvaart, een sleepduwboot gaat het worden. De waterlady, heb het weekend er een tekening van gemaakt, de bouwtekening moet ik nog doen, deze kom ik niet aan.

maar genoeg hierover, een topic hierover start ik binnenkort.
    Iets anders als binnenvaart(gerelateerd) zal je bij mij niet snel zien :)

Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  12. koentjuh1990

koentjuh1990

Lid geworden:
    11 jun 2008
    De binnenvaart vind ik mooi!

Mijn interesse gaat uit naar sleepvaart.

Ben benieuwd wat je er van gaat maken!!

13. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    @ Koen,

Ik begin er nu nog niet aan, eerst mijn eigen schepen afmaken. Probleem is alleen dat ik van foto's een bouwtekening moet maken. Daar gaat nu alvast een hoop tijd inzitten. Heb al een groot deel gedaan maar een concreet spantenplan heb ik nog niet. Scheelt wel dat ik ongeveer weer hoe het onderwaterschip eruit ziet. Maar verder blijft het alles op schaal natekenen van de foto's. Tot nu toe gaat het me nog goed af. Beide zij aanzichten zijn af, een bovenaanzicht is nu nog een probleempje (mee bezig). Daar heb je moeilijk foto's van. En als hij langs ons vaart is dat ook niet te doen, zo hoog zijn we niet met het schip haha.
    Maarja er is tijd zat en absoluut geen haast. Hij wordt trouwens 1:25

Tevens ga ik ook ons eigen schip nabouwen. Daar komt ook zeker een topic over. Aangezien je toch niet altijd aan 1 model kan werken is dit ook wel een afwisseling. Ons schip gaat 1:50 worden.

Maar daarover later, nu ben ik nog met de bak bezig met afronden. Dat eerst.

14. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Vandaag ook nog aan mijn bak gewerkt,

Ik heb de kozijnen dan eindelijk in de woning gemaakt. Dit heb ik doormiddel van karton gedaan. Eerst een lekker koppie soep genomen en vervolgens het doosje gebruikt voor de kozijnen.

Doormiddel van stroken hiervan te snijden en vervolgens passen en meten en zo ook op maat maken heb ik ze vastgeplakt met houtlijm, dit gaat behoorlijk goed met karton. Nadat de kozijnen redelijk droog waren heb ik de buiten rand met houtlijm nog een keer na geveegd met mijn vinger. Dit dichtte alles netjes af. Voor de afwerking:wink:

Verder heb ik ook hier nog een rooster geplaatst aan de voorkant voor de uitlaten. Ook heb ik de mast afgewerkt. Volgende keer zet ik alles in de verf.
    De cup-a-soup look is toch niet helemaal de kleur die ok voor ogen heb.

15. ISOLA2

ISOLA2

Lid geworden:
    5 okt 2008
    Recyclage is in, knap gedaan :) volg je al een tijdje.

16. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Ja daarom, en karton is zo gek nog niet. Goed te lijmen, vormen en met een behandeling van 2 comp lijm/hars is het keihard en net zo goed als hout voor dit soort dingen.

bedankt!

17. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Ankerlier

Na een tijd afwezig geweest te zijn ben ik zo nu en dan weer aan het bouwen aan mijn eigen schip en bak.

Ik ben begonnen aan een ankerlier voorop van mijn bak. Tijdens dit maken bedacht ik mij ook direct, ik vind deze mooier als die op mijn schip (lees ik ga mijn schip weer op de werf zetten)

Ook heb ik een begin gemaakt voor het gebind in de bak. Het is nog niet veel maar het is een begin.

18. Martin Verhage

Martin Verhage

Lid geworden:
    28 jul 2006
    Hallo Stephan.
    Wanneer kan ik ze afladen op waterstand Ha Ha.
    Ziet er goed uit.
    Gr Martin.

19. Stephan le Sage

Stephan le Sage

Lid geworden:
    15 apr 2009
    @ Martin,

Technisch gezien moet het al kunnen, ze varen allebei, schip en bak, geladen kan ook want bak is waterdicht. Ik heb hem een keer vol gezet met bakstenen tot het water in het gangboord stond en nergens een druppel binnen.

20. Brandaris

Brandaris Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Kijk maar uit met overbeladen, niet verder dan z'n IJKmerken !

Je heb zo een prent van de blauwepettenparade :yes:

Deel Deze Pagina