Dag Allen,
Toen kon ik beginnen met de klemmen die de WTC op hun plek moeten houden,
Hier zie je de achterkant en het bleek dat toen de buis er in zat het toch niet zo vlak en geweldig was als ik eerst dacht
maar redelijk snel te herstellen met een grote vlakke fijne vijl en de glasplaat met schuurpapier methode.
Dan kan het werk beginnen met de achterkant en dat is ook een belangrijke want het tech-rek moet straks in 1 lijn staan met de achtersteven incl de starre schroef assen roeren en noem maar op, en dat moet in één keer goed want anders ben je echt wel de sjaak....
Om de achtersteven te kunnen opbouwen moet het tech-rek er eerst in want daar zit je achterspant waar de achtersteven aan gezet moet worden aan vast.
Nu kun je ook goed controleren of de beide spanten goed aansluiten op elkaar. Je ziet ook mooi de O-Ring groef zitten die de WTC afsluit.
Dan komt het dat je de schroefassen monteert met de starre koppelingen zodat je in staat bent de achtersteven goed uit te richten zodat het frame dat de schroefassen en duik roeren ondersteund goed uitkomt.
Toen schoof ik de romp met de schroefassen door de gaten totdat hij aanlag tegen het hoofd spant.
Toen dit op zijn plaats zat schuif je het messing frame over de schroefassen en daarna heb ik de kiel ertussen geschoven en in het gat in de achtersteven geklikt.
Nu is het zaak om alles met elkaar goed uitgelijnd te krijgen.
Toen ik daar mee bezig was bleek dat ik de abs driehoeken die de achtersteven steun moeten geven vergeten was te monteren en er komt heel veel kracht op de achtersteven te staan dus dit heb ik eerst maar even gedaan voordat ik de boel met een foute handeling afbreek cq sloop:schrik:
Lijkt al wat maar nog niet ok,
Ik heb de beide einden met de glasplaat en schuurpapier methode zo goed mogelijk vlak gemaakt.
Toen alles goed leek kan je gaan nadenken over het lijmen van de achtersteven .
Het is wel handig om de schroefassen van een vlak kantje te voorzien nu je er nog bij kan, dus VOORDAT je de boel vast lijmt.
En als je toch bezig bent doe dan de schroef assen dan ook gelijk maar.
Volgende keer het samen lijmen van de rompen,
Jan,
Toen kon ik beginnen met de klemmen die de WTC op hun plek moeten houden,

Hier zie je de achterkant en het bleek dat toen de buis er in zat het toch niet zo vlak en geweldig was als ik eerst dacht


Dan kan het werk beginnen met de achterkant en dat is ook een belangrijke want het tech-rek moet straks in 1 lijn staan met de achtersteven incl de starre schroef assen roeren en noem maar op, en dat moet in één keer goed want anders ben je echt wel de sjaak....
Om de achtersteven te kunnen opbouwen moet het tech-rek er eerst in want daar zit je achterspant waar de achtersteven aan gezet moet worden aan vast.

Nu kun je ook goed controleren of de beide spanten goed aansluiten op elkaar. Je ziet ook mooi de O-Ring groef zitten die de WTC afsluit.


Dan komt het dat je de schroefassen monteert met de starre koppelingen zodat je in staat bent de achtersteven goed uit te richten zodat het frame dat de schroefassen en duik roeren ondersteund goed uitkomt.


Toen schoof ik de romp met de schroefassen door de gaten totdat hij aanlag tegen het hoofd spant.


Toen dit op zijn plaats zat schuif je het messing frame over de schroefassen en daarna heb ik de kiel ertussen geschoven en in het gat in de achtersteven geklikt.

Nu is het zaak om alles met elkaar goed uitgelijnd te krijgen.
Toen ik daar mee bezig was bleek dat ik de abs driehoeken die de achtersteven steun moeten geven vergeten was te monteren en er komt heel veel kracht op de achtersteven te staan dus dit heb ik eerst maar even gedaan voordat ik de boel met een foute handeling afbreek cq sloop:schrik:



Lijkt al wat maar nog niet ok,


Toen alles goed leek kan je gaan nadenken over het lijmen van de achtersteven .

Het is wel handig om de schroefassen van een vlak kantje te voorzien nu je er nog bij kan, dus VOORDAT je de boel vast lijmt.

En als je toch bezig bent doe dan de schroef assen dan ook gelijk maar.

Volgende keer het samen lijmen van de rompen,
Jan,