Bouwverslag 1:200 Bismarck

Ik ga helaas toch voor de 2 motoren setup (niet boos worden:D)
Ben voor iets anders nog aan het sparen dus ik doe het rustig aan met me geld,
Maar hij word hopelijk net zo mooi :)

Je kan ook naar de lokale modelbouwwinkel gaan en alles zelf aanschaffen zoals:

3x graupner speed 400
3x schoefas + schroef
3x degelijke koppeling

Dan ben je volgens mij ook nog eens goedkoper uit (+/- €50 ipv €90).
Alleen moet je dan wel zelf alles uitlijnen

Hey Hey

Weer eens een deel erop zitten en nog 1tegaan , dan moet ik weer even wachten tot de volgende lading.

Maar heb net wel al me cadeautjes mogen ontvangen .

l_aacbb9c2f4be8e60efc8d27f1f21d63f.jpg

l_08d08ba2a9b4230a94bac77e6e639203.jpg

En zeg nou zelf , wat is een schip nou zonder kapitein!

@BoemeN,

ziet er fraai uit;) ik moet nog wachten totdat ik alles binnenheb, want ik heb later een abbonement afgesloten en heb deel 1 tot 7 eerst opnieuw moeten bestellen dus. die krijg ik nu binnen 4 weken toegestuurd:D en deel 8 en 9 moet ik nog bijkopen omdat ik pas vanaf deel 10 krijg thuisgestuurd (op 15 november:D) en dan kan ik ook eindelijk gaan bouwen. alleen moet dan dus toch deel 8 iets verbouwen (door die 3 motor set-up). maar daar heb ik nu een vraag over:

op die foto (weet niet meer van wie) staat dat je iets moet wegsnijden, maar dat is toch maar de helft?? hij moet toch helemaal erdoorheen, dus moet er toch meer worden weggesneden?? en heeft iemand foto's van die aanpassing (dus niet van te voren, maar nadat het is aangepast??)

greetz, remco ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Remco,

die foto was van mij, laat ik zo brengen dan, ik heb onder verstevigingen niets meer zitten.
Het gearceerde deel op de foto laat ik nog zitten voor de stevigheid totdat de eerste laag beplanking erop zit, dit kan later op een simpele manier met een dremel of zaag verwijdert worden., ik zou zeggen kijk een pagina verder voor de uitleg, voor het uittekenen, nogmaals de link Build the Bismarck Forum - German R/C gear, onderaan de pagina de maten, zie ook de volgende pagina

DANNY, we moeten echt eens kijken of we dit soort links eens centraal neer kunnen zetten onder jouw draadje hier, wie weet in hoeverre je binnen een forum in je eigendraadje nog een sub draadje kunt aanmaken. ?

Tijsie,

gewoon zoeken op klemmenset.
vooruit, ik zal je betere hint geven, zoek naar hm72.168 en presto

Deze zijn van aluminium, en die uit Engeland van plastic

greetz Paul

BTW BAMA100904, had je nog wat aan de foto ??

Jazeker had ik wat aan die foto. Ik heb het inmiddels in elkaar zitten. De schroefas past er heel mooi tussen. Deze heb ik inmiddels al. Ook andere dingen worden in Duitsland gehaald. Kan ik dan mooi mee aan de gang als de romp klaar is.

Weet iemand toevallig bij welk deel je de rc optie krijgt van hachette zelf?

Mvg Bart

Boemen,

ik kan het niet exact zeggen, engeland begon ongeveer rond 9 mei 2007 met de bouw
in midden mei 2008 kregen de meeste bouwers , die de hachette remote onderdelen gebruiken.

dus ik schat zo rond week 53, 54, nog ff wachten dus

greetz Paul

Laatst bewerkt:
Timberwolf,

dit is dus niet de Hatchett oplossing, maar de uitvoering van Markus zelf,

als je op het engelse forum kijkt, zie je ook een draadje staan, welke met foto's het pakket van Harchette laat zien.

greetz Paul

ik heb deel 9,
wie heeft de klemmen uit engeland al ontvangen

deel 9 had ik al klaar. nu maar wachten op de volgende 4. heb verder geen problemen met bouwen gehad.. alles paste goed in elkaar..zou wel wat meer willen weten over de gebruikte beplankings klemmen ..en of die wel nodig zijn..

3-motoren aandrijving

Hoi Danny,
Ik ben ook bezig met de Bismarck en wil deze ook met 3 motoren/schroeven uitrusten.
Zou je op het forum willen vermelden bij wie/waar je de set kunt verkrijgen?
Ik ben nog niet zo bedreven met forum's, maar zodra ik dat wat beter onder de knie krijg zal ik ook mijn bevindingen/ervaringen met de bouw op dit forum plaatsen.

Groetjes, Hans

Hoi Danny,
Ik ben ook bezig met de Bismarck en wil deze ook met 3 motoren/schroeven uitrusten.
Zou je op het forum willen vermelden bij wie/waar je de set kunt verkrijgen?
Ik ben nog niet zo bedreven met forum's, maar zodra ik dat wat beter onder de knie krijg zal ik ook mijn bevindingen/ervaringen met de bouw op dit forum plaatsen.

Groetjes, Hans

Hans, Hier moet je wezen:
Build the Bismarck Forum - German R/C gear

Stuur Markus een PM(=private mail); je moet je daarvoor wel registreren op dat forum, maar da's net zo makkelijk als dit forum.

Verder heb ik de planking clambs ook besteld en betaald met Paypal; wacht al een maand op levering dus ik ga die knakkers maar eens bellen.

Heb t/m deel 9 nu in elkaar zitten, inclusief de noodzakelijke aanpassing in deel 8 voor de derde as; ga proberen om vanavond foto's te plaatsen.

Groetjes, Peter

LOL, DeBaas, is me weer de Baas

Hans,

ik heb even op de engelse forum onder naam van Markus gekeken, en daar volgend emailadres gevonden kirchherr@azs.de het is een Duitse medebouwer

Engelse Forum Build the Bismarck Forum - Home kun je een account aanmaken, Danny zwerft daar ook rond, en ik ben er ook andere nederlandse bouwers tegengekomen.

De pagina met een foto van de 3 motor opstelling, en een afbeelding met de modificatie voor de derde as, bij mij bleek bij een proef dat de planken niet echt 4 mm dik zijn, ik moest de versterkingen iets dunner maken ter hoogte van de openingen
Build the Bismarck Forum - German R/C gear

Duitsland loopt al ver voor op nederland, de deeltjes kun je hier bekijken http://www.subifa.de/heftvorschau/vorzugsangebot.htm

De overzichtpagina met de sets die Markus aanbiedt,
Build the Bismarck Forum - pictures of r/c stuff
(sommige prijzen zijn nu wat aan de hoge kant, even navragen bij Markus dus, ik heb wel de 3 motor setup besteld bij Markus (had het zelf kunnen maken, maar bij hem is het een proofen concept, welke al bij meerdere bouwers werkt, cq is ingebouwd, hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden ;) )
De zender ligt op dit moment bij Conrad op €61,00, en dan gaat er tot 9 november een extra 10% af.

groeten Paul

@Firsttimer; absoluut niet de bedoeling om iemand de Baas te wezen, draag ook een steentje bij :D

However, tijd voor pics:

Zo begon ik, met deeltje 6-9, op de voorgrond de 3-motorset, waarvan een motor gedemonteerd

Mijn oplossing om de boel 'recht' te houden tijdens bouw

De Boeg zit erop.....

Deel 8 - de modificatie voor de 3e as

Eindresultaat..... t/m deel 9... Overigens; onderdeel 47(deel9) lijkt nu overbodig.... ik bewaar 'm maar effe.
Ennuh, achteraf wellicht verstandig ook gelijk 'ruimte'te maken in spant 43/a (deel9) als je voor die derde as gaat.
Ik moet m nu later boren, maar wacht eerst wat stevigheid van deel 10 af.... kan niet wachten :-)

Succes allemaal weer, groet,

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Back