bouw thundertail model van RBCkits

Doen jullie ook de onderkant van het stabilo indekken met aluminium tape?

Het stabilo lijkt ver weg van de turbine. Maar bij een wet-start kunnen de vlammen ver komen, en mogelijk schade aanrichten aan het stabilo. Aluminium tape kan dan veel schade verkomen (ik zeg niet dat het alles voorkomt, maar wel veel)

groeten Paul

nee er zit geen aluminium tape onder stabilo dat hoeft niet maar ik moet zegen dat de thundertail R.I.P is ik heb hem vanmiddag uit gesmeerd maar op zoon manier dat er niks meer van over en ook alles is stuk dan bedoel ik ook alles
groetjes Limme Riksma

wpkees zei:
:( nauw hier zijn dan de foto van de snippers

groetjes Limme Riksma:cry:
tjonge limme,dit is wel erg sneu dat jou dit is overkomen,zo,n mooi afgewerkte en goed vliegende kist,die in een flatspin terecht komt.
als dat gebeurt met een turbine kist,waarmee je het draaien niet kan stoppen met tegenroer geven met richtingsroer,is het einde oefening.
zeker omdat je door gas geven geen propwash kan genereren naar je richtingsroer,om daar wat druk op te bouwen.
ik zou zeggen,laat je niet van de wijs brengen(makkelijk gezegd weet ik),met de volgende zal het niet zo snel meer gebeuren denk ik.
groetjes,henk

Ja het was zeker geen fraai gezicht om het model te zien craschen.
Stuurfoutje door onervarenheid en niets anders.Een bocht te scherp nemen met veel te weinig snelheid en nog tegen
de wind in ook kan verkeerd uitpakken.Helaas is het Limme overkomen.Snel ingrijpen was onmogelijk door de geringe
vlieghoogte.
Tip voor alle Thunder Tail bouwers,kist reageerd best heftig op de ailerons dus maak de uitslagen niet te groot
en/of stel expo in.
Wat nog vervelender is dat zijn zelf gemaakte turbinetje ook een lelijke opdonder heeft gekregen en om dit weer
te herstellen vergt wel wat meer werk.

maar ja nu kan er wel een rvs buiten huis om heen en geen blik meer elk nadeel heeft zijn voor deel
even langs peter thuntertail op hallen en weer gaan
bouwen en ja het is heel jammer maar laat dit dan voor mij een wijzeles zijn maar de nieuwe zal niet zo mooi meer worden
groetje Limme Riksma

Mooi Limme dat je weer overnieuw gaat beginnen :P
In die tijd ben ik bereid om jou met mijn kist te laten oefenen dmv leraar/leerling
Kan je wat meer vliegervaring opdoen 8)
Voor mij ook leuk is weer eens wat anders :lol:

Gr,Ronald

Hallo Limme.

Jammer zeg , was je net zover ,gebeurt er dit.

Als je hulp nodig hebt omtrent je turbine ,ik wil je graag helpen.

Succes Limme,en dat je maar snel weer mag vliegen.

groetjes,

Martin.

Limme,

Jammer dat je kist aan gort ligt; sterkte met 't fixen.

groetjes,
Dennis

(wij vlogen tegelijk af, ik met die Minimag)

nee er zit geen aluminium tape onder stabilo dat hoeft niet maar ik moet zegen dat de thundertail R.I.P is ik heb hem vanmiddag uit gesmeerd maar op zoon manier dat er niks meer van over en ook alles is stuk dan bedoel ik ook alles

.....heb weer effe wat gemist hoor.... :cry: wou je nét feliciteren met je maiden maar tis inmiddels dus alweer over, pret van korte duur. Erg balen hoor, weer hoopjes werk om eea vliegend te krijgen. Maar laat de aanhouder winnen zeggen we altijd, de bouwers/vliegers van het eerste uur begonnen immers ook met vallen en opstaan. Je hebt er in ieder geval van geproefd en dat is waarschijnlijk nét genoeg geweest om de verslaving aan te houden :wink:

Succes met verder knutselen, hopelijk weer snel airborne.

Grt,
Gerald

(Turbine érg beschadigd??)

hoi Gerald
ja het is weer een hoop werk.
maar er is door jetpower een thundertail aan mij gedoneerd die al voor 70% klaar is dus we moeten even door bouwen en dan kan ik weer de lucht in
de motor moet een nieuw huis hebben maar daar ben ik al aan begonnen en de uitlaad moet ook opgeknapt worden en er zat een deuk in me verbrandingskamer maar die heb ik er ook al uit gehaald compressor en turbinewiel zijn nog heel ik weet nog niet of me as nog recht is maar dat zien we wel met balaceren
groetjes Limme Riksma

Kijk! :D Al weer aardig op werg dan, goed bezig!

ik weet nog niet of me as nog recht is maar dat zien we wel met balaceren
Ik zou je as eerst effe op de draaibank tussen de centers uitklokken voordat je gaat balanceren...., stel dat hij idd krom is dan kun je je een rund balanceren waarbij je de turbine en compressor onnodig besschadig door té veel weg te halen. Effe tussen de centers met een klokkie, scheelt een hoop elende....

as%20uitklokken.jpg

Succes,
Gerald

ja dat snap ik gerald maar als er nu teveel onbalans in zit dan weet je ook dat die krom is op deze manier hoef ik hem niet uitelkaar te halen

hier is me rvs turbine huis met de ouden er naast en me bevestigingsbeugels die een beetje vervormt zijn
we gaan snel door kan ik weer snel de lucht in

Sta je woensdagavond weer op het veld met een nieuwe? :lol:

Nee ff serieus, Wel snel dat je gelijk weer opnieuw begint!

Succes!

gr,

niels (van de inmiddels verragde extra :wink: )

TV 8O kijken is ook zo zonden van de tijd he :lol:
dus van daar dat ik weer aan het bouwen ben
groetjes Limme

Iedereen heeft wel eens pech .
Mijn salamander is afgebrand .
Maar ik ben met een thundertail bezig eens wat anders de bouw loopt goed .
Elke dag ook al is het maar iets er aan bouwen schiet op.
met vriendelijke groet Gerrit Jan

Toppy GertJan,gaat de goede kant op mischien kunnen we samen de eerste testvlucht maken! :wink:
nog even de rest rood spuiten en dan .....alles inbouwen maar. Shot with: KODAK DX4330 DIGITAL CAMERA
gr rene.
1001988ej5.jpg

romp20zn8.jpg

Back