bouw thundertail model van RBCkits

Ziet er goed uit Limme,best een groot toestel .
En nu maar schuren ,spuiten en dan maar inbouwen van je turbine.
Je hebt hem best snel gebouwd.Toppy :thumbsup:
Ik blijf je volgen :wink:
groetjes Rene.

na de test vlucht van rob bulk die geslaagd was gaan we weer met frissen moet verder met het bouwen en afwerken van de thundertail

hoi zijn we weer
ik heb me hoogtenroer in de glasmat gezet en de sleuven voor de scharnieren er in gemaakt

en nu kan die gespoten worden

groetje limme riksma

Hallo Limme ,ik denk dat als je het hoogteroer met 2mm beplankt en epoxyverf gebruikt er geen glasmat versterking op hoeft.
Maar dat is persoonlijk dus verder geen probleem hoor.
gaat goed aan die kant zo te zien.
zodra ik fotocamera softwarwe weer goed heb zal ik een proefplaatje laten zien.
weer nieuwe gemaakt met superglans.
Dus als je wat zoekt weet je me te vinden. :idea:

Verder kun je ons volgen via de site, er zit meer werk in dan dat we in eerste instantie zou denken. :wink:
Groetjes Rene.

hoi Rene
ik heb voor glas gekozen omdat het lekker hard is (om vervoer schaden te verkomen en het hobbelt niet in de zon)
jammer dat je niet doorgaat op je draadje hier op het forum
ik ga weer verder met bouwen
groetjes Limme

hier een filmpje van het proef draaien van me turbine even kijken of alles goed is voor dat die het vliegtuig in gaat
[/media]
en alles was goed nu kan die over een maand me vliegtuig in
groetjes limme

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het is jouw draadje limme anders te veel van het goede :lol:
wouw ik blijf nieuwschierig naar thunderthail bouwers, heeft rob alweer gevlogen?
heeft er een wren44 inzitten?

wpkees zei:
hier een filmpje van het proef draaien van me turbine even kijken of alles goed is voor dat die het vliegtuig in gaat
[/media]
groetjes limme

turbine draaid netjes limme,dat gaat wel goedkomen,als je hem in de thundertail bouwd,gaat tie er als een speer vandoor,heb je aan 75% vermogen zat om rond te toeren,de bouw gaat bij ons rustig maar gestaag door,nog steeds geen rare dingen tegengekomen,waarschijnlijk wordt volgende week stabilo door rene in kleur gespoten,maar dat zie je dan wel gr,henk

hoi mensen hier een update van de thundertail
de vleugel is bedekt met 25gram glasmat en met elkaar verbonden en versterkt met 3lagen glasmat van 160gram met een breedte van 60,90,120mm
en de rolroeren er uit gezaagd en af gewerkt

even de eind spant 90graden schuren

even af plakken tot waar het glasband mag komen

voor het af werken

na het afwerken een mooie strakke lijn

dit is het dan weer nog even en hij kan gaan vliegen

wpkees zei:
hoi mensen hier een update van de thundertail
de vleugel is bedekt met 25gram glasmat en met elkaar verbonden en versterkt met 3lagen glasmat van 160gram met een breeten van 60,90,120mm
en devrolroeren er uit gezaagt en af gewerkt

even de eind spand 90graden schuuren

even af plakken tot waar het glasband mag komen

mooi limme,lekker stevige vleugel,die van ons is inmiddels brandweer rood gespoten,door rene,zoals je wel gezien hebt.de staartbomen en stabilo volgen binnenkort,het gaat niet erg snel maar we zijn nogal druk met ons werk,vandaar.
morgen eerst maar weer ff knuppelen met piper,te warm om te bouwen.gr henk :wink:

:lol:
afbeelding005yr5.th.jpg

henkbraam zei:
wpkees zei:
[/media]
groetjes limme

turbine draaid netjes limme,dat gaat wel goedkomen,als je hem in de thundertail bouwd,gaat tie er als een speer vandoor,heb je aan 75% vermogen zat om rond te toeren,de bouw gaat bij ons rustig maar gestaag door,nog steeds geen rare dingen tegengekomen,waarschijnlijk wordt volgende week stabilo door rene in kleur gespoten,maar dat zie je dan wel gr,henk

Ga nooit achter een draaiende turbine staan levens gevaarlijk er hoeft maar iets te gebeuren en je verteld het niet na in het ergste geval.

ja dat weet ik maar sommigen mensen zij eigenwijs dan kan je 100X zegen en doen ze het toch
want die man die daar achter staat heeft ook een turbine en denkt dat het geen kwaad kan

Hoi Limme, leuk je afgelopen vrijdag ontmoet te hebben op Volkel, kan ik een voorstelling maken :wink:

Alweer enige progressie in je project? Mijn nieuwe JG100 compressor is nét binnen, kan ik de F16 weer vlieg klaar gaan maken. Gelijk maar een FOD schermpje gaan zoeken vanmiddag bij de blokker of zo...., dat was namelijk de reden dat de vorige besschadigd was na die neus retract collapse....hoopjes glasvezel en steentjes in de inlaat....fotootje:

P4040004.JPG

Groetjes,
Gerald

Gerald Rutten zei:
Gelijk maar een FOD schermpje gaan zoeken vanmiddag bij de blokker of zo...., dat was namelijk de reden dat de vorige beschadigd was na die neus retract collapse....hoopjes glasvezel en steentjes in de inlaat....fotootje:

P4040004.JPG

Groetjes,
Gerald

Ai, Gerald dat doet zeer, wel een hele dure les (FOD korfje, meelzeefje van misschien 2 tot 5 euro?).

Was niet zo druk als vorig jaar, de Tulpenburg meeting, miste toch een paar smaakmakers :wink:

Grtz Ger.

hoi Gerald
ik vond het ook leuk om je een keer gezien te hebben
maar je f16 ziet er egt goed uit ondanks dat je schaden heb gehad er is niet veel meer van te zien
ik hoop dat je motor ook weer goed gaat lopen
groetjes Limme

hallo thundertailbouwers

Ik ben ook druk bezig met de bouw van de thundertail ,en moet eigenlijk beslissen welke turbine ik ga gebruiken.
Mijn eigenbouw kj66 zou ik graag willen gebruiken maar vind ik kwa afmeting vrij groot.
heeft iemand ervaring met deze turbine in de thundertail?
zou dit wel gaan lukken?
wie kan me wat verder helpen?

bedankt ko v d heuvel

Back