bouw van de LCF Zeven Provincien

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door g.knulst, 10 jul 2010.

1. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Dat heb je met modelbouw Geert,. Geduld moet je echt in overvloed hebben. ;)

Ben benieuwd naar de foto's ...

Grtz Vincent,

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Valt nog mee, ik heb eenzelfde project.
    Wen er maar aan dat niet alles even soepel gaat als je geen kant en klaar boot koopt waar alleen batterijen in hoeven.

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Foto's? We eisen minimaal een goede video, op foto's kun je het niet zien bewegen. ;)

4. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    ben inderdaad nu ook zeer benieuwd naar het resultaat en de techniek erachter

gr
    Koos

5. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hallo allemaal,
    Helaas geen video update:puppydogeyes: nou vooruit dan;)

https://picasaweb.google.com/114727...key=Gv1sRgCI_Mp4vRwJHLjgE#5674238730646560754

Alleen heb ik het mechaniekje niet gefilmd. Dat komt de volgende keer. En omdat er donderdag avond een heel klein druppeltje lijm tussen de tandwieltjes was gekomen kon ik het hele zaakje weer slopen om te kijken wat het was. Vanavond heb ik me gehaast om jullie toch niet teleur te stellen :p Een ding heb ik in overmate geleerd: hoe het niet moet. Omdat ik wat weinig tijd had heb ik dus ook geen details foto's:( Jullie hebben wat te goed:D

Gr Geert

Laatst bewerkt: 13 nov 2011
  6. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    "Sorry, die pagina is niet gevonden" zegt Google/Picasa...

7. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ik zie het net. Hij stond niet openbaar de link is aangepast en werkt nu wel als het goed is.

gr geert

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik heb geen verstand van geschut, maar voor mij oogt het goed. Misschien iets te snel, maar dat is eventueel wel op te lossen met een "servo slow" schakeling, mocht het origineel ook niet zo rap draaien.

9. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    De servo wordt bestuurd met een knuppel. Uiteindelijk ben ik degene die bepaald hoe hard hij draait.

Gr Geert

10. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ziet er zeker goed uit!
    En nu een paar foto's van het mechaniekje :)

11. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    ziet er zeker goed uit geert!, ben idd ook zeer benieuwd naar je mechaniek

gr
    Koos

12. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Bedankt voor de complimenten. IK heb het wat druk dus het forum schiet er even bij in. Zaterdag probeer ik weer een update te doen met de mechaniek foto's en hopelijk een eleverende loop.

gr Geert

13. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hallo allemaal,
    Bij deze de beloofde foto's.
    Kun je nagaan door wat voor pielgaatje alles moest. Op de servo is een tandwiel gemaakt. Die een kleiner tandwiel aandrijft van de as van het kanon. Het lijken twee tandwielen met dezelfde verhouding maar onder het grote tandwiel van de as zit een kleiner tanwiel. Het zijn eigenlijk 2 tanwielen aan elkaar. Een grote en een kleine.
    De as van het kanon bestaat uit twee delen. Er zit een gedeelte aan het kanon en een gedeelte aan het tandwiel. De as van het kanon valt precies in de as waar het tandwiel aanvast zit. Met een mannetje vrouwtje verbinding valt het precies in elkaar.
    De loop kan inmiddels ook eleveren. Dit gaat wat minder soepel maar ik ben tevreden. Ik heb hiervoor een lijnbesturing gemaakt. Heel simpel maar niet moeilijk;) Op de laatste foto is het een georganiseerde bende(d.w.z. dat ik er wijs uit kan)

Dat was het weer,
    Gr Geert

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Mooi werk, Geert! Ik kan je aanraden inderdaad een "servo-slow" (bijv van C*nrad) tussen ontvanger en draaiservo te zetten. Heb ik ook gedaan met de voorste 20mm van de S139. Dan hoef je niet meer te letten op je eigen snelheid aan de knuppel. Gaat toch vaak te snel.

15. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @Roel, bedankt.
    Indoorvlieger zij het ook al en ik vind dat jullie eigenlijk wel gelijk hebben. Om het er een beetje natuurgetrouw er uit te laten zien moet je de knuppel langzaam bewegen wat toch lastig is onder het varen. Ik zal kijken of ik er eentje kan opduikelen. Bij hobbyking zag ik er, heeft iemand daar ervaring mee?

Gr Geert

16. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    interessant mechaniekje geert,

ga zo door!

gr
    Koos

17. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @Koos, bedankt voor het compliment. Dat is wat ik leuk vind aan het forum iedereen denkt mee en er komt iets moois uit.

gr geert

18. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ik zou graag een beroep willen doen op jullie kennis en vooral de ervaring van Freek met de hekjes bij het kanon. Die blijken zeer lastig te maken. De hekjes voor het heli dek was eigenlijk een makkie maar de hekjes bij het kanon vallen vies tegen. Heeft iemand iedeen?
    Ik heb ook nog twee servo vertragers voor het kanon besteld.

Gr Geert

19. Koos82

Koos82 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Hoi Geert,

Ben even in de war:confused: het hekje voor het kanon?

neem aan dat je de opstaande rand bedoelt voor het kanon zie onderstaande foto

in dat geval dit de Golf breker, deze voorkomt dat het schip heel veel onder water verdwijnt als het schip een paaltje pikt
    deze staat ook iets schuin naar voren en is verder helemaal dicht dus opzich vrij makkelijk met triplex te maken

20. g.knulst

g.knulst

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @Koos, nee de golf breker heb ik al gemaakt. Ik bedoelde de hekjes die neerklapbaar zijn aan stuurboord en bakboord. Door de hekjes lopen 3 dwarsliggers. Is het zo duidelijk? De hekjes wil ik van 0,6mm dik messing maken.

Gr Geert

Deel Deze Pagina