bouw verslag nieuwbouw schip

Hej hallo Henk,

Ziet er goed uit! Ik zeg over 2 jaar samen een primeurtje met de havendagen in maasbracht:p. In een vaarbak op de spudpalen liggen? Heb ze ook ingebouwd, ben nu bezig met electronische bediening.

Complimentjes
gaan we zeker proberen maar ja bedenk telkens weer meer dingen moet wel gebouwd worden maar doen ons best

Weer een klein updatje heb weer een avondje gesoldeerd en heb kopschroef gebouwd ook een verwijderbaar gebind in ruim geplaatst
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er allemaal netjes uit.
kan me alleen geen totaal plaatje inbeelden, kan je mischien ook eens een overzicht van boven en zij aanzicht posten? Zo kan ik detail foto's wat beter plaatsen.
alvast succes met de verdere bouw
vgr
Marc

thx maat ,ik ben een leek als het over binnen vaart gaat ,is meteen een stuk duidelijker.
Is het de bedoeling dat ze uit verschillende stukken blijft of ga je deze nog aan elkaar hechten in een later stadium?

Ziet er allemaal weer geweldig uit.

Vraagje; Het lijkt alsof je de schroef voor de boegschroef standaard op de as hebt zitten ipv omgekeerd, klopt dat of zie ik het fout?

Gr, Ingmar

Is een kopschroef hetzelfde als een aandrijf als?

Bij de boegschroef waar het nu om gaat zit er een schroef horizontaal in het vlak die het water onder het schip weg zuigt.
Om de schroef zit een trommel met aan 1 kant een opening en die opening kan zo verdraait worden dat het water naar het gewenste kanaal voor, achter, BB en SB geperst wordt.

Gr, Ingmar

zal zeker zo zijn maar je kunt toch ook een linkse/rechtse schroef pakken !
zeg het me als ik het mis heb.
heb het nog nooit op jouw manier geprobeerd

het is de water verplaatsing die telt en steeds groter is in 1 richting ( voorwaarts varen ) L of R draaiend maakt hier niet uit., de tip van Ingmar geeft je dus wel degelijk meer power.

Toch ga ik er nog een keer aan beginnen.
Een binnenvaarder.
Als ik jullie zo zie knutselen aan een boegschroef e.d.
Leuk om zoiets toch weer werkend te krijgen.

Toch ga ik er nog een keer aan beginnen.
Een binnenvaarder.
Als ik jullie zo zie knutselen aan een boegschroef e.d.
Leuk om zoiets toch weer werkend te krijgen.
heb nog een paar mooie straalbuizen te koop !
hoop ook jou dan een dezer dagen hier te zien met bouw van schip

Back