bouw thundertail model van RBCkits

hier een paar fotos van de turbo twin van ronald dat het voor beeld is gewweest van de thundertail bouwdoos van rbckits (rob bulk)
http://www.rbckits.com/

maar ik heb een van de prototypes van die bouw doos en ben nu aan het bouwen en hier een foto met de turbotwin en mijn romp

en hier een paar foto's met de motor en de tank er in de motor is een kj66 zelfbouw

en hier de stabilo

en hier ging het fout :( en weer een beetje schaven en schuren en het kwam weer goed

en hier een paar fotos van me vleugel

en hier heb ik een paar foto's van mijn servo bracket

en hier bij wil ik ronald bedanken voor het lenen van zijn turbotwin
en verfbrander bedank voor het uitbalanceren van me turbine
en rob bulk bedank voor de thundertail
groetjes limme riksma (wpkees)

Hallo Limme,

Je schiet lekker op, ziet er goed uit. Ben benieuwd wanneer de kist de lucht in gaat. Let op dat de brakes echt op 90 graden kunnen en de staart bomen iets (verder) omhoog staan. (1 cm erbij) Iets hoger dan het gele origineel, was iets dat ik nog wilde verbeteren.
Zorg wel voor de goede soort triplex/hout inzake het neuswiel spant en hoofdlandingsgestel. Heb begrepen dat dit in de "kit" nogal zwak is.
:thumbsup:
groet,
Jacques.

:?: hoi Jacques dat van die staartbomen kan je dat nog verder toelichten :?:
met die bracket komt het wel goed ,er moeten nog gaatjes in
en hier heb ik nog wat foto's van de vleugel die aan een kant is ingedekt

en hier is me stabilo die goed is

en hier me staartboom

er moeten nog versterkins stukken in ook nog in me vleugel
bedank voor je opmerking
en hier heb ik de link van rob ze thundertail kan je nog meer foto's zien hoe die in elkkaar zit
http://rbckitsthundertailonline.blogspot.com/
groetje limme riksma

Hallo Limme,

Indien je de vleugel precies horizontaal (profielkoorde) op je werkbank opstelt, en je de staartbomen erop monteert, moeten ze iets omhoog gericht zijn.
Ik weet niet meer hoeveel ik op het oermodel (gele origineel) heb aangehouden, maar dit kan je dus aan het origineel zien/vergelijken. Tov dit origineel de staartboom ( aanhet eind) een cm extra omhoog brengen.
Optisch gezien in de vlucht, geeft een minder hoge staartboom een "hangend" aanzicht. Ook bij de start en landing komen de staartbomen minder snel op de baan.
Het heeft geen effect op het vlieggedrag, maar het toont beter.... Uiteraard wel je staartvlak neutraal (horizontaal) aanhouden.

Tevens tot de tweede spant in de staartboom volschuimen. Dun plastic (boterhamzakje) op de locatie van de bevestiging van de staartbomen aanbrengen, en goed laten uitharden. dit geeft een 200% vormvastheid en stevigheid op de bevestigingpunten. ( kan je zien bij het origineel). Ook bij een harde landing zal de handel niet afbreken ( en we hebben wat hard geland met die dingen....)
Niet teveel op het gewicht letten... (In tegenstelling met de kippenveer) Misschien vreemd, maar je merkt vanzelf wel waarom....
Ik heb deze kist destijds gemaakt om op de meest kleine veldjes te kunnen vliegen, derhalve is de vleugel eigenlijk beetje overkill,zeker op jullie veld, maar daardoor voor een beginnend jetvlieger goed te zien/beoordelen en de techniek eenvoudig en makkelijke benaderbaar. Daarnaast mag de motor gerust eens een flame out hebben en hoef je niet met zweet in je handen rond te kachelen.
De kist vliegt als een engeltje met heimwee... ( uitspraak Ger 1 of 2 :D )

groet,
Jacques

leuk hoor die uit spraak van ger 1/2
bedank voor de uitleg ik ga rustig door met bouwen
ik moet alleen nog een ontvanger hebben ik weet nog niet wat ik moet nemen ppm pcm het blijft moelijk

Ja, daar zijn de nodige draadjes van te vinden.
In ieder geval heb ik met beiden geen probleem.
We ( Ronald, Rene, Martin, ikzelf, hebben jaren met PPM gevlogen en allen nooit een storinkje meegemaakt ( wel duimstoring...)
Tuurlijk gaan we langzaam over naar PCM, we bouwen steeds meer toeters en bellen in die rompjes met steeds meer bedrading, koolstof, metalen.
In basis en theoretisch zal PCM tov PPM beter moeten zijn, maar gewoon logisch, voorkomend en gezond inbouwend voorkom je ook al vervelende dingen.
Wat je in relatie tot storingen meer ziet is een falende ECU, plakkende pompjes, slechte schakelaars, en te dunne bedradingen. Ervan uitgaande dat de accupacks gezond en geladen zijn.

Als je PPM niet goed functioneert, zou ik toch graag weten wat daarvan de oorzaak is en zeker niet hieraan voorbij gaan en ter oplossing een PCM nemen....

Maar iedereen heeft hier terecht een andere mening over, zoals Sandor nu zelf wil gaan ervaren hoe e.e.a. op de 2.4 Ghz gaat werken in relatie tot zijn vliegconfiguraties. Dit is de enigste manier om ervaring op te doen en goede adviezen te kunnen geven.

Bouwse.... ( en beetje doorplakken, ga ik nu ook doen..) :yes:

:lol: Hoi Limme
Leuk dat je op het forum zit en dat we zo mee kunnen kijken naar jou (eerste) bouwproject.
Wat Jacques al aangaf,hier hoef ik weinig aan toe te voegen.
Model is goedmoedig en ongeloofelijk sterk maar dat weet je al.
PPM of PCM ik gebruik beide en dat gaat prima. Martin vliegt trouwens PPM met z'n jet.
Hou de inbouw van de elec. componenten zo simpel mogelijk,is tevens denk ik het succes van mijn
ontelbare succesvolle vluchten. Vooral geen standaard schakelaars gebruiken.
Mijn Rafael :P is trouwens binnen eerste indruk.....prima.

Gr,Ronald

ja ik had al zo iets gehoord van ronald dat hij jaren lang met ppm vliegt en ik denk dat ik dat ook ga doen
en van dat plakkende pompje vraag dat maar aan ronald
succes met plakken
groetjes limme

Hallo ,Limme welkom op het forum,ook ik ben natuurlijk zeer benieuwd hoe de jet gaat vliegen,we willen als we de kans krijgen ook met dit model verder te gaan,en ik hoop snel wat van jullie te horen zoat we de kist kunnen gaan maken.
we zien verder af van de schout ,toch erg krap ingebouwd van alle elektronica in de vleugel en... veel te snel om mee te beginnen met turbinevliegen.
:thumbsup: toppy gebouwd ,ziet er zeer gelikt uit.
gr Rene.(rmt)

Hey limme
hoever ben je al ik ben weer flink aan het bouwe van de week linker vleugel klaar moet alleen nog eff op de zaak alu knippen voor de flaps .

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrs

Mooi bakkie

had noch niet gehoord van rob
be hem al 2 jaar aan het vertellen dat hij eens wat jet trainers moet gaan bouwen

ja ik ben ook weer verder gegaan ik sta niet stil hier weer een updaten van me vleugels

leuk jetpower dat je ook weer aan het bouwen ben nauw ik moet alleen nog de boven kant van me vleugels nog in dekken en dan afwerken

hey limme
kun je mij even de maten geven voor de flap's ga vandaag of morgen de vleugel afmaken .....
laters katers

hoi peter ik heb ze 200mm gemaakte de originelen zijn 180mm maar die zijn breder die van mij heeft de zelfde oppervlakten
ik hoor het wel groetjes limme

heb van Rob begrepen dat er een aantal frees setjes binnenkort leverbaar zijn .

Back