Hallo Geert, ik vind echt dat je enorm mooie modellen maakt maar hier en daar zie ik (als oud opvarende van Hr.Ms. Kortenaer 1977-1980) wat zaken die niet helemaal kloppen. Het is als opbouwende kritiek bedoeld.
Allereerst de kleur lijkt mij wat te donker en het naamcijfer F807 komt echt niet overeen met het grote voorbeeld (tot de verkoop dan). Ook het potdeksel (de overgang van het dek naar scheepshuid is niet zoals ik op de afbeelding zie (hoekig en uitstekend) maar is geheel afgerond vanwege de prewettings-installatie.
Het gedeelte boven de ramen op de brug is niet zoals ik op de afbeelding zie maar de overkapping van de ramen loopt afgebogen naar het brugdek, waarop de WM25 antenne is geplaatst.
Volgens mij zie ik twee roeren maar het is er maar 1 maar dat kan ik niet helemaal goed zien. Het dek is ook niet grijs maar zwart anti-slip (tenixon verf, zo heet dat spul). Als laatste zie ik dat er op de scheepshuid onder de waterlijn geen anti-fouling verf is aangebracht, dus roest-rode gekleurde verf en niet zwart. Helaas kan ik verder niets van het model zien. Neemt niet weg dat het schip er toch fraai uitziet maar als oud stoker op dit schip "moet" ik er wat van zeggen, ik hoop dat je mij dat niet kwalijk neemt. Dus als je het model nog eens gaat renoveren. Als je zoekt naar bepaalde detail foto's van het schip, kan ik je er misschien wel aan helpen.
Rob Bogers